Forum > Webshop

Ortofon concorde pro

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
10-5-2004 17:09
Zomaar een vraagje,

Op veel concurrerende site's zie ik een pakketje aangeboden met daarin 2 ortofon concorde pro. Omdat je deze dan gelijk alletwee tegelijk aanschaft is hier een (kleine) korting op in vergelijking tot het aanschaffen van 2 aparte concordes. Nu vroeg ik me af of die hier ook te bestellen zijn aangezien ik serieus na zit te denken over de aanschaf van twee nieuwe elementen?

Nu heb ik nog eens rondgesurft op het forum en kwam ik er echter ook achter dat er een "ontwerpfout" in de desbetreffende elementen zou zitten. Hierdoor zou één van de kanalen uit kunnen vallen. Is dit permanent? en aangezien ik een technics gebruiker ben waar het in vergelijking het meest voorkomt wilde ik ook graag weten of hier iets tegen te doen is? (srry als het het verkeerde forum is)

met voorbaat dank
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
10-5-2004 17:14

Daan86 schreef:

Zomaar een vraagje,

Op veel concurrerende site's zie ik een pakketje aangeboden met daarin 2 ortofon concorde pro. Omdat je deze dan gelijk alletwee tegelijk aanschaft is hier een (kleine) korting op in vergelijking tot het aanschaffen van 2 aparte concordes. Nu vroeg ik me af of die hier ook te bestellen zijn aangezien ik serieus na zit te denken over de aanschaf van twee nieuwe elementen?

Nu heb ik nog eens rondgesurft op het forum en kwam ik er echter ook achter dat er een "ontwerpfout" in de desbetreffende elementen zou zitten. Hierdoor zou één van de kanalen uit kunnen vallen. Is dit permanent? en aangezien ik een technics gebruiker ben waar het in vergelijking het meest voorkomt wilde ik ook graag weten of hier iets tegen te doen is? (srry als het het verkeerde forum is)

met voorbaat dank
Is dit wat je bedoeld: www.new-line.nl/v/11090?
Dat is eigenlijk wel maar 1 concorde + 2 naalden.
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-5-2004 17:15
nee, hij bedoeld 2 elementen+2 naalden ofzo. Deze zag ik laatst ook ergens maar ik weet niet meer welke site dat was. Geloof iets van 140 euro ofzo.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
10-5-2004 17:36
In zo'n giftbox dacht ik... Ik dacht dat dré die <vroeger> in de webshop had...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 13458
10-5-2004 18:05
Klopt. Vroeger waren er inderdaad dubbele sets maar Ortofon heeft fiks de bezem door het assortiment gehaald. Zo is de OM niet meer in een set + 3 naalden te krijgen, is de Concorde Set veranderd van 3 naalden naar 2 naalden en is de "dubbele set + 4 naalden" komen te vervallen.

De site van Ortofon is bepaald NIET het toonbeeld van "up to date" zijn. Zo staan er nog steeds de oude foto's op. En op E-mails reageren die eikels al helemaal niet. Het is dat hun producten zo goed zijn want voor de rest is het WAARDELOOS geregeld bij Ortofon.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
10-5-2004 21:22
Najah dan worden het binnenkort dus 2 aparte, maar heft iemand ook nog reacties op mijn volgende vragen?

Daan86 schreef:

Nu heb ik nog eens rondgesurft op het forum en kwam ik er echter ook achter dat er een "ontwerpfout" in de desbetreffende elementen zou zitten. Hierdoor zou één van de kanalen uit kunnen vallen. Is dit permanent? en aangezien ik een technics gebruiker ben waar het in vergelijking het meest voorkomt wilde ik ook graag weten of hier iets tegen te doen is?
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
11-5-2004 07:54
Dat klop kan voorkomen ja; wat je dan even doet is het element weer los draaien even blazen tegen de contactjes of licht met iets zachts erover vrijven en het is weer OK.
Dus het valt wel mee dat probleem.
Music Is My Religion !
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-5-2004 15:47
En alleen Technics en Numark (de TT1+TT2) hebben er last van. Verder ben ik het nog nooit ergens tegen gekomen.

Bij mijn OEM bakken moet er zelfs een rubbertje tussen omdat ie anders niet vast genoeg zit maar das weer een ander verhaal.

Is het erg? Nope gewoon een kwestie van los halen - schoonmaken en weer heel goed vast zetten en je bent weer een paar maanden van het probleem af. That's all.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
31-5-2004 13:22

Reind schreef:

Bij mijn OEM bakken moet er zelfs een rubbertje tussen omdat ie anders niet vast genoeg zit maar das weer een ander verhaal.
Zou je dat alsjeblieft willen uitleggen?
Ik ga ook OEMS halen en mischien ook concordes (ben ik nog steeds niet over uit) en dan weet ik mischien wat ik moet verwachten wink ;)
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-5-2004 13:43
Bij een stanton AL500MKII element zit er altijd een rubber ringetje om het gedeelte wat je zeg maar in je toonarm schuift. Dit voorkomt speling tussen het element en de arm met alle gevolgen van dien. Bij ortofoon levert men niet zo'n ringetje mee en moet je het dus zonder doen. Ook al draai je je arm dan nog zo strak aan je krijgt hem nooit helemaal mooi vast. Terwijl als je er zo'n rubber ringetje tussen doet je voorkomt dat ie om 1 of andere reden los trilt en ik heb sinds het plaatsen van die ringetjes nog niet mee gemaakt dat er een kanaal weg viel of dat het element net niet helemaal lekker vast zat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)