Forum > Muziek

minimale techno

(147 reacties. Pagina 6 van 15)
Moderator(s): Dré
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
27-4-2004 12:02
is zeker deep......ken je die track van Carl craig - tres demented en dan de carl craig drums version? dieper als dat gaat het niet hoor!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
27-4-2004 12:10
('t lijkt wel een chatbox hier wink ;) )

Dan ga ik me er zeker is in 'verdeepen' laugh :D , ff vanmiddag langs platenzaak, dat nr ken ik niet, zal m ff opzoeken vanmiddag. Wat denk je zelf van 'joris voorn' en 'dj hansz en jan liefhebber' (die 'skyline ep die pas uit is vond ik echt m a s t e r l i j k!!!), moet je maar is luisteren op only-djs.com

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
27-4-2004 13:06
kijk, zo kunne we nog wat van elkaar opsteken (daar is een forum toch voor?!)
Veel plezier vanmiddag bij het zoeken naar wat goede minimal en hou me op de hoogte razz :p
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
27-4-2004 17:08

braz schreef:

is zeker deep......ken je die track van Carl craig - tres demented en dan de carl craig drums version? dieper als dat gaat het niet hoor!
Als je van DAT nummer niet begin te freaken, dan ben je écht wel ongezond hoor!! Ik zou zeggen: download mijn "Consequences 5" ne keer, daarmee sluit ik de CD af ... maja, gezien de huidige situatie zal dat gelijk niet écht goed meer gaan laugh :D

s c h i t t e r e n d
n u m m e r
! ! !
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ CastaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2003
Laatste: 7-4-2005
Berichten: 20
27-4-2004 18:15

braz schreef:

zeker, al zou ik jeff milss e.d niet willen scharen onder de noemer van minimale techno (Richie Hawtin weer wel) de rest is behoorlijk detroit naar mijn mening. (deze discussie is overigens al eerder gevoerd!)
En de DVD van Jeff Mills heb ik ook, maar vond hem vies tegenvallen. Zoveel krijg je niet te zien vind ik qua camera-standpunten.......Of kun je zelf de standpunten bepalen ofzo (bedenk ik me nu pas terwijl ik de dvd toch al drie maanden heb! razz :p )
Ik wilde ook niet zeggen dat die namen die ik noemde minimal technoproducers zijn, het was meer in het rijtje van goeie Techno-dj's naar aanleiding van de DVD.
Jeff Mills maakt over het algemeen geen minimal techno maar inderdaad Detroit-Techno en experimental-techno ( op het label 'Tomorrow' )www.axisrecords.com . Cari Lekebush is meer van het rauwe industrial-techno www.lekebuschmusik.se/ , en Richie Hawtin meer van de Minimal-Techno, en Dub-Techno zoals DE9 www.plastikman.com

Een definitie voor minimal-techno is er niet echt, maar ik heb een link gevonden waar het een en ander erover wordt uitgelegd: borocloth.nm.ru/infoeng.dhtml

*Je zou ook eens Pantytec en Daniel Bell eens kunnen checken voor minimal-techno.
Bier of wijn, ze zijn allebei fijn.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
27-4-2004 18:21
heb ff wat cd's geluisterd van ritchie hawtin, zitten lekker klinkende nr's bij, die carl craig nog niet gevonden. Maar die plastikman - close ep had ik op only dj's ff geluisterd maar dat vind ik echt niks, bij die cd's van ritchie hawtin hoorde ik er ook een paar, van die 'autechre' style nr's, daar hou ik echt helemaal niet van. Gewoon strakke techno beat met wat deep/progressive sounds of Detroit style, dat soort is meer mijn ding.

kent iemand hier de muziek van 'joris voorn' of 'dj hansz & jan liefhebber'? houden jullie ervan, waar zou je het ongeveer in kunnen plaatsen kwa stijl.

Ik weet niet of de 'autechre stijl sound' nou echt typerend is voor de minimal techno, maar als het zo is weet ik zeker dat het niet mijn ding is.

groeten,

Stefan

update: die carl craig heb ik nu ook geluisterd, begint beetje saai, maar halverwege rond 3 min begint echt lekker te klinken, die zweverige synth sounds heb ik veel in platen zitten. kenmerkend voor mijn stijl. maar om de plaat zelf te hebben vind ik m wat saai, gebeurd te weinig. Is puur smaak uiteraard.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DJ CastaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2003
Laatste: 7-4-2005
Berichten: 20
27-4-2004 20:10
Autechre valt onder Electronica, en dat is weeeeer een andere muziekstroming. shocked 8O
Bier of wijn, ze zijn allebei fijn.
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
29-4-2004 10:09

DJ Quinten schreef:

heb ff wat cd's geluisterd van ritchie hawtin, zitten lekker klinkende nr's bij, die carl craig nog niet gevonden. Maar die plastikman - close ep had ik op only dj's ff geluisterd maar dat vind ik echt niks, bij die cd's van ritchie hawtin hoorde ik er ook een paar, van die 'autechre' style nr's, daar hou ik echt helemaal niet van. Gewoon strakke techno beat met wat deep/progressive sounds of Detroit style, dat soort is meer mijn ding.

kent iemand hier de muziek van 'joris voorn' of 'dj hansz & jan liefhebber'? houden jullie ervan, waar zou je het ongeveer in kunnen plaatsen kwa stijl.

Ik weet niet of de 'autechre stijl sound' nou echt typerend is voor de minimal techno, maar als het zo is weet ik zeker dat het niet mijn ding is.

groeten,

Stefan

update: die carl craig heb ik nu ook geluisterd, begint beetje saai, maar halverwege rond 3 min begint echt lekker te klinken, die zweverige synth sounds heb ik veel in platen zitten. kenmerkend voor mijn stijl. maar om de plaat zelf te hebben vind ik m wat saai, gebeurd te weinig. Is puur smaak uiteraard.
Plastikman heeft idd wat vage nummers gemaakt, die ik ook niet echt onder minimal zou willen plaatsen. Zijn meer soundscapes, vooral die closer ep. En sommige minimal-platen zijn idd een beetje saai zoals je zegt, maar je moet goed realiseren dat dit over het algemeen echte tools zijn. Daarom draaien de meeste minimal dj's ook met drie decks. Je moet het zien als een soort knip en plakwerk van loops, melodieen en geluiden. Die cd van richie hawtin bevat meer dan 70! nummers in 60 minuten. Het is echt knip en plakwerk en dus niet twee plaatjes aan elkaar draaien, want als je dat met deze musiek zou doen wordt het al snel heel saai.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
2-5-2004 18:35
Braz--> geen msn ofzo om discussie voort te zetten wink ;)
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
3-5-2004 09:14
nee, helaas niet. kan op mijn werk geen hotmailaccount inloggen dus ook geen msn...Maar dat kan toch ook prima via het forum of is het forum daar niet voor bedoeld?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)