Forum > Geluid

TW Audio

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
7-2-2013 07:40
Beste,

hier zit er een verdeler van TW Audio vrij dichtbij. Ik ben gaan luisteren naar hun systemen en dat klinkt zeker niet mis. Zijn er mensen die hier meer ervaringen mee hebben op het werkveld?
Ze maken zich sterk dat hun systemen volledig compatibel zijn met elkaar en telkens op dezelfde versterker draaien, enkel met andere presets (Powersoft) De kasten zelf zien er vrij professioneel afgewerkt uit en er is voor alles wel een accessoire te krijgen. Wheeldollies, flightcases enz. Uitzicht van de kasten zelf ziet er vrijwel D&B-achtig uit.
Volgens de verkoper is dit een merk die zich mag situeren tussen L'acoustics, D&B, Nexo, ...
Duitse makelij zegt misschien al wat meer. Het zijn geen china kasten. Hopelijk verneem ik hier meer van op Prolight + Sound.

Enige ervaringen?

www.twaudio.de
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-2-2013 09:06
Ik heb het nog nooit gebruikt, maar heb het wel al enkele malen gehoord op prolight&sound.
Mooi systeem met een nette output voor zijn formaat, eerlijk gezegd gewoon wat je verwacht van een systeem van die prijsklasse/marktniveau.

Was het wereldschokkend? Neen, niet meteen. Ik stop liever men geld in een GEO-S12 of een ARCS WIDE/FOCUS dan in zo'n TW audio line array, simpelweg omdat de marktacceptatie en inhuur mogelijkheden in de benelux veel groter zijn voor die twee.
CODA bv zijn ook zéér mooie systemen, en ongeacht dat ze bij APEX goed hun best doen om het te marketen zijn er nog geen hopen systemen van in gebruik.
"al onze systemen zijn compatibel met mekaar" is voor mij een non-argument eerlijk gezegd. Het is nu geen huzarenkunst om gewoon de zwaarste amp bij Powersoft te halen en daar dan meerdere presets in te stoppen, wat is daar anders aan dan de IT8000 racks die standaard bij alle VRX/VERTEC systemen werden geleverd? Of aan de grote hoeveelheid SRX728S subs die onder VRX en VERTEC86/87 werden gelegd?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
7-2-2013 09:53
TW heeft wel zeker een doordacht systeem!

Je kunt elk kastje met elkaar combineren zo ongeveer.
Zo kun je de kleine array gebruiken met de juiste beugel per 2 op een bassje.
Heeft elke beschikbare kast een hoop beugels, wieldolly's enz.. wat ook nog eens goed werkt!

Kun je de dubbel 15" meevliegen, de net nieuw uit enkel 18" is weer exact gelijk kwa afmetingen als de dubbel 15" en werken ook nog eens samen.

Kom je echt sublaag tekort dan combineer je een dubbel 21" .

Is het wereldschokkend? NEE.. maar wel een heel net doordacht systeem, dat ook nog eens heel goed klinkt! DE T24 top is toch wel erg heftig.. kwa klank en output. Vera 10 klinkt heel erg netjes met een aantal kastjes bij elkaar. DE dubbel 15" vind ik zelf dan weer net niet... (ben benieuwd naar de upgrade van de dubbel 15", die heb ik nog niet gehoort) Ben heel erg benieuwd naar de net nieuw uitgebrachte enkel 18".

Voor de rest, in Nederland zit de importeur met verstand van zaken, en hele goede technieker!

Zeker geen wondermerk, maar wel een merk met verstand van speakers bouwen, en ook hoe te gebruiken... kijken naar handigheden, moeilijkheden on the road enz.. en zij spelen daar op in.
Prijstechnisch volgens mij toch nog wel een beetje onder bv nexo...

TW is relatief jong... en zeker goed op weg...
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
7-2-2013 12:20
Aangezien het een vrij jong merk is, en waarschijnlijk dit niemand op zijn technische fiche zal staan hebben, twijfel ik ook heel sterk. De nieuwe STX serie van JBL is voor mij ook een goeie meespeler als het op vlak van een nieuw/groot systeem wat wordt. Welliswaar dan alles gestackt.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-2-2013 13:01
De STX is voor mij de grootste teleurstelling in jaren bij JBL. Terug naar ferriet drivers die nog meer stroom vreten, terwijl de SRX net lichtgewicht en erg krachtig was maar wel al behoorlijk wat power lustte.
Enkel de STX835 spreekt me wel aan, maar je hebt best wat stackhoogte nodig voor deze jongen omdat de HF/MF sectie in het midden zit. Denk aan een dubbel 18er op zen zij.
Kan je beter 2e hands SRX kasten aankopen, of kijken naar een combo tussen SRX bassen en VRX toppen.

Op een tf moet je je nu ook niet blind staren, als je grotendeels vaste producties draait is dat van minder belang omdat de klant veel meer vertrouwt op een vaste set van degelijke kwaliteit. Het is echter wél problematischer als je van je 50 optredens per jaar 6 keer een grotere setup nodig hebt dan voor jou economisch interessant is, maar je met een merk zit dat je amper kan bijhuren. Betekent dat je dus een complete externe set moet laten plaatsen en daar dus geld staat te verliezen.
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 499
7-2-2013 15:32
Klopt het dat ze bij JBL voor ferriet drivers gekozen hebben omdat neodymium op het moment zeer schaars is?
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
7-2-2013 15:55
Er zijn nog meer redenen, maar het is wel een van de belangrijkste...

Zal de rest van het verhaal maar niet posten hier, want dit topic ging volgens mij over TW-Audio.. sneaky :V
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-2-2013 17:03

stefke96 schreef:

Klopt het dat ze bij JBL voor ferriet drivers gekozen hebben omdat neodymium op het moment zeer schaars is?
schaarste is bij neodymium het core probleem niet, wel het feit dat de chinezen de prijs van het materiaal meer dan 300% verhoogd hebben. en buiten china is het zeer schaars geworden
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
14-11-2014 10:35
Ondertussen ben ik ongeveer al enkele maanden eigenaar van 4x B30 en 4x M12 van TW Audio.
Bij mij aangestuurd op 2x Synq 3k6 met DBX Driverack PA2.

Keuze van het versterkerrack ligt hierbij. Ik doe geen PA-werk, dus geen moeilijke technische fiches oid. Enkel privefeesten, bedrijfsevenementen, toespraken, enz.

Een powersoftrack met 2 versterkers in kost ongeveer een 8000 euro. Dit maal 2, want ik kan 2 afzonderlijke setjes plaatsen.
Dat was me nog net iets te veel, zeker in het marktsegment waar ik me in bevind.
Daarom mijn keuze voor een 'kwalitatief minder' versterkerrack.

Mijn geluid zal misschien iets minder strak klinken dan met de powersoft amps, maar het klinkt nog steeds zeer goed.

Al bij al, zeer makkelijk systeem. Sub-top setje kan makkelijk tot 300 a 350 man aan.
4 subben met 2 toppen ongeveer 400 tot 450 personen.

Heb ik een groter systeem nodig, dan huur ik powersofts bij. Bij kleine jobs kan je simpelweg geen 100 euro extra aanrekenen omwille van een duur versterkerrack.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
14-11-2014 12:43
Wat is de prijs van deze kasten?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)