Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 23 van 24)
Moderator(s): Dré
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
24-4-2008 21:20
Ik ben begonnen met een home HiFi afgedankt stereo ding waarvan 1 kanaal het niet deed. daaarme mixte ik ook alles razz :p daarna vond ik alle lampjes bij de kijkshop altijd helemaal geweldig. had een rook doos waar een ''nevelige scheet'' uitkwam.
Nu heb ik gelukkig geld genoeg om fatsoenlijke dingen te kopen (dmx gestuurd, goeie truss enzovoorts...)
Omdat het kan
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
24-4-2008 21:58
Goh.. ben ik nou de enige die de HiFi spullen heeft overgeslagen en gelijk een echt Skytec Home Mix Systeem heeft aangeschaft? laugh :D
Dat ding heeft het toch verbazingwekkend goed uitgehouden, op zich best een leuk ding.
Uiteraard had ik wel de nodige lichtorgels, zwaailicht, mushroom (die overigens dit jaar zijn 10e verjaardag viert shocked 8O Hiep hiep hoera. laugh :D ), puntspotje, 2 lichtslangen, stroboscoopje. De lichtjes had ik overigens eerder, en die gingen eigenlijk alleen mee naar verjaardagsfeestjes.
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
24-4-2008 22:07

Decibel Drive-in schreef:

Goh.. ben ik nou de enige die de HiFi spullen heeft overgeslagen en gelijk een echt Skytec Home Mix Systeem heeft aangeschaft? laugh :D
Ben bang dat je met een beetje goed Hifi spul beter uit bent dan met een Skytec achtig ding. sneaky :V
NigedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2007
Laatste: 23-1-2011
Berichten: 15
28-4-2008 16:03
Toen ik in groep 8 van de basischool genoeg geld had verdiend door een fuif ben ik van het geld bij de lokale djshop in de straat mijn eerste mixer, een gemini ps 626i wezen halen. Papa offerde voor een dagje wel zijn mooie kenwood stereo op maar heeft deze helaas nooit meer terug gekregen shocked 8O Na een tijdje de kenwood versterker kapot en dus een dap p500 aangeschaft logisch gevolg daarvan dat de kenwood speakers weer opgeblazen werden. Dus 2 dap mc 10's gekocht. Later een nieuwe cd speler erbij de jb systems cd700 zeker een leuk ding voor iemand van mijn leeftijd toen. Daarna een degelijk triangel lichtbrug gekocht met een triple derby een strobo en een martin raptor. Nu pas een soundmate 2 ipv de mc speakertjes, dat scheelt toch echt een hoop happy :) En nu aan het sparen voor de volgende 2 investeringen; 2 cdj's met mixer en 2 the winners met een flightcase. Ook wil ik de stevige trussachtige lichtbrug verkopen en overgaan op echte aluminium truss.
zo dat was in het kort mijn verhaal op een regenachtige maandagmiddag razz :p
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
22-5-2008 21:08
Toen ik in groep 7 zat, mocht ik de stereo van mijn ouders overnemen.
Ik had toen al 2 Skytec boxen, en ik kreeg ook 1 of ander oud alecto mengpaneeltje.
En een Kenwood versterker en 2 disc-mans ashamed :$
Nou en daar stond Lars dan de hele tijd mee te spelen. (Maar ik was wel heel blij met die spulletjes)
En ik kreeg daarna ook een Derby en een Wildmoon. (Ook heel blij mee)
Nou die kenwood versterker en die disk-mans zijn in het begin van groep 8 vervangen door een dj-setje.
1x MCD-570, 1x VX-400 en 1x DAP Fusion mengpaneel. Die Skytec dingen hield ik nog gewoon.
Daar kocht ik uiteindelijk 2x DAP MCB-15 bij en een DAP P-700 en een Behringer CX-2310. (Toen zat ik in de Brugklas)
En natuurlijk een hoofdtelefoon (zo'n behringer prul-ding) en een microfoon.
En wat lichteffecten. (Strobo, Moonflower aan een lichtstatief).
Dat geluidssetje deed het eigenlijk best wel goed, tot een week of 4 geleden.
De oorzaak weet ik niet, maar het geluidssetje deed zowiezo niks meer.

Dus nou heb ik sinds 2 weken een DAP Soundmate 2 MKII.
Ik heb wel nog een lichtstatief met een scanner, een strobo, laser, stormbird en derby ashamed :$
Maar dat ga ik verkopen.
Want een vriend van mij doet het licht.
Dus ben ik druk bezig met sparen voor een setje met Pioneer cd-spelers en een mixer happy :)
Nou dat was mijn verhaal.

M.v.g.
Lars de Jong
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
29-5-2008 19:59
Edit Mod: Dré: Topic weer opgeschoond, weer een zootje onzin van AV Music verwijderd...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AV MusicAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2008
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 31
19-6-2008 09:53
Update! Update!
nieuwe gear in aantocht!

nu nog ff
-2x sony hifi cd-spelers
-alecto pro-33 mixer
-pioneer hifi-amp
-2x technics SB-CS 95 speakers 200 watt

-2 bouwlampen 150 watt/stuk
-1 parcan 56 100 watt
-1 voetlamp 100 watt
-een looplicht 6x15 watt
-een lichtorgel op geluid 3x 25 watt

Over een paar maandjes is het
-numark cdn-22 dubbele cd-speler
-numark cm-100 mixer
-JB-systems VX-400 versterker
-2x technics SB-CS 95 speakers 200 watt
-2x JB-systems TSX-12
-4x parcan 38 80 watt/stuk
-looplicht controller
-American DJ lts-6 statief
-lichtbrug (truss)
-multikabels met harting stekkers
-zelfgebouwde DJ switch8
-2x bouwlamp 150 watt/stuk
-ravemoon 50 watt
-parcan 56 100 watt
-voetlamp 100 watt
en veel kabels
waarom ben ik nu weer proeftijdlid???:S
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-6-2008 21:42
Edit Mod: Sylvia: topic flink opgeschoond, aangezien het al geruime tijd WAY off topic ging, bovendien over zaken die al vele malen besproken zijn op dit forum (zoekmachine gebruiken dus en in relevante topics verder aub).
AV MusicAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2008
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 31
22-6-2008 08:37
misschien nog even leuk: mijn allereerste setje
ik was toen 11.
mengpaneeltje van marktplaats(heb ik nu nog)
sony cd-speler(heb ik nu nog)
philips versterker(heb ik nu nog)
microfoon (1 euro bij wibra)
statief (gevonden bij het afval)
antieke laptop (van mijn vader gekregen)
spaanplaten kastje (gammel en zelfgemaaakt, toen mooi, maar steeds je handen openhalen aan uitstekende schroefjes was wat minder sad :( laugh :D laugh :D )
de grote box links(waar de laptop op staat) was van mij (opgeblazen, ligt nu te rotten op de schroothoop)
de rest was van mijn broer.
we hadden samen een boxensetje (die twee grote, ik links hij rechts) oude kasten van het vuilnis, met peerless speakers, maar die vonden dat gedreun niet zo leuk, wij dus wel laugh :D
alle boxen die op het plaatje staan (behalve de grote met laptop erop) stonden allemaal paralell! maar versterker bleef het doen... laugh :D

van het hele zooitje is nu niks meer over (behalve waar achter staat heb ik nu nog)
waarom ben ik nu weer proeftijdlid???:S
VuurkatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 22
26-6-2008 21:59
M'n eerste setje waar ik 'serieus' wat mee heb gedaan (LAN-Party, 20 leerlingen ongeveer, ongeveer een jaar geleden) bestond uit twee hifi boxen (Sony SS-A20) als satellieten en een 8" hifiwoofer als sub. Versterker kwam uit een setje computerboxen (Logitech X-230), mengpaneel had ik niet (één mp3-speler was wel genoeg).

Nu heb ik twee DAP boxen (MB10 + hoorn met gemodificeerde conustweeter, een piëzo klinkt zo schel) en een hifi versterker.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)