Forum > Licht

Handleidingen lichtapparatuur/lichttafels

(58 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
5-5-2004 22:44

daverno schreef:

patch -> select fixture -> preset focus yes -> selecteer iets -> swop, swop, swop -> quit -> en niet vergeten: exit clear clear happy :)

Chase - selecteer een knipperende(=vrije) playback button (op de goeie rollerpage). selecteer je lampen door middel van de swops. fader omhoog = dimmer. maak een mooi standje, druk nu op de volgende playback knop. and so on and on. sluit af met chase. en je hebt een chase

om maar even kort door de bocht te gaan wink ;)
fader omhoog is inprinciepe niet eens nodig het kan ook door je lamp te selecteren en dimmer kiezen als functie van je joigdails en dan op 100% draai
Dat kan inderdaad ook ja. maar vindt het handiger om gelijk de fader omhoog te douwen, zie je ook gelijk wat je hebt aanstaan (als je dat al niet ziet door de swopbutton)
...
DavernoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2002
Laatste: 14-6-2010
Berichten: 54
6-5-2004 00:16

Hurricane schreef:

daverno schreef:

patch -> select fixture -> preset focus yes -> selecteer iets -> swop, swop, swop -> quit -> en niet vergeten: exit clear clear happy :)

Chase - selecteer een knipperende(=vrije) playback button (op de goeie rollerpage). selecteer je lampen door middel van de swops. fader omhoog = dimmer. maak een mooi standje, druk nu op de volgende playback knop. and so on and on. sluit af met chase. en je hebt een chase

om maar even kort door de bocht te gaan wink ;)
fader omhoog is inprinciepe niet eens nodig het kan ook door je lamp te selecteren en dimmer kiezen als functie van je joigdails en dan op 100% draai
Dat kan inderdaad ook ja. maar vindt het handiger om gelijk de fader omhoog te douwen, zie je ook gelijk wat je hebt aanstaan (als je dat al niet ziet door de swopbutton)
okok
ieder zn eigen manier wink ;) happy :) maar het werkt alle 2 happy :)
WappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 28
6-5-2004 09:13
Het klinkt alsof jullie al enorm vaak met deze tafel hebben gewerkt. Ik ben benieuwd welke shows jullie met deze tafle hebben gedraaid en wat jullie ervaringen zijn m.b.t. de scenes opties en de shapegenerator van deze tefel. Lijkt me een intressante tafel om aan te schaffen voor de kleine shows
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
6-5-2004 14:23

wappie schreef:

Lijkt me een intressante tafel om aan te schaffen voor de kleine shows
voor 2 paren en een headje of niet... wink ;)
soms zit het mee, maar meestal tegen
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
6-5-2004 14:24
ikzelf werk niet met deze tafel. Heb er 1 keertje achter gestaan en toen was de tafel al helemaal voor geprogrammeerd

Ben nu een beetje aan de slag gegaan met de pearl simulator en de visualizer. In combinatie met de handleiding van de pearl is dit prima te doen.
...
WappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 28
6-5-2004 15:52
Oh aan de beschrijving die je gaf maakte ik op dat je er veel mee werkte. Maar als je er mee gewerkt hebt voorgeprogrammeerd en al? Hoe kun je dan aangeven wat het makkelijkst programmeren is?? Maar ja zal wel.
@einstijn. Kleine shows zijn geen mini shows.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
6-5-2004 15:58

wappie schreef:

Oh aan de beschrijving die je gaf maakte ik op dat je er veel mee werkte. Maar als je er mee gewerkt hebt voorgeprogrammeerd en al? Hoe kun je dan aangeven wat het makkelijkst programmeren is?? Maar ja zal wel.
@einstijn. Kleine shows zijn geen mini shows.
In de pearl simlator kun je ook een pearl programeren, enig nadeel is dat je niet ziet wat je doet. (alleen een demo theater in de visualizer is aanspreekbaar voor programeren). Wil je zien wat je doet in de visualizer dan heb je een dongle nodig.
...
WappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 28
11-5-2004 11:08
ah juist maar een simulator lijkt me neit hetzelfde als een echte tafel. Heeft niet dezelfde feeling maar goed.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
11-5-2004 19:04
Vraagjes:....
Edit: na veel speur/lees werk heb ik mijn antwoord al (eindelijk) gevonden.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
1-9-2004 22:58

martijn schreef:

*knip

om uit de recordmode komen is simpel. de record/shift knop inhouden

*knip
Klopt niet...
je moet record/shift en daarna de rec/exit knop indrukken. anders blijft ie erin en als je hem dan loslaat dan geeft die de stand van de faders als volgende stap of nieuwe stap...
tis dat je het ff weet. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)