Forum > Geluid

Pioneer HDJ 1000 vs Sennheiser HD-25

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
28-1-2003 19:31

Han schreef:

en hoe zit het met de technics? zit deze nou ook echt een kleine klasse lager?
of doet ook deze mee?
De 1210 zit mechanisch wel goed in elkaar (hoewel ik helemaal GEK zou worden van die kantelflauwekul). Qua geluid komt hij echter NIET in de buurt van de V700 en de HD 25, zelfs niet in de buurt van de HDJ-1000 en al helemaal NIET in de buurt van de V900.
de technics 1210 (en dan bedoel ik de hoofdtelefoon happy :) ) is in de webshop van dre 155 euro (volgens mij is dit goedkoper dan elders maar dat weet ik niet zeker, en zoek dit altijd pas uit als ik zeker ben van dat ik dat produkt wil kopen..)
Ik kijk ook altijd even naar de service (en gelukkig met mij vele andere mensen...). Zo heb ik zelf net een nieuwe camera besteld (gisteren). GEEN van de sites waar ik keek deed de moeite om aan te geven of ze hem op voorraad hadden (ik heb hem namelijk dit weekend nodig). Dus maar besteld bij de site die er het meest verzorgd uitzag. Kreeg ik vandaag (1 dag later) om 17:00 een mailtje terug dat ze hem niet in voorraad hadden (goh, wisten ze dat vanmorgen nog niet???).
het enige negatieve wat ik over deze headphone lees is dat hij opgegeven moment irritatie geeft.
Ik vind het geluid niet te PRUIMEN. Ook zit hij WAARDELOOS op m'n kop (kleine klote schelpjes en een echte koppenkneller).

Als de 1210 GOED presteerde voor z'n geld dan had hij wel een stempel gekregen (Dré's Choice). Dat heeft hij dus NIET!

Uiteraard zijn er, zoals altijd, hele volksstammen die het niet met me eens zijn (vooral Technics verkopers en eigenaren ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
28-1-2003 20:33
Ik let heel erg op de service, ik kom hier regelmatig met vragen, en krijg altijd een onafhankelijk en eerlijk antwoord. Als je bijv. hier een draaitafel besteld, en er zit speling op de toonarm, dan word deze er tegen een kleine vergoeding afgedraaid. En als je vragen hebt over een produkt, dan krijg je SNEL... heel snel, een reactie (vaak dezelfde dag al) Als ik dan bij dj stunter of Dj gear een draaitafel zie die 5 euro goedkoper is, maar waarvan ik niet overtuigd ben, dat ik diezelfde goede service heb, dan kies ik ervoor om die tafel hier te bestellen. Je kan hier altijd met vragen terecht, en je krijgt advies en deskundige tips. Ik heb al heel veel opgestoken van dit forum, en het heeft me "onverstandige" aankopen bespaard. Dat noem ik service...
HanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2002
Laatste: 19-1-2005
Berichten: 70
28-1-2003 20:51
Oke dat is heel duidelijk happy :) .
In Haarlem heb je meerdere winkels die hoge kwaliteitservice geven. Helaas hebben zij geen van allen echt scherpe prijzen op aanbiedingen na happy :) . Ik ben nog een lulletje van de oude tijd die nog steeds liever in de winkel koopt dan op het web, terwijl ik al een flink aantal webshops zelf ontwikkelt heb... happy :)
EN de online shops moeten altijd al een stukje goedkoper zijn ivm verzendkosten, om alleen al op gelijke hoogte te zitten.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
28-1-2003 21:56
hehe, je kan bij new-line ook afhalen... happy :)
zaterdag ff wat spulletjes halen... beetje apparatuur, kabel, hoop connectors en wat aluminium... wink ;)

daar gaat mn salaris weer!
Music is what feelings sound like...
SoniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2002
Laatste: 20-4-2003
Berichten: 2
29-1-2003 00:11
Kijk, het zit zo. Er zit dus een mono/ stereo schakelaar aan de linkerschelp. Ik vroeg me af welke stand er geprefereerd wordt bij het gebruik tijdens DJen. Ik heb hem dus zelf op mono stand staan, omdat het geluid bij stereo niet helder klinkt.

Ik vroeg me af of die gebruikelijk was. Tnx.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
29-1-2003 10:45

soni schreef:

Kijk, het zit zo. Er zit dus een mono/ stereo schakelaar aan de linkerschelp. Ik vroeg me af welke stand er geprefereerd wordt bij het gebruik tijdens DJen. Ik heb hem dus zelf op mono stand staan, omdat het geluid bij stereo niet helder klinkt.

Ik vroeg me af of die gebruikelijk was. Tnx.
Nee dus. De meeste koptelefoons hebben GEEN stereo/mono schakelaar. Zo'n koptelefoon is dus altijd STEREO (zoals het hoort).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)