Forum > PC related Forum

Welke pc (laptop) best kopen voor muziek-pc

(73 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1230
7-1-2016 11:25
Zelfs een stevige behuizing wil niet veel zeggen. Toen ik ging kijken voor mijn laptop werd me door de verschillende computerzaken Acer en Dell afgeraden wegens niet al te beste dienst na verkoop. Toch voor de consumenten modelletjes. Ik ben zelf uiteindelijk voor Sony Vaio gegaan en dan een dure. Hardwarematig dik in orde. Maar als je de buitkant ziet vrees je het ergste. Alles is van plastic maar na 4 jaar dagelijks gebruik en vaak op locatie te moeten gaan werkt ze nog altijd en op wat gebruikssporen na is hij nog dik in orde. Batterij is nog altijd in goede conditie, scherm heeft geen dode pixels, alle lettertjes zitten nog op het toetsenbord etc... Helaas is Sony gestopt met de productie van laptops anders wist ik nu al wat mijn volgende ging zijn.
Ik heb hier nog een wat oudere Lenovo liggen. Degelijk bakje en draait ook nog altijd mee. Een vriend van me heeft dezelfde maar dan met zwaardere processor. Beide hebben de rare eigenschap om in audioapplicaties wel eens te willen haperen. Vraag me niet waarom maar op de een of andere manier kunnen ze er niet mee om.
Voor mij dus geen Lenovo meer.
Persoonlijk zou ik voor een zelf samen te stellen laptop gaan zoals BTO. Je hebt dan precies wat jij wil hebben, betaalbaar en ook nog eens degelijk materiaal. De mensen die ik ken die er een hebben zijn allemaal dik tevreden.
Uiteraard geld ook hier dat je krijgt waar je voor betaald. Kwaliteit kost nu eenmaal geld..
Free beats!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
11-1-2016 20:02
Hallo,

PvG schreef:

Je zegt dat je geen MacBook wilt, maar je kunt ook Windows op een MacBook draaien (dual-boot of in een virtual machine)...
Het is zelfs mogelijk om de MacBook Pro te laten draaien op alleen Windows 7, 8, 8.1 en Windows 10, zonder Boot Camp.

Gisteren toevallig mijn MacBook Pro (midden 2012, i7-2675QM CPU, 8GB intern en 500GB SSD) opnieuw geïnstalleerd met MS Windows 10 Enterprise (en zonder gebruik te maken van Boot Camp).
Van de schijf eerst alle partities verwijderd (inclusief de EFI en Apple meuk), daarna gewoon van de Windows DVD opgestart en geïnstalleerd.

90% van alle drivers heeft Windows zelf al geïnstalleerd, de rest (o.a. chip set, SD-card, trackpad, Bluetooth, magic mouse drivers) even zelf bij geïnstalleerd. De ontbrekende drivers had ik van te voren uit de laatste versie Boot Camp gehaald.

Een MacBook Pro is een hele mooie machine, helaas kon ik maar niet wennen aan het Apple OS X.
Heb mij er zelf wel toe gedwongen om het meer als een half jaar te gebruiken, maar toch dus gisteren maar besloten om verder te gaan met MS Windows.

Windows 10 Enterprise werkt echt perfect en razend snel, ik durf zelfs te beweren dat hij nu sneller is met Windows als met het Apple OS X "El Capitan" (die overigens ook steeds meer op MS Windows gaat lijken :-) ).

Kwaliteit van de Apple hardware is gewoon heel erg goed en betrouwbaar, daarom ben ik niet overgestapt op een ander merk laptop. Eigenlijk vind je niets bijzonders onder de 1000,- euro aan Windows laptops.

Ik raad de TS gewoon aan een tweedehands MacBook Pro te kopen, SSD er in en Windows draaien.
Buiten de echt merkbare snelheidswinst van de SSD heb je ook het voordeel dat een SSD absoluut niet schokgevoelig is.

(mocht iemand de Windows drivers voor Apple willen hebben, stuur dan even een PM)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
12-1-2016 08:45
Mijn 2009 Mac Mini draait al jaren zeer stabiel Windows (eerst 95, later 7 en nu Win-10). Overigens heb ik OSX wel laten staan (op een kleine partitie) en gebruik ik ReFind (opvolger van ReFit) voor de bootkeuze (met Windows als standaard en een 1 seconde keuzetijd). EFI shit eraf klauwen heb ik slechte ervaring mee (boot-time werd daar aanzienlijk hoger door).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
13-1-2016 12:53

Timothy schreef:

Wat betreft het HP verhaal. Ik ben me er zeker van bewust dat het een emotionele reactie is. ik wil dan ook zeker geen afbreuk doen aan HP zelf. Alleen zou ik mij nu nooit nog zeker voelen...
Los dat ik je gevoel begrijp zal jij je dan nooit zeker voelen met welk merk of type computer dan ook want deze harddisk crash had in elk willekeurig merk kunnen voorkomen (er zijn zoals reeds beschreven niet zo gek veel harddisk fabrikanten). Wij hebben jaren geleden een overstap naar Acer gedaan vanwege de kosten. Tja, inderdaad stukken goedkoper dan HP maar wij zijn weer terug naar HP en dat heeft redenen. A kwaliteit componenten in de computers waar de goedkopere merken toch OEM (B, C, D... kwaliteit) gebruiken en de support is super. Onze IT afdeling belt i.v.m. een defect onderdeel naar HP en de volgende dag staat er een koerier voor de deur met een vervangend onderdeel binnen de garantie termijn. Dat doet Acer ze in elk geval niet na.

Timothy schreef:

BTW: had wel een backup van alles toen de crash gebeurde hoor...
De enige zekerheid die men heeft met datadragers is dat ze ooit stuk gaan en dat men moet voorzien in backups van (belangrijke) data.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)