Forum > Geluid

Super OEMs plakken

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
30-4-2021 13:54
Ik heb al jaren 2 prachtige Super OEM-draaitafels, de variant van Omnitronic. De onderkant van de draaitafels en start/stop knop plakken al geruime tijd. Ik heb iets in mijn hoofd zitten dat het met de weekmakers te maken heeft. Het lijkt alsof de coating 'vergaan' is. Je ziet er trouwens niks aan, is puur het plakkerige gevoel. Het is vrij onprettig als je de draaitafels eens moet verplaatsen of herschikken en ik zou het dus willen oplossen. Met welk middeltje kan ik dit het best te lijf gaan?
Ook hier kan úw reclame staan!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
30-4-2021 14:41
Dat heb je vaak met van die "soft touch" oppervlakken, ik heb er een hekel aan.
Bij het minste of geringste heb je er een lelijke kras in en na een paar jaar voelt het gewoon ontzettend vies plakkerig aan.

Oud T-shirt en wasbenzine werkt prima, zo lang je het er niet in baadt, heeft de onderliggende kunststof en de opdruk er verder geen last van.
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
30-4-2021 14:57
Je kunt de laag eraf poetsen met Dasty of zo maar dan eindig je dus met kaal zwart plastic. Gewoon schoonmaken zal altijd tijdelijk zijn, de bovenkant blijft plakken. Facebook e.d. staat vol met tips over het fixen van sticky rubberized coating maar vooralsnog heb ik geen enkele tip gezien die echt langdurig werkt (ik heb zelf namelijk een aantal producten thuis die dit probleem ook hebben). Talkpoeder of maizena schijnt redelijk goed te werken (moet ik zelf ook nog eens proberen). Het beste is natuurlijk het probleem zoveel mogelijk te voorkomen/uitrekken door geen schoonmaakmiddelen te gebruiken en het apparaat niet bloot te stellen aan hitte en/of zonlicht (maar goed, voor jou zijn die tips nu te laat natuurlijk).

Overigens is dit onderdeel gewoon los leverbaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
30-4-2021 20:24
Nu ik het hier zie zou inderdaad ook kunnen dat ik hiervoor toch IPA heb gebruikt in plaats van wasbenzine (niet het bier).
Ik bedoelde inderdaad de laag er compleet afpoetsen.
Voor mij is het "kale kunststof" prima, ik zie echt niet de meerwaarde van zo'n "luxe" rubber toplaagje dat ze tegenwoordig praktisch overal op lijken te smeren.

Afstandsbedieningen zijn het ergste, maar zelfs mijn thermostaat was er mee gecoat.
Niet goed, wel hard!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
1-5-2021 10:26
Ze smeren die zooi ook overal in auto-interieurs sinds eind jaren 90.. met als gevolg dat bij veel autos de dashboards, deurpanelen, middenconsoles en handgrepen na 10 jaar echt spuuglelijk worden.
Die coating zorgt voor n betere kwaliteitsbeleving als t nieuw is, oppervlakken voelen zachter en minder koud aan.. maar als t ouder word is t eerder n minpunt.
Het probleem is trouwens de afgelopen 1,5 jaar veel erger geworden, ontsmettende anti-corona handgel vreet veel van die coatings aan.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
1-5-2021 12:03
Dank voor de reacties, dan gaat de coating eraf. Het is de onderkant/zijkant van de draaitafels dus daar heeft die soft-feel nauwelijks toegevoegde waarde. Ik was in de veronderstelling dat er onderhand wel een oplossing voor zou zijn, maar niet dus.
Ook hier kan úw reclame staan!
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
12-5-2021 11:11
Bij mij was dit ook zo.
Ik heb de laag er af gepoetst in bad met afwasmiddel. Daarna heb ik met een doek met WD40 de kunststof weer glans gegeven.
En Gaan!!!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
21-2-2022 16:07
Even een update; ik heb de draaitafels uit elkaar geschroefd. In de onderkant zit enkel een verzwaringsplaat geschroefd en geen elektronica. De pootjes zijn eruit gedraaid en de verzwaringsplaat heb ik verwijderd. Vervolgens heb ik de de plaat in een grote bak met water en flink wat Dasty gelegd. Na een nachtje weken is het er met een harde borstel goed vanaf te poetsen.

Ik heb het uiteraard ook geprobeerd zonder alles uit elkaar te schroeven, maar dat is niet goed te doen. De borstel en schuurspons zitten vrij snel vol met die plakzooi en de oppervlakte plakt alsnog.
Ook hier kan úw reclame staan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
21-2-2022 18:58
Ga je er nog wat voor in de plaats doen? Kaal plastic ziet er namelijk wel een beetje "cheap" uit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
22-2-2022 10:56
Dat is een goeie. Eigenlijk vind ik het zo al een mooie vooruitgang want je kon ze niet aanraken zonder dat je het spul daarna van je handen moest schrobben. Ik ga het truukje van een paar post hierboven proberen met glans geven door WD40 erop te smeren. Of heb jij nog tips/suggesties?

Overigens nog een andere vraag die wellicht een tikkeltje offzone is: buiten dat ik de draaitafels gebruik via DVS in Rekordbox, beluister ik ook 'oude' platen mee. Momenteel heb ik de draaitafel via de DDJ-1000 aangesloten, welke via een Denon Hifi versterker (PMA-600) naar KEF luidsprekers gaan.

Door de DDJ-1000 zal het analoge signaal naar digitaal omgezet worden om door de mixer te gaan, en vervolgens weer analoog gemaakt worden om via de tulp/XLR naar de versterker te gaan (correct me if i'm wrong...) Als ik de DDJ-1000 er tussenuit haal, dan komt het signaal vanuit de draaitafel analoog bij de versterker aan.

Mocht mijn bovenstaande redenatie kloppen, dan moet ik de draaitafel zowel aan de DDJ-1000 aansluiten ivm DVS, en rechtstreeks op de versterker voor het analoge signaal. Hoe kan ik het signaal vanuit de draaitafel op een correcte manier splitten?
Ook hier kan úw reclame staan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)