Forum > Off-Zone

Sh*t postbode, bij pakketten

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
V222Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 7
20-1-2004 18:07
sorry voor de grofheid en onduidelijkheid, ik wou inderdaad weten of dit bij anderen ook gebeurt, en ik was thuis toen hij zonder aan te bellen gelijk zon briefje in mn bus deed, heb de tpg gebeld en die zeggen het te zullen "onderzoeken"
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
20-1-2004 18:32
oftewel "sorry meneer, maar u kunt de <<peep>> krijgen.."

ik ken het.. wij wonen in de polder... was bij mij ook eens, had een zooi speakers besteld... komt ero p een dag gewoon tussen de gewone enveloppen zo'n briefje van "u was niet thuis ..... ophalen op postkantoor"

daarom heb we nu een postbus genomen... moet je het wel zelf ophalen maar ach.. geen last van luie postbodes
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
20-1-2004 18:34
neej, das logisch ja. Je wilt voorkomen dat je het zelf op moet halen en dan neem je een postbus, zodat je het alsnog zelf op moet halen shocked 8O!
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 9469
20-1-2004 18:42
Dat van die "luie" postbode is een bekent verschijnsel.

De vraag is dan natuurlijk: Wat kan je er aan doen?
Als je zeker weet dat je htuis was, en je weet zeker dat er niet aangebelt is, en het is ook al wat vaker gebeurd,
dan zou je eens als je je pakketje op gaat halen om uitleg kunnen gaan vragen van de bedrijfsleider van je postkantoor.
Niet gelijk boos worden, gewoon om uitleg vragen.
Vaak komt het daarna (heel gek shocked 8O) niet meer voor...... wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
20-1-2004 18:51
Juist! Dat is dus precies wat ik gedaan heb. Wat ik eerder vertelde was de tweede keer dat de postbode te lui was om aan te bellen. Ik heb hem toen wel nog ingehaald op mijn blote voeten en toen heb ik die beste man meteen even naar zijn leidinggevende gevraagd.
Ik heb die man opgebeld en hij vertelde me dat dit al de vierde melding was in mijn buurt en dat hij er nu echt werk van ging maken. (waarom hij tot 4 wachtte om er echt werk van te maken snap ik ook niet maarja...). In elk geval is het sindsdien niet meer gebeurt. Ik krijg geregeld pakjes maar ze worden allemaal keurig aan de deur bezorgt.
Dance the night away!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
20-1-2004 19:06
Exact het zelfde probleem heb ik ook gehad toen ik hier het een en ander had besteld. klein doosje (woog zowat niks), onder rembours. ben de hele middag thuis geweest, loop even naar beneden om wat te drinken te pakken en zie ineens een briefje in de bus liggen. En ik hoor de bel echt wel boven (zat gewoon aan me schoolwerk sad :( ). Of zou die postbode te stom zijn om te snappen dat ie dat ding (trekbel) naar buiten moet trekken ipv op het knopje te drukken shocked 8O.
Ben toen direct naar het postkantoor gegaan (vlakbij, en het was aan het einde van de middag) en heb toen maar even direct het pakketje opgeeist.
L*l achter de balie: ja meneer, het is er wel, maar u kunt het pas morgen meenemen. Nou dan heb je aan mij een hele slechte met zulke ongein, dus ik heb die sjaggerein toch wel even duidelijk gemaakt dat ik het hebben wilde en niet eerder weg ging wink ;). 't is nog gelukt ook happy :)
Waarom ze dit doen? geen idee. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ie niet met een paar honderd euro contant geld over straat wil lopen.
Service van de post...? Ik moet spontaan denken aan die conference van Youp van 't Hek over de PTT (telecom in dat geval maar toch) laugh :D
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
20-1-2004 19:09
Ach, het kan allemaal nog wel erger hoor.
C*onrad verzend niet via TPG, maar via SelectVracht.
Die <piep> zijn langsgeweest, terwijl er niemand thuis was; kan gebeuren, dus een briefje in de brievenbus dat ze de volgende dag weer langs zouden komen (op vrijdag).
De hele dag geen selectvracht gezien. Zaterdag: geen selectvracht.
Maandag toch maar eens het distributiekantoor gebeld.
Wat bleek: pakket retour gestuurd naar afzender omdat wij op vakantie zouden zijn!
Maar wel een briefje in de brievenbus dat ze de volgende dag opnieuw zouden aanbieden.
Voordat je dan je spullen hebt, gaat weken overheen.
De verzender bellen, die laten het opnieuw versturen.
Niet dus, gewoon de bestelling opnieuw aangemaakt.
Ik kreeg dus twee keer mijn spullen -> eenmaal internet bestelling, en eenmaal telefonische bestelling, die weer retour kon (en: allemaal onder rembours natuurlijk)
Dan vraag je je toch serieus af waar ze mee bezig zijn.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
20-1-2004 19:30
SelectVracht zet bij mij altijd alles thuis onder het afdakje (afgelegen boerderij)

kan opzich wel, maar toen ze et ook presteerden met m'n crown amp was ik toch íets minder blij!!

was nog een regenachtige dag ook... staat er een pakketje van 1200 euri achterthuis.. shocked 8O

ontopic: doen ze bij mij ook idd, postbus is vooraan de laan, veel makkelijker om daar een briefje in te mikken dat je niet thuis bent dan hélemáál naar achter te rijden h angry
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
20-1-2004 19:32
Onze postbode kent mij onder hand wel...En is zelfs eens een keer achter me moeder aangereden omdat ie nog een pakje voor me had, en die wou afgeven....

grtz,
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
20-1-2004 19:37
Ik had van de zomer nog een bestelling gedaan bij Recess. Heeft onze goede vrien van Recess nu in plaats van huisnummer 34, nummer 24 op de doos geplakt...

Op zicht niet zo erg, alleen woont er op dat adres helemaal niemand. Het huis stond al zeker twee maanden leeg, er lag een hoop reclamewerk achter de voordeurbrievenbus.
En uiteraard het briefje van "u..bla..pakketje..bla..postkantoor".

Gelukkig zijn ze zo slim bij Recess om op de pakketten een barcode te plakken, want het huis staat nu nog steeds leeg.

Ik heb dus ook een klacht ingediend bij TPG en gevraagd of ze deze postbode mischien eens een bril van de zaak kunnen aanbieden. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)