Forum > Muziek

Hoe mix je van trance naar pop en naar rock

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ TranceParanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2002
Laatste: 25-4-2003
Berichten: 66
3-2-2003 21:03
En daar heb je neem ik aan een bpm-counter voor nodig?
of kan je dat ook tellen??
<[-_-]> DJ TranceParance <[-_-]>
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
3-2-2003 21:14

DJ TranceParance schreef:

En daar heb je neem ik aan een bpm-counter voor nodig?
of kan je dat ook tellen??
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zelf wilt. Als je echt zelfstandig wilt mixen moet je tellen en dat moet je heeeeel vaak oefenen. En het is niet alleen tellen, ook zorgen dat je op play drukt bij de eerste beat van een maat.

Je kan ook een BPM-counter gebruiken. Dit vind ik persoonlijk wel erg makkelijk, dan is de lol er bij mij snel af.
gise...
HanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2002
Laatste: 19-1-2005
Berichten: 70
3-2-2003 21:38
in hoeverre gebruik je je eq dan?
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
3-2-2003 22:01

Han schreef:

in hoeverre gebruik je je eq dan?
Met je EQ kun je je mix mooier maken, door b.v. bass weg te draaien van het ene nummer of juist de hoge tonen. Of telkens om de beat de bass erin te gooien en zo langzaam opbouwen naar het volgende nummer. Er zijn wel duizend dingen die je met je EQ kunt doen. Je kan er gewoon meespelen en uitvinden wat jij leuk vindt.
gise...
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
3-2-2003 23:09
ja er zijn heel veel manieren om met je eq te spelen,waar ik het nu mee leer is de hoge en middel tonen dicht en de bas iets harder dan normaal open op cd 2 en die er dan op de eerste beat van de maat ingooien en tegelijkertijd de bas van de eerste plaat dichtdraaien, zo krijg je extra bas en dat klinkt wel vet en daarna kun je wat spelen met je mid./hoge tonen.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
3-2-2003 23:37
Als ik een grote overgang heb zijn er bij ons de volgende manieren:
1/ Langzaam de trance plaat iets zachter zetten zonder dat het opvalt. (dus niet dicht schuiven) Daarna op volle kracht de volgende plaat er over heen. Schrikken ze wakker van en als het een goed nummer is loopt de hele vloer vol.
Deze truck ging bijvoorbeeld goed met "keep on trackin'"
2/ Plotseling schuif dicht, 1 seconde geen geluid en wham volgende nummer.
3/ Mixen lukt nooit met deze overgangen, het klink altijd geknutseld, dus maak een orginele overgang. Douw er een jingle tussen. {wat zijn jingles?} laugh :D
4/ Wat dacht je van: (maar dit vinden jullie waarschijnlijk eng razz :p ) Neem de mic ter hand, kondig de laatste plaat af en kondig de volgende plaat aan, zeg er bij op veler verzoek wink ;)
Doet dit wel dwars door de (iets teruggetrokken) muziek heen, zodat het niet stil valt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
4-2-2003 14:18
heej tom,
Van dat nummers aankondigen... Laatst (half jaartje geleden) had ik een schoolfeest. (Niet draaien maar gewoon feesten) maar die droplul draaide echt allerlei stijlen door elkaar maar bleef maar aankondigen. Dus ik denk dat je niet teveel moet blijven aankodnigen want na een tijdje begint het (bij mij iig) zéér op de zenuwen te werken.
Keljet
DJ TranceParanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2002
Laatste: 25-4-2003
Berichten: 66
4-2-2003 15:02
Ik begin het al een beetje te snappen; het is HEEL ERUG VEEL OEFENEN!
maar kan iemand me nog een paar tips geven over hoe je moet mixen met EQ??
<[-_-]> DJ TranceParance <[-_-]>
TimboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2002
Laatste: 27-5-2009
Berichten: 39
4-2-2003 16:12
Ik weet niet hoe oud je bent maar een goede tip is om naar een discotheek te gaan en eens een avondje bij de dj te gaan staan. Kijk eens hoe hij het doet en probeer het thuis na te doen.

Ik heb er best veel van geleerd en ik kijk nog vaak even naar de dj als ik uitga.
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
4-2-2003 16:26

Tom schreef:

Als ik een grote overgang heb zijn er bij ons de volgende manieren:
1/ Langzaam de trance plaat iets zachter zetten zonder dat het opvalt. (dus niet dicht schuiven) Daarna op volle kracht de volgende plaat er over heen. Schrikken ze wakker van en als het een goed nummer is loopt de hele vloer vol.
Deze truck ging bijvoorbeeld goed met "keep on trackin'"
Hier ben ik het ook zeker mee eens. op dit moment is move your feet het nummer voor deze overgang.
2/ Plotseling schuif dicht, 1 seconde geen geluid en wham volgende nummer.
Hier ben ik het niet mee eens, want zo lijkt het net of je een fout maakt en dan maar snel een ander nummer opzet, meestal vind het publiek dit ook niet echt fijn.
3/ Mixen lukt nooit met deze overgangen, het klink altijd geknutseld, dus maak een orginele overgang. Douw er een jingle tussen. {wat zijn jingles?} laugh :D
4/ Wat dacht je van: (maar dit vinden jullie waarschijnlijk eng razz :p ) Neem de mic ter hand, kondig de laatste plaat af en kondig de volgende plaat aan, zeg er bij op veler verzoek wink ;)
Doet dit wel dwars door de (iets teruggetrokken) muziek heen, zodat het niet stil valt.
Dit laatste is absoluut ok!!! Ik doe dit zo'n 5x per avond om het langzaam weer een beetje terug te laten komen. Maar de meeste jongeren vinden het al gauw irritant als je het te vaak doet, dus pas op.
En tja Jingles die moet ik maar eens gaan maken razz :p
gise...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)