Forum > Algemeen Forum

Opvouwbare partytent met hoge doorloophoogte

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-12-2013 13:12
Ik zou het mooi aan de klant overlaten, met de eisen erbij van wat jij nodig hebt.
Of inhuren en doorberekenen.
De regionale partyverhuurder weet er meestal wel raad mee. (hoef ik jou toch ook niet uit te leggen razz :p )
En dat is meestal geen opvouwbaar tentje, maar iets wat stevig is.
Wil jij tijdens een fikse bui of windje ineens je tent weg zien vliegen met ALLE gevolgen van dien?

Overigens, wat jij bedoeld bestaat wel, ik heb ze wel eens gezien met "koninklijke landmacht" erop gedrukt.
Zullen ze wel 'geleend' hebben. wink ;)
Ongeveer dit: klik
Alles komt goed....
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 1593
8-12-2013 13:20
Tja, wil je ook een tentenbedrijf beginnen? Ik sluit me aan bij malle pietje: laat de klant het regelen of sluit zelf een dealtje met een tentenverhuurder (maar opvouwbaar zal het niet worden). Dan kun je ook elke keer een tent op maat leveren. Een vouwtentje is leuk voor boven een foh voor de zon en evt enkele spatjes regen, maar niet als feesttent. (Volgens mij zijn er ook geen standaard koppelgootjes voor vouwtenten.)
't is maar een hobby...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-12-2013 16:04
Ik zoek geen feesttent die een storm overleeft en wil zeker geen tentverhuurder worden. Ik zoek een simpele oplossing om mijn apparatuur droog te houden als we iets buiten hebben en het gaat regenen. (bijvoorbeeld een tuinfeestje bij mensen thuis, of een promotiedingetje in een winkelcentrum).

Zo'n vouwtent (inderdaad zoiets als waar malle pietje naar linkt) is daar een prima oplossing voor. Kost ook niet veel, maar met een doorloophoogte van minder dan 2,5 meter staat de verlichting veel te laag dus ik zoek gewoon een vouwtent met een hogere doorloophoogte. Maar dat is blijkbaar lastiger dan ik dacht.

Natuurlijk kan ik iemand inhuren om een overkapping neer te zetten maar ik kan geen show van 500 euro verkopen en vervolgens melden dat ze wel verplicht een overkapping moeten neerzetten die minstens hetzelfde kost... dan heb ik liever een vouwtent die ik voor 5 tientjes extra kan neerzetten.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
8-12-2013 17:02
Heb je wel eens gedacht aan een goede marktparasol van 3x3 meter?
Grote voordeel: staat in 5 minuten.
Ik heb er zelf twee, ze staan als een huis in weer en wind met vier stempeltjes op de hoeken, en kunnen (praktijk bewezen) tot windkracht 8 met een paar extra touwtjes staan.
rondom zeil. al dan niet met kijkglas, voorkant open.

zomer en winter altijd fijn voor buiten evenementen.

Heeft alleen geen doorloophoogte van 2,5 meter. Bij 2,32 meter houden de meesten wel op.
Maar wel goed voor je apparatuur veilig en snel neer te kunnen zetten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
10-12-2013 00:48
Ik heb het frame van deze tent , wellicht is dat iets voor je?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-12-2013 10:30
Die is zo te zien ook maar een meter of 2 hoog toch?

@Tom, zo'n parasol vind ik niet geweldig eerlijk gezegd, en ook die zijn te laag inderdaad.

Zo'n easy up tent van 3 x 3 meter kost maar iets van 150 euro en die staat ook in een paar minuten dus dat is het probleem niet, maar ze zijn gewoon te laag... misschien zelf maar iets laten maken om die poten een metertje te verlengen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
10-12-2013 10:37
Met vier (aluminium)kokers, een boormachine en wat borgpennen kom je een heel eind denk ik, maar tot welke windkracht het ding dan stabiel blijft... razz :p
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 13457
10-12-2013 10:39

YourLiVe schreef:

Zo'n easy up tent van 3 x 3 meter kost maar iets van 150 euro en die staat ook in een paar minuten dus dat is het probleem niet, maar ze zijn gewoon te laag... misschien zelf maar iets laten maken om die poten een metertje te verlengen.
Lijkt mij zeker een optie (ik heb zelf zo'n ding hier staan en het is allemaal maar aluminium). Wandjes kun je doen door 3 te nemen en daarbij 1 door te halen (krijg je dus na wat naaiwerk 2 wandjes van 1.5 x hoogte hoog (dus ca. 3 meter)).

Overigens is die van mij wel iets steviger dan de 150 euro dingen die ik op internet zie. "De mijne" is opgevouwen bijna manshoog in z'n transporttas en ca. 30 x 30. Wel een lekker stevig ding met een doorloop dik boven de 2 meter (kostte iets van 250 euro zo uit het hoofd).
zoiets
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
10-12-2013 11:53
Ja dat is 'm, die bedoelde ik met mijn opmerking over luchtmacht tentje.
Die heeft idd de juist doorloophoogte, maar dan vraag ik nog af hoe je daar een trussje of statief onder set.
De hoogte is dan nog steeds te laag: ben bang dat je dan echt recht met je bakkes in de spots kijkt.

Is het geen idee om een zeil te laten maken die je over je truss heen legt, en vervolgens 2 'frontstatieven/ baseplates met truss gebruikt om er een overkapping van te maken.
Wel oppassen voor doorzakken dan....evt. nog een tiefje in het midden?
Alles komt goed....
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
10-12-2013 12:09

Malle Pietje schreef:

Is het geen idee om een zeil te laten maken die je over je truss heen legt, en vervolgens 2 'frontstatieven/ baseplates met truss gebruikt om er een overkapping van te maken.
Wel oppassen voor doorzakken dan....evt. nog een tiefje in het midden?
Nee!
Je gaat je truss op trek belasten in de schuine richting. Als er per ongeluk een beetje water in blijft staan, dondert het hele zootje omver.
Je kan alleen een overkapping maken met een carré.
Beste optie is gewoon een goeie tent huren en doorberekenen aan de klant. Zij willen immers een buitenfeestje...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)