Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 7 van 16)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
7-4-2004 19:49
Das een signal led, en geen beat indicator led. Als je de gain normaal open hebt staan, knippert hij niet op beat, maar staat bij praktisch continu aan...
Door internet beperkt
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 998
7-4-2004 19:56
Sorry, je hebt gelijk. Foutje. sad :(
Dance the night away!
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
7-4-2004 20:22
ja de beatcounter op de cdj1000 is vrij precies, maar da's valsspelen. die berekent namelijk de BPM op de wav-data (wat ook in het display verschijnt) en de stand van de pitchfader. de pitch loopt ook linear op als je de pitchfader de + in duwt.
blaat.
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
7-4-2004 21:40
dat klopt. ik vindt de signal led ook wel handig maar binnenkort cmx-3000 dus dat wordt toch nog makkelijker
Je hebt mensen en je hebt DJ's
WessulStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-6-2004
Berichten: 8
13-4-2004 16:36
Ik was een paar maanden aan het mixen en het lukte maar neit om de beats gelijk te krijgen. Ik beatcounter kopen, en het ging alweer beter. Met zo een beatcounter kun je meestal alleen in grote orde gelijkstellen, de laatste paar procent moet je alsnog op gevoel doen.

Dus met mijn beatcounter ben ik eerst gaan leren om "fijn" te matchen, en later ben ik weer eens zonder counter gaan proberen. Het matchen in grote orde lukte nu ook :)

Beatcounter verkocht, en veel geoefend. Nu krijg ik mijn nummers binnen 20 seconden gelijk.

Conclusie: Een beatcounter is handig om te leren, maar als je jezelf er volledig van afhankelijk maakt gaat hij je op het laatst beperken. (hij is nooit zo nauwkeurig als jouw oor kan worden).
JorkyStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 21-12-2003
Laatste: 24-9-2009
Berichten: 17
13-4-2004 22:03
Je moet eens als je 2 beatcounters op je mixer hebt, ze op hetzelfde kanaal zetten. Kun je lachen! Behalve als je natuurlijk een goede mixer hebt. Maar bij mij is eigenlijk ook de lol eraf als ik beatcounters gebruik. Je bent zo klaar en je verveelt je totdat je kunt mixen. Ik gebruik ze alleen af en toe als ik met cd's draai en dan draai ik niet 'mijn stijl'. Dan mix ik liever sneller. Maar als ik met platen draai dwing ik mezelf ze niet te gebruiken. En het geeft een veel beter gevoel als JIJ die nummers zo gelijk hebt kunnen mixen!

gr. Joram
DesertFoxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2004
Laatste: 20-4-2004
Berichten: 1
20-4-2004 02:37
al dat beatcountergeblaat...

waarom zoveel moeite en gedoe over iets waar de meningen zoiezo over verschillen :/
sommige mensen vinden um fijn om te gebruiken, en draaien heel goed ermee, nou mooi toch...
en als je dan bij toeval in de specs van je lichaam een eigen beatcounter hebt, en zon visueel ding niet nodig hebt, dan draai je toch mooi zonder :/

en als je nou met of zonder ding gewoon voor geen zak die beats gelijk krijgt, dan ga je toch lekker BrEeZaH muziek draaien of heb ik dat nou mis?
Domme vragen bestaan niet, Domme antwoorden wel.
PizzaFreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 25-5-2004
Berichten: 7
20-4-2004 10:46
ben het helemaal met DesertFox eens...gebruik het wanneer je het wil gebruiken en gebruik het niet wanneer je het niet wil gebruiken, want het gaat om het resultaat...zo simpel is dat!

maar ik ben wel van mening dat wanneer je niet zonder kan, toch een probleem hebt...
'repeating themselves like a broken record: you're so cool, you're so cool, you're so cool'
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-4-2004 11:15
Zoals wel eens lekker relativerend wordt gezegd: Een slechte overgang duurt een paar seconden, een slecht gekozen nummer duurt een paar minuten. Welke van de 2 is erger?
Gheheheh!

M2C over beatcounters: Zelf gebruik ik het niet, ook niet te beatleds op mijn mengpaneel want die werken toch niet (jb-systems mx4). Op In Control hoorde ik de set van Deepack en stond echt versteld. Ik vond dat ook echt een goede set! Toen dacht ik ook dat ze een beatcounter hadden, ik hoorde namelijk amper foutjes.

Toch hadden ze geen beatcounter. Ik vind dat je als artiest (want dat ben je in weze) geen hulpmiddelen nodig moet hebben. Je krijgt dik betaald en wil dan ook wel een authentieke mix horen. Een effector erbij is prima, maar ze moeten het wel op gevoel doen. Daarom zijn ze ook bekend als DJ.

Ik mix zelf ook altijd op gevoel (draai nu 1 jaar en 1.5 maand) en ik moet zeggen dat het mij steeds gemakkelijker afgaat, ook op feestjes. Mix +- om de 3 a 4 min ander nr in. Tuurlijk maak ik dan nog wel eens foutjes, maar ik vind het beter dan dat ik 6 a 7 min moet wachten voordat een nr is afgelopen. Ik draai hardstyle, dan moet het ook hard gaan! Livesetje is te downloaden op mijn website : www.djjows.com/pagina.php?id=16&sub=4 (tijdelijke design > echte design komt alZzt goed is vanavond online. Zou dus kunnen dat je even niet op de website komt.

Kortom, ik ben blij dat Dre mij vorig jaar de JB-Systems heeft aangeraden, anders had ik het niet zo snel 'onder de knie' gehad.

P.S. Misschien had de Hey zo'n ding om de effecten te synchroniseren op het juiste aantal BPM en niet zozeer voor het beatmixen als zodanig. Niet dat ik een fan ben van hem, vind hem zwaar eentonig draaien, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat nodig heeft.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
20-4-2004 21:32
Waarom zou je iets niet gebruiken als het er wel is.. Misschien zorgt de beatcounter wel voor veel vooruitgang en strakkere mixen, die de muziek aangenamer maken, iets wat toch uiteindelijk het doel is van een dj. Maar waarom iets gebruiken wat je niet nodig hebt? Het lijkt tegenstrijdig maar is het niet. Het is enkel de keuze die je zelf maakt en het is nogal belachelijk als dit omschreven word als "cheaten". Mij lijkt het alleen heel logisch dat je er voor moet zorgen dan je niet geheel afhankelijk wordt van een beatcounter aangezien er dan "pijnlijke" situaties (zowel voor de Dj als voor het gehoor) kunnen ontstaan als de beatcounter ontbreekt.

Zelf gebruik ik de beatindicatie op mn ps-626 niet, het is wel leuk als je de ledjes tegelijk ziet knipperen maar meer ook niet. Ze zijn echter ook niet al te betrouwbaar (goh). Ik had een signaal versterkt en opgesplitst en uiteindelijk aangesloten op 2 verschillende kanalen. Eq zelfde ingesteld, geen sterkte verschil tussen de signalen dus mn gain kon gewoon gelijk blijven en toch klopten 4 van de 10 (gemiddeld) "knipperingen" niet...

Natuurlijk kan een display beatcounter een "grove" indicatie geven van hoeveel je moet pitchen maar als je kan fine-pitchen zal dit grove werk het minst moeilijke zijn. Na 3 sec luisteren en pitchen weet ik al zeker dat het exacte pitchpunt binnen een marge van 0.5% moet liggen.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red

Terug naar forum Reageer (zonder quote)