Forum > Geluid

Filterz oordoppen

(249 reacties. Pagina 10 van 25)
Moderator(s): Dré
Dj bramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2005
Laatste: 23-11-2005
Berichten: 5
2-11-2005 13:03
Kan iemand mij vertellen hoe het nu als om als dj werken met die doppen. Dat het belangrijk is dat weet ik wel, hoe ze eruit zien intereseert me niet. Ik vind het alleen belangrijk dat ik het geluid van de zaal goed kan monitoren. En dat schijnt nu een probleem te zijn. Door je hp hoor je het wel goed maar het schijnt lastig te zijn om de zaal te horen. Kunnen dj's die ervaringen hebben met het draaien van doppen die ervaring met mij delen.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
2-11-2005 13:40
Ik gebruik die oordoppen NOU JUIST om minder zaalgeluid te horen.
Bijvoorbeeld als ik in een zaal in Zwolle draai, komt heel veel geluid via de muren weer naar mij terug. Daardoor moet ik mijn monitor harder zetten om goed geluid te krijgen, en ook mijn HP om te kunnen matchen en dergelijke.
Doordat ik nu die oordoppen in heb, heb ik veel minder last van het zaalgeluid, waardoor ik mijn monitors en HP relatief zachter kan zetten.
En het is in een zeer luidruchtige omgeving naar mijn mening sowieso handig je monitor zachter te zetten op het moment dat je hem niet echt nodig hebt. Dus na een mix, je monitor zachter zetten, slokje drinken, evt peukje (IK rook niet wink ;) ), volgende plaat pakken, matchen, en pas op het moment dat je gaat overmixen weer je monitor harder... beter voor je oren!

edit: Ik gebruik de Exinore oordoppen met een demping van 15db
Beauty hides in the deep
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 10-3-2011
Berichten: 39
2-11-2005 15:45
Iemand uit de omgeving van heerlen die mij kan vertellen waar ik de alpine musicsafe kan kopen.
Heb al op de site gekeken maar word er niet wijzer van.

Bedankt!
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
Djdynamo76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2005
Laatste: 10-11-2005
Berichten: 1
8-11-2005 17:29
Mensen, ik kom er niet meer aan uit. Momenteel heb ik Alpine oordoppen, music save. Ik vind dat die doppen niet werken met het mixen van platen. Maar ik denk dat filterz precies hetzelfde resultaat hebben. Wat denken jullie?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-4-2024
Berichten: 13455
8-11-2005 20:38
Doe ze een paar uur van tevoren in en HOU ze in gedurende de avond.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
9-11-2005 19:43
Ik gebruik nu zo'n twee maanden oordoppen tijdens het draaien en ik moet zeggen dat ze me uitermate goed bevallen. Ik kan er goed mee mixen en heb op de terugweg geen ruis meer in mijn oren. Ze filteren zo goed dat ik zelfs de mensen in de zaal kan horen praten (geroezemoes). Een hele vreemde gewaarwording.

Nadelen vind ik dat ik ze blijf voelen en ik meer moet letten op de volumemeters op de mixer. Je hebt het anders soms niet door dat het te hard gaat. Voor mij blijft het aangenaam klinken.

Maar met die nadelen kan ik prima leven en met doofheid een stuk minder.

Ik heb trouwens de Comfoor ER 15(db). Zijn gelijk aan de Exinore 15
Mixing them up......like this!!!
TheMessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2004
Laatste: 1-11-2009
Berichten: 37
10-11-2005 12:25
Ik heb zelf een tijdje de Alpine MusicSafe's gebruikt.
Voor de prijs geen verkeerde doppen.
Maar toen uit mijn audiogram bleek dat het stapppen toch een heel stuk slechter was dan ik dachtsad :(.
Dus toen heb ik meteen maar otoplastieken aan laten meten.
Bij beter horen (die zitten tegenwoordig overal). Comfor ER (exinore) 25.
Ik kan nog eventueel filter laten vervangen of een setje filters erbij kopen. Die ik zelf kan en mag vervangen (steld niet voor en is wel zo makkelijk voor schoonmaken).
Dit grapje kost je 160 euro (incl verzekering bij mij).
Maar tot nu toe heb ik zkz nog geen spijt van.
In het begin beetje moeite gehad met inbrengen (ik heb scherpe knik in mij gehoorgang). Maar dat lukt tegenwoordig al vrij vlot.
De demping = ideaal happy :)
ik hou de 25 erin, want het is echt niet meer normaal tegenwoordig. Bij een feestcafé moest ik 3x de longen uit mijn lijf schreeuwen om bier te bestellen.

Zelf denk ik wel dat je ermee kunt mixen, ik mix alleen thuis af en toe maar dat ging redelijk met doppen (arme buren /ouders).

Wel ervaar je alles minder schel, in tent waar ik normaal me mateloos irriteer aan het schelle geluid uit de instalatie, daar had ik nu geen last meer van. Ik kon wel horen dat het geen fijne installatie was aan het vervormen van spraak etc.

Kortom kopen!
Ik ik zou willen dat ik veel eerder op het idee was gekomen. Ik ben nu pas 17 en heb al een disco dip sad :(
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
10-11-2005 15:02

TheMess schreef:

Comfor ER (exinore) 25.
Ik kan nog eventueel filter laten vervangen of een setje filters erbij kopen. Die ik zelf kan en mag vervangen (steld niet voor en is wel zo makkelijk voor schoonmaken).
Ik heb ook dezelfde doppen (Exinore Flexcomfort), en ik zou ik ook graag van filter willen wisselen aangezien ik met draaien minder demping wil dan met stappen. Mijn audicien zegt dat dit wisselen niet mogelijk is. Kan je mij uitleggen hoe dit gebeurt en of dit niet schadelijk is? Anders moet ik toch maar weer eens langs bij die audicien. Alvast bedankt.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
10-11-2005 15:20
Wat mijn audicien verteld heeft, is dat je die dingen er "gewoon" uit kan "wippen".
dat moet je eigenlijk ook doen als je ze schoonmaakt (ivm vocht).
Je ziet het ook aan je doppen, dat die filters (kleine rondjes) er als het ware in gedrukt zitten.

Heb ook de exinore er comfort 15db
Beauty hides in the deep
TheMessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2004
Laatste: 1-11-2009
Berichten: 37
10-11-2005 16:08
Jah vind ik toch raar dat ene audicien wel zegt dat het mag en andere niet.
Maar goed het steld geen ene *** voor razz :p. (hij had het nog even voor gedaan)

ik heb het zelf al welleens gedaan voor schoonmaken (Het filter mag namelijk niet dat worden).
Je zet je nagel tussen de buitenkant van het filter en het zachte materiaal en je wipt hem er zo uit.
De filter terug zetten is kwestie van hem er gewoon terug induwen.
Meer slijtage? lijkt mij wel meevallen mits je het een beetje voorzichtig doet, het dopje in je oor duwen lijkt me een grotere inspanning voor het materiaal.

Even snel voorbeeld foto met mobiel:
Toch maar een link foto nogal grootlaugh :D

Als het filter eruit is kun je wel de dop makkelijk indrukken, misschien dat ze daarom niet willen dat je zelf verwisseld omdat je dan eerder de dop mold (waar je een verzekering tegen hebt wink ;))

Terug naar forum Reageer (zonder quote)