Forum > Geluid

2 Microfoons naar 2 mengpanelen

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
sparkradioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-4-2021
Laatste: 21-4-2021
Berichten: 3
9-4-2021 01:35
Hallo,
mijn partner en ik zelf maken beide een (internet radio) programma en heel vaak willen we dan samen presenteren.

Mijn partner en ik hebben beide een afzonderlijke instalatie dat wil zeggen we hebben beide een PC een mengpaneel en een microfoon. (tekening onderin)
Iedere keer als zij haar programma presenteert dan moet ik zowel microfoon als koptelefoon bij haar op het mengpaneel inpluggen, en als zij mee wil presenteren in mijn programma dan moet ik weer alles om-pluugen op mijn mengpaneel.

https://i.imgur.com/jkyiuNQ.jpg

Nu willen we gewoon een kastje (switch) er tussen om klaar te zijn met al dat ompluggen iedere keer. alles is XRL aansluiting, en natuurlijk rekening hiuden met de fantoom voeding.

https://i.imgur.com/Z8LLssG.jpg

Resumé:
met een schakelaar met 2 mic's op meng paneel 1 en omschakelen met 2 mic's op het andere paneel
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
9-4-2021 05:21
Gewoon een tweede micro kopen is het simpelste denk ik.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-4-2021 09:09
Behringer ZM8210 kan alles doen wat je wilt.
Het is een 3 zone mixer, 6 ingangen met inschakelbare phantom, en regelbare level voor elk kanaal.

Volgens mij heeft hij zelfs genoeg versterking voor hoofdtelefoons.
Gebruik ze al jaren happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
sparkradioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-4-2021
Laatste: 21-4-2021
Berichten: 3
9-4-2021 15:28
Deze gaat niet werken, ik zie ook geen Mircofoon aansluitingen (XRL)
maar toch bedankt voor de moeite

Tom schreef:

Behringer ZM8210 kan alles doen wat je wilt.
Het is een 3 zone mixer, 6 ingangen met inschakelbare phantom, en regelbare level voor elk kanaal.

Volgens mij heeft hij zelfs genoeg versterking voor hoofdtelefoons.
Gebruik ze al jaren happy :)
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
9-4-2021 16:01
zitten toch echt n hele zwik gebalanceerde in/outs op dat ding en doet als ik t goed begrijp ook exact wat jij vraagt..
moet je alleen nog ff n patchpaneeltje bij maken om je xlr kabels in te kunnen pluggen.

Hebben jullie huidige mengtafels geen direct outs op de kanalen om ze te linken?
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
9-4-2021 16:34
Dat, of je knipt de stekkers van je kabels af, als het toch een vaste installatie is. happy :)
Je zou ook 2x een passieve splitter kunnen gebruiken, zoals deze www.new-line.nl/nl/verloopjes-audio/dap-fla09-trans-adaptor-33943.htm

Misschien nog wel handiger in jullie situatie? Kost natuurlijk wel 2 microfooningangen op elke mixer.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-4-2021 18:10

sparkradio schreef:

Deze gaat niet werken, ik zie ook geen Mircofoon aansluitingen (XRL)
Duidelijk een beetje gebrek aan kennis...
De schroefblokjes zijn prima gebalanceerde aanslutingen.
Het leuk is dat je ze voor microfoon kunt gebruiken EN voor line signalen.
Waar denk ja anders dat dat 48 volt knopje en het op de voorkant voor is.
Op kanaal 1 heb je zelfs een instelbare gate....
Je zet hier als je perse wilt stekkeren gewoon een contra XLR stekker op met een stukje touw.
Maar als je een vaste studio hebt, waarom dan ook niet gewoon vast de micrfoon kabel er even aan schroeven.

Het grappige is dat je met deze ook de hoofdtelefoons kunt voeden,
dat je je uitgaande signaal per PC kunt regelen, en voor de hoodtelefoons op kanaal dire ook nog kunt sommeren.

Als je nu gewoon even de GBAW doorleest, gaat er een wereld voor je open.
Een goedkoper apparaat wat het allemaal in één kasjte voor je kan doen, zal je niet makkelijk vinden.

PS micrfoonsplitters moet je mee opassen, want de phantom word ook niet altijd netjes er op doorgegeven en je krijgt als je pech hebt impedantie problemen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
9-4-2021 18:41
Tom, het exemplaar dat ik stuurde heeft een rechtstreekse uitgang en een met trafo.
Dat gaat dus helemaal prima met fantoomvoeding.
Voor in het rek (en voor meer in- en uitgangen) zou je ook de Behringer Ultralink MS8000 kunnen nemen, nauwelijks duurder dan 2 van deze touwtjes.

Fantoom betekent wel spook, maar je moet geen spoken gaan zien :P

Wat is een GBAW trouwens, volgens internet dit:
GBAW Great British Antiques Web (website; trademark)
GBAW Global Banking Alliance for Women
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
10-4-2021 10:31
de term GBAW is al vele honderden malen gebruikt op het forum; het betekend "gebruiksaanwijzing"

Wat ik trouwens ook niet snap is waarom neemt de op niet gewoon een normale zone mixer?
Of een wat grotere oude stage mixer met een stuk of 4 subgroepen?
Die dingen koop je voor een appel en en ei.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
10-4-2021 12:25
Hmmm, nooit gezien eigenlijk... Ik heb er eens op gezocht, en kan maar één gebruiker vinden die deze afkorting gebruikt, jij mag raden wie dat is ;)
Wellicht komt het ook omdat we hier in het zuiden van het land zoiets eerder handleiding noemen.

Een zonemixer of live mixer kan natuurlijk, maar is wellicht ingewikkelder dan nodig of gewenst. Wat is er mis met passieve splittertjes?
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)