Forum > Algemeen Forum

Wat te doen bij bedreigingen

(84 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
3-5-2004 18:33
zoals ik al zei:
Je kan mensen de rug toe keren, maar de drugs niet!
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
16-5-2004 21:04

Dacide schreef:

Om even terug te komen op het drugsverhaal:
Ik ga mezelf niet de hemel inprijzen en zeggen dat ik niet drugs doe. Maar goed daar gaat het niet om.
Ik heb de laatste jaren heel wat ervaring opgedaan met drugs in alle soorten en maten. Op dit moment ben ik 21 jaar en inmiddels zo volwassen geworden dat ik er geen behoefte meer aan heb (harddrugs). Maar het feit dat ik een aantal jaren goed gebruikte op een feest is nu eenmaal een feit. Door die jaren ervaring krijg je zelf ook een bepaalde kijk op het fenomeen drugs.

En om een heel lang en boeiend vehaal kort te maken kan ik het volgende zeggen en dat is:
Van alle soorten drugs die in europa voor handen zijn is er maar 1 echte grote klotedrugs en dat is Overmatig alcoholgebruik

Nu kan je wel zeggen, alles wat je overmatig neemt is slecht. tuurlijk maar het effect van teveel alcohol is nog de meest vervelende die je kan hebben.

Wat betreft wiet; Ik heb nog nooit iemand zien vermoorden of in elkaar slaan omdat hij een jointje teveel heeft gerookt. Met alcohol is dat toch wel anders. Ik kan het ook reflecteren op mezelf. Ik ben een van de minst agressieve types die je je kan voorstellen en heb dan ook een schijthekel aan agressie in wat voor vorm dan ook.

Maar toch heb ik mezelf wel eens betrapt op een agrressief conflict waarin IK de schuldige was. Boosdoener was de alcohol.

Mijn conclusie:
Alle genotsmiddelen zijn o.k in het uitgaanscircuit, maar dan wel tot een bepaalde hoogte. Iemand mag van mij zoveel zuipuh, snuiven, slikken en roken als hij wilt. Zolang hij een glimlach op zijn gezicht heeft is er niks aan de hand.
Maar op het moment dat die glimlach verdwijnt mogen ze van mij allemaal oprotten.

Je kan mensen de rug toekeren, maar de drugs niet

ps) voordat mensen denken dat ik een grote junk ben geweest, wees gerust dat was ik niet. Ik was puur een recreatief gebruikertje die hield van een pilletje of een snuifje op een houseparty. Op vandaag red ik me prima met een kleine dosis alcohol en sigaretten.
Je slaat de spijker op z'n kop! Wat ik zelf ondervonden heb en van veel fanatieke uitgaans/festival mensen gehoord heb is dat wanneer de hele zaal strak staat van de weet-ik-wat er echt een hele andere sfeer heerst dan wanneer de hele zaal te veel alcohol opheeft.

Bij rellen of dreigingen is het 9 van de 10 keer een geval van overmatig alcohol gebruik, dat is echt zo. Wanneer iemand en één of andere pil opheeft is hij veel meer met zichzelf bezig, zit meer in zijn eigen wereldje en beleefd het op zijn manier.

Bij overmatig alcohol wordt de doodnormale burger een asociaal iemand, verveeld zich, gaat ruzie zoeken, snel geirriteerd en ga zo maar door.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2004 21:54

DJ Quinten schreef:

Wanneer iemand en één of andere pil opheeft is hij veel meer met zichzelf bezig, zit meer in zijn eigen wereldje en beleefd het op zijn manier.
Nou...dat hangt er maar net vanaf wat iemand geslikt heeft, wat de kwaliteit daarvan is en hoe de persoon in kwestie erop reageert. Mensen met hun knar vol coke en speed hoef ik echt niet altijd dicht bij me in de buurt te hebben als ze mot zoeken.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
16-5-2004 22:10

sylvia schreef:

DJ Quinten schreef:

Wanneer iemand en één of andere pil opheeft is hij veel meer met zichzelf bezig, zit meer in zijn eigen wereldje en beleefd het op zijn manier.
Nou...dat hangt er maar net vanaf wat iemand geslikt heeft, wat de kwaliteit daarvan is en hoe de persoon in kwestie erop reageert. Mensen met hun knar vol coke en speed hoef ik echt niet altijd dicht bij me in de buurt te hebben als ze mot zoeken.
Vaak is het zo dat het hele 'mot zoeken' helemaal niet van toepassing is, die lui gaan de hele discussie niet eens aan. Ik wil het uiteraard niet goedpraten dat drugs 'beter' is oid, het is natuurlijk gewoon slecht, wat voor kwaliteit dan ook. Kvind alleen zo dat wanneer ik een keuze moest maken tussen draaien voor een ladderzat publiek, en een high/strak publiek, dat ik dan zou kiezen voor de high/strak publiek. De sfeer is heel anders, bij stel van die ladderzatte aso's moet je constant op je hoedde zijn dat ze niks jatten of aan je mengpaneel gaan zitten kloten of erger.........jou ff gaan bewerken om wat voor reden dan ook.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2004 22:12
Ach, ik hou gewoon niet van mensen die van wat dan ook dermate veel gebruiken (alcohol, dope, whatever) dat ze mij gaan lastigvallen.

Die laat ik er meteen uitwerken.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
16-5-2004 22:36

sylvia schreef:

Ach, ik hou gewoon niet van mensen die van wat dan ook dermate veel gebruiken (alcohol, dope, whatever) dat ze mij gaan lastigvallen.

Die laat ik er meteen uitwerken.
Ja precies, daar gaat t uiteindelijk om, een leuke gezellige avond! En daar hoort overmatig alcohol/drugs niet bij!
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2004 22:38
Maar met mate vind ik natuurlijk alles prima wink ;) razz :p .
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
17-5-2004 00:24

sylvia schreef:

Maar met mate vind ik natuurlijk alles prima wink ;) razz :p .
es so es.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
17-5-2004 12:31

sylvia schreef:

Maar met mate vind ik natuurlijk alles prima wink ;) razz :p .
Wat mij betreft dekt dit de gehele lading. kort gezegd dan...
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
17-5-2004 15:30
Gezien de leeftijd van Chris (en type feesten waarop hij draait) denk ik niet dat Alcohol of Drugs hier een grote rol heeft gespeelt. Verder sluit ik me bij de meningen van Tom en Dre aan (best onderbouwd en waarschijnlijk met het beste effect).
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)