Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Elcee

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Elcee (Pagina: 4 van 10)

Topic: Waar huur ik 'deze' apparatuur? (14-3-2005 13:52:00)
Pyro is ook geen toverwoord. Bij verschillende verhuurbedrijven (met name gespecialeerd in licht) kun je ook makkelijk effecten huren als klein vuurwerk, confettikanonnen, etc.
Topic: goedkoop adres voor spiegelmatten (9-3-2005 14:30:00)
https://www.lbverkoop.nl/index.html?lang=nl&target=d157.html

of www.protronics.nl/winkel

test wel de lijm voordat je fanatiek gaat plakken. Lossen spiegeltjes die naar beneden lazeren als het een beetje gaat trillen door geluid of flink warm wordt in de zomer is geen pretje.
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (9-3-2005 09:33:00)
Wat ik zo raar vind is dat het ene exemplaar geen problemen oplevert en de andere wel. Maar goed. Ik heb hem idd gekopieerd en het kopietje in het originele doosje zitten. Meneren Buma leg ik het wel uit indien nodig.
Topic: Promoten van je drive-in (8-3-2005 20:44:00)

Danny25 schreef:

@KvM

Ja ik ben het met je eens dat er veel via boekingskantoren gaat. Echter zie ik dat zelf niet zo zitten.Een mannetje die tegen de klant verteld ow gewelidige drive-in enz. En wat ik veel hoor is dat er teveel gezegt wordt over je drive-inn dan de bedoeling is. Ook een boel gebakken lucht verha;en de ronte in gaan .Ik ken een drive-inn die daar last van heeft gehad.En naar 4 jaar jaar maar gestopt is vanwege gebakken lucht verhalen. Ik ga niet met een boekings kantoor in zee. Zodat ik zeker weet dat ik alles zelf in de hand heb en fouten zelf op kan lossen.
Ik kan hier maar één ding op zeggen. Het ene boekingskantoor is het andere niet. Professionele boekers kunnen een hoop voor je betekenen. Ze hebben vaak het vertrouwen van de zalen, kunnen goed marktwaarde bepalen, kunnen onderhandelen en bieden een klant zekerheid in geval van ziekte of andere rampspoed. Verder nemen ze een hoop werk uit handen wat de een beter ligt dan de ander.

Voor mensen die met een boekingskantoor in zee willen gaan de volgende tips:
* kijk welke acts het bureau nog meer verkoopt. Dit moet aansluiten bij wat jij doet.
* kijk in hoeverre ze deze exclusief verkopen. Hoe exclusiever, hoe beter. Maar voor jezelf wel een klein beetje ruimte laten om af en toe rechtstreeks een klusje aan te kunnen nemen.
* zorg dat je zeker in het begin zelf de gage int en je boekingsfee zelf afdraagt aan je boeker. Op zijn minst moet je inzage hebben in de administratie.
* 10%, maximum 15% is meer dan genoeg boekingsfee.
* laat je boeker niet te veel in prijs schommelen. Vaste prijs werkt veel prettiger, hoewel je soms misschien iets misloopt, is het wel zo eerlijk en rustgevend naar je andere klanten toe.
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (7-3-2005 09:29:00)
gaat om de nieuwe cd. en ik constateerde het ongeveer 3 weken nadat die uit was.
Topic: Promoten van je drive-in (7-3-2005 01:18:00)
Klopt, heb je gelijk in. Hoewel het toch te doen moet zijn. Bijvoorbeeld een 'fragmenten' presentatie. Of een powerpoint erbij ofzo.
Ach, het is maar een idee. Wel eentje waar ik in het verleden toen ik nog met mijn bandje speelde veel voordeel aan heb gehad.
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (7-3-2005 01:13:00)

Groovelover schreef:

Een Pioneer cmx3000 is ook niet gemaakt om Anouk-cd's in te draaien. razz :p
Sorry, niet zo nuttig.

Back on topic.
Wat moet je er dan wel mee draaien? Nu ben ik benieuwd!
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (7-3-2005 01:12:00)

billydean schreef:

Hey ben op het punt s1000 te kopen zou die goed combineren met de Intermediate Set (2 x Reloop RP-4000M3D & Gemini PS-626i mixer)voor een beginneling als ik? razz :p
Lijkt me prima passen!
Topic: Promoten van je drive-in (6-3-2005 23:57:00)
Het gaat er dan ook vooral om dat je de 'klik' maakt met eventuele mensen die je boeken en dan het liefst met zaaleigenaren of bedrijfsleiders. Want veel werk in bruiloften of bedrijfsfeestjes wordt gegenereerd via de zaal waar ze gehouden worden.
Ik ben zelf ook boeker en ik kan als ik 5 minuten met iemand gesproken heb in 9 van de 10 keer wel zien of hij serieus is, kan draaien en weet waar hij over praat.
Dus je hoeft niet voor te doen hoe je een hele avond draait. Vaak doet het begrip 'een greep uit het repertoire' al wonderen. Het laten zien van je setup in licht en geluid. Aangeven dat je kunt presenteren (of niet natuurlijk...), etc.
En waarom zou je trouwens niet in 25 minuten kunnen laten zien wat je in huis hebt?
Topic: Promoten van je drive-in (5-3-2005 22:47:00)
Ik deed het vroeger met een aantal bands. Allemaal 25 minuten spelen. Gezamelijk een zaal afhuren op een maandagavond. Alle zaaleigenaren uit de regio uitnodigen en ze wat hapjes en drankjes aanbieden. Altijd veel werk aan over gehouden. Ook van collega bands, die vervolgens optredens doorboekten als ze bezet waren. Waarom zou dit als Drive Inn dan niet werken?
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (3-3-2005 18:50:00)
Over Denon of Pioneer wat mij betreft het aloude antwoord. Ga er eens mee klooien en kijk wat je het fijnst vind draaien. Of het nou voor thuis is of voor on the road. Je kunt fijn werken met een speler of niet en dan gaat het meestal niet om de hoeveelheid opties, maar net om de basis dingen als pitch correctie, cuepunt zetten, Jog, etc.
Ook voor thuis; het beste effect dat er bestaat is een gaaf gemixte plaat.
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (3-3-2005 18:47:00)
Nog merkwaardiger: mijn Anouk cd-tje wordt door mijn CMX 3000 niet gelezen (nieuw uit de winkel gekocht) en het zelfde cd-tje van iemand anders wel. Geen beschadiging, hartstikke schoon, snap er geen lor van.
Topic: Zelf slipmat laten bedrukken (3-3-2005 14:53:00)
Nee, zijn goed genoeg om te mixen/bescherming.
Houden bij mij al een poosje prima hun kleur. Heb ze wel weinig bedrukt; ivm bescherming plaatjes.
Topic: Promoten van je drive-in (3-3-2005 14:42:00)
Verder is mond op mond heilig. Kun je via Quickprint of andere websites voor een appel en een ei visitekaartjes laten maken. Een website met duidelijke info en een paar mooie foto's of fotokaarten moeten de rest doen.
Je eerste optredens moet je openbaar proberen te krijgen. Denk aan sportclub kantines, etc. Bied je zelf gratis aan en speel.
Ook een goed idee is om met een aantal bands, drive in shows, cateraars, etc. een zaal of café af te huren en dan alle zaaleigenaren uit de regio uit te nodigen. Bied ze een paar gratis glaasjes en hapjes aan en presenteer jezelf. Bij het verlaten van het pand krijgen ze een mooie infomap. Kost wat geld, maar als je het kan delen met een paar concullega's valt het mee en is het voor zaaleigenaren best interessant.
Topic: Promoten van je drive-in (3-3-2005 14:39:00)
Kijk bij belettering van je auto of bus wel uit voor je verzekering. Vaak is het zo dat als door belettering duidelijk wordt dat er wel een dure apparatuur in zou kunnen liggen je plotseling niet meer voor inbraak verzekerd bent of dat je meer premie moet gaan betalen.
Topic: Zelf slipmat laten bedrukken (24-2-2005 04:36:00)
ervaring met slipmat.nl:
niet duur, goede service, redelijke kwaliteit, maar wel een beetje dunnetjes.
Topic: party organiseren. Kunnen volgende zaken wel? (16-2-2005 11:26:00)
@ fredje
Oke, no harm done.

Voor iedereen die een feestje wil geven waar dan ook twee stelregels:
* check de brandweer
* check je eigen gevoel voor veiligheid of dat van een ervaren organisator
Topic: party organiseren. Kunnen volgende zaken wel? (14-2-2005 21:00:00)

fredje schreef:

Elcee,

voordat je verdere uitspraken doet waar je jezelf mee naar beneden haalt is het heel verstandig om een horeca ondernemer die dagelijks te maken heeft met Bijzondere wetten en aanverwanten niet verder aan te vallen sneaky :V
Zeker niet iemand die in het discotheekwezen en organisatiegebeuren zn sporen heeft verdiend en continu in overleg treed met alle partijen die hier betrekking op hebben.

ik laat het daar maar bij en heb verder ook geen zin of wil om jou verder in diskrediet te brengen.

groet van een horeca mens zonder verstand van zaken.
Hier dus ook een horecaman en organisator.
Ik kan niemand vaak genoeg aangeven om op basis van brandweer vergunningen, gekoppeld aan je eigen gevoel van veiligheid te werk te gaan. Dat laatste als eventueel verder beperkende factor en niet om brandweerregels aan je laars te lappen. Ik heb in mijn leven zo'n 1500 feesten georganiseerd van buurthuis, buitenfestival tot beurshal en voetbalstadion en weet echt wel waarover ik het heb. Jammer dat iemand die kennelijk dagelijks (waarom dagelijks?) met deze materie te maken heeft zich op verkeerde aanames van 1 bezoeker per m2 baseert.
Topic: party organiseren. Kunnen volgende zaken wel? (14-2-2005 20:40:00)
Wat een enorme onzin. Aanzetten tot dodelijk gevaarlijke situaties. Ik vind dit echt veel te ver gaan en verwacht ook dat dit soort beledigingen teruggetrokken worden omdat ze ongegrond zijn.

Ik geef met concrete voorbeelden aan dat 1m2 per bezoeker ver weg van de realiteit is, mits je voldoende nooduitgangen hebt (90 cm per 100 bezoekers als stelregel). Ik noem de capaciteit van Ahoy' met bezoekerscapaciteiten als voorbeeld. (en dus los van de tribunes, die je zelf op de vloer moet bouwen en dus capaciteit kosten. Ook de ringen heb ik niet meegerekend) Ik noem de capaciteit plus maten van een discotheek als voorbeeld en loop hier echt niet te liegen of zo. Ik heb om er zeker van te zijn dat ik goed zat het nog een keer nagekeken en in de vergunning van de brandweer wordt gesproken over 118 m2 inclusief balkon en podium en over een capaciteit van 390 bezoekers indien het podium niet voor bezoekers toegankelijk is en het café ook geopend is (naastgelegen ruimte, maakt deels gebruik van dezelfde nooduitgangen). Is het café gesloten en het podium bereikbaar voor publiek, dan is de capaciteit 447 over dus 118 m2.

Het is gewoon niet zo dat vergunningen worden afgegeven op basis van 1m2 per persoon. Vertel dat organisatoren in spé dan ook niet. Vergunningen gaan altijd in overleg met de brandweer, die kijkt naar vluchtwegen, hoeveelheden en grootte van nooduitgangen en naar m2. En het idee van 1 bezoeker per m2 is gewoon simpelweg een niet door wie dan ook gehanteerde stelregel. En als onervaren organisatoren die regel gaan hanteren, dan wordt het in ieder geval een saai feestje.

Meer voorbeelden: Tivoli in Utrecht heeft een capaciteit van 1000 personen. Ik dacht niet dat die zaal een vloeroppervlak had van 1000 m2. Het zal hooguit zo'n 350m2 zijn.

Check ook even de site van de Heineken Music Hall waar je met 3000 m2 waarop ook nog eens tribunes geplaatst zijn en een podium (kost capaciteit) toch 5500 mensen in kwijt kan.

Waar heb je het in godsnaam over????
En beschuldig me niet van aanzetten tot gevaarlijk gedrag.

Ik heb overigens nergens 4 man per m2 genoemd. Gek genoeg komen voor kleinere ruimtes de getallen dicht in de buurt van 3,5 a 3,7 personen per m2 en voor grotere ruimtes iets minder. Dit laatste heeft te maken met langere vluchtwegen en vaak relatief minder nooduitgangruimte. Het moet vast mensen opgevallen zijn dat je in de arena van Ahoy' of in een voetbalstadion behoorlijk wat meer plaats hebt dan in een gemiddelde discotheek.
Topic: party organiseren. Kunnen volgende zaken wel? (14-2-2005 15:26:00)
Jongens, praat niet over dingen als je er geen verstand van hebt. Ik zeg toch: plus voldoende nooduuitgangen.

Voorbeeld: www.ahoy.nl/technisch/Sportpaleis.pdf
Daar heb je dus 3987,2 m2 met een capaciteit van 10.500

Ander voorbeeld is Speakers in Delft, waar ik werk.
oppervlak zaal: 120 m2 capaciteit 447 (branweeropgave).

Dus 1m2 per bezoeker is gewoon flauweklul