Forum > PC related Forum

de harde CONSEQUENCES van belachelijke concurrentie

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-4-2004 22:35
1) Als die eigen producties niet aangegeven zijn buma/stemra, dan ben jij de bruinen, want als iemand het in JOUW plaats doet, wordt het zéér moeilijk te bewijzen dat het JOUW nummer is (cfr RIO...voor diegenen die weten waarover het gaat)
2) Zijn je nummers wel aangegeven, dan wordt het helemaal grappig: dan moet jij WEL betalen om je eigen nummers online te zetten, maar krijg je een deel van dat geld terug via je vergoeding die je krijgt van buma/stemra, of hoe de wereld soms vreemd in elkaar zit laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
23-4-2004 22:38

Didier_S schreef:

1) Als die eigen producties niet aangegeven zijn buma/stemra, dan ben jij de bruinen, want als iemand het in JOUW plaats doet, wordt het zéér moeilijk te bewijzen dat het JOUW nummer is (cfr RIO...voor diegenen die weten waarover het gaat)
Op cd branden, en aangetekend naar je eigen toe sturen (las ik ergens), en dan de envelop gesloten laten, dan kan jij altijd bewijzen dat je als eerste hem gemaakt had.
Dj_daanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2004
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 21
23-4-2004 23:10
Noujaa, ik snap er niet echt veel van maar... uuh het gene dat ik er van snap vind ik echt raar...
je mag dus niet zomaar ff je eigen mixen online zetten?!
oke, die bedrijven hebben misschien wel een goede rede om te zeggen dat dat niet mag maar toch...
DE WERELD moet niet gekker worden!!! shocked 8O sad :( shocked 8O
DJ zijn is weten hoe je die kauwende schapen aant dansen krijgt.. ;)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-4-2004 23:13
ahum... voor de belgen... ff verwijzen naar een concurrerend forum (PG) die duidelijk aantoont dat er de voorbije week een heksenjacht tegen DJ's gestart is... gouden tip: haal alle mixen offline voor het aan jouw is sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-4-2004 23:44
Oké... het zijn dus remixen, dan begrijp ik het nog enigzins wel... Je moet toch vergunningen enzo ervoor hebben om een remix van een artiest te mogen maken.

En je weet zeker dat dit geen flauwe zieke grap ofzo is? Anders zou ik spijtig genoeg alles eraf flikkeren, toch misschien een cd bewaren (maar dan bij een vriend ofzo??)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-4-2004 00:01

Mr. Edie schreef:

En je weet zeker dat dit geen flauwe zieke grap ofzo is? Anders zou ik spijtig genoeg alles eraf flikkeren, toch misschien een cd bewaren (maar dan bij een vriend ofzo??)
Neen jong, het is geen grap sad :(
Verschillende DJ's zitten al met geblokkeerde sites omdat hun provider hen niet meer wil hosten daardoor sad :(
Het gaat dus niet echt om remixen, maar gewoon om mix-cd's hé! Nu ja, whatever, 't is alletwee verboden!

Ik bewaar ZEKER CD's ervan, dat MAG ook want het zijn allemaal vinyls die ik in mijn eigen bezit heb en die mag ik mixen (en opnemen) zoveel ik wil!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
KoenvcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 21-4-2007
Berichten: 13
24-4-2004 09:43
Ik weet niet of het geoorloofd is om een link te vragen naar dat concurrerend forum maar ik zou toch graag weten wat die is :) Kan je me dat zeggen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-4-2004 13:50
Een forum kan toch nauwelijks concurrerend zijn? Da's een webshop hoogstens wink ;) .

Ik ben ook wel benieuwd naar de posts op dat forum, en velen met ons denk ik, aangezien hier regelmatig mensen vragen wie er nu wel eens echt in de problemen is gekomen met bezigheden die als illegaal bestempeld zouden kunnen worden.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-4-2004 14:04
Dré, don't blame me, 't zijn die twee hierboven die mijn oren van mijn kop zagen wink ;)

www.partyguide.be is the place... sorry drive-inners, maar dit is vooral (zoniet UITSLUITEND) een Techno-forum razz :p

Het zijn een aantal threads die door elkaar lopen en waarvan er zelfs al een tweetal gesloten werden omdat het TE ingewikkeld werd laugh :D
www.partyforum.be/viewtopic.php?t=14450&highlight=
www.partyforum.be/viewtopic.php?p=254821
www.partyforum.be/viewtopic.php?p=254532&highlight=ifpi#254532
(hier is het allemaal gestart)

ik was blijkbaar de eersten, en velen na mij... eerst lachten de Telenetters met de Belgacommers, tot diezelfde Telenetters OOK zo'n mail binnenkregen... plots werd de heksenjacht duidelijk sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PizzaFreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 25-5-2004
Berichten: 7
26-4-2004 10:59
ik werk veel met nieuwsgroepen (binaries, zoals: alt.binaries.nl), en heb een aantal keer mails gehad van me provider met als mededeling dat ze klachten kregen van die copyright stichtingen...
nu post ik anoniem met astraweb...veilig dus (1 malig 20 euro voor betaald ofzo)

misschien een idee (voor allen) om met nieuwsgroepen te gaan werken?
'repeating themselves like a broken record: you're so cool, you're so cool, you're so cool'

Terug naar forum Reageer (zonder quote)