Forum > Muziek

Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date?

(73 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
7-5-2012 20:54
zal allemaal wel loslopen. De meeste bruiloften (80-90% van mijn werk) worden geen foxtrotjes meer, laat staan echte latin nummers gewenst. Die feesten gaan gewoon helemaal los zonder die traditionele sfeer. Misschien dat ze daar ook de DJ op uitzoeken, ieder zijn specialiteit. Maar het is echt onzinnig om te zeggen dat je een enorme kennis van stijldansen zou moeten hebben om per definitie een bruiloft te kunnen draaien/goede bruiloft DJ te zijn.

En ja, ik heb ook (niet zo lang geleden) jaren stijldansen gedaan t/m goudster, en ja ik weet dus echt wel het verschil tussen een chacha (echt heel zelden zie ik een stel die het aandurven om in hun eentje dat te dansen), rumba of engelse wals.
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
7-5-2012 20:55
Ik weet niet hoe het in nederland zit maar in belgië zal je op de 10 dj' mischien 2 dj's vinden die echt iets van stijldansen kent.
een wals en een tango kunnen ze nog vinden maar quickstep, foxtrot, cha cha cha.... wordt al wat lastiger.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 9469
7-5-2012 21:50
Er gaat bij mij geen bruiloft voorbij zonder een beetje stijldans.
en inderdaad foxstrot, maar de cha cha cha is ook nog heel populair.
Jive/rock 'n roll en Engelse en Weense wals gebeurt ook nog regelmatig.....
Tango, rumba of slow fox idd zelden.
Maar tegenwoordig is latin weer helemaal in door de laatste hits, je zou de vloer eens vol moeten zien staan bij mij op latin muziek.

Is er echt geen behoefte of draait men het niet omdat men er geen verstand van heeft?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
7-5-2012 22:45

Tom schreef:

Is er echt geen behoefte of draait men het niet omdat men er geen verstand van heeft?
Ik denk het 2de, want er zitten altijd mensen tussen die graag eens een walsje, tango of wat dan ook wil dansen, je moet het enkel willen/kunnen draaien, een bruiloft zonder een paar stijldansen is geen bruiloft.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 1855
7-5-2012 23:27

Tom schreef:

Er gaat bij mij geen bruiloft voorbij zonder een beetje stijldans.
Is er echt geen behoefte of draait men het niet omdat men er geen verstand van heeft?
Misschien een keer voor wat jonger publiek draaien? Op zilvere bruiloften etc. ontkom je inderdaad niet aan de stijldansen. Maar op de bruiloften die ik de afgelopen jaren heb verzorgt komen bijna geen stijldansjes meer terug. Na een ingestudeerde openingsdans wil men in 95% van de gevallen toch meteen "knallen".
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
8-5-2012 01:56
Bij mij idem als Max. Bruiloften vroeger werd er geregeld om gevraagd, maar kom het nu vrijwel nooit meer tegen...
Waar zit de cut op dit apparaat?
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
8-5-2012 04:12
Heb ondertussen een lijstje gekregen met, jawel, onderandere nederlandstalig.

Nederlandstalig:
Marco Borsato: Meeste dromen zijn bedrog
Andre Hazes: Zij geloofd in mij
Volumia: Hou me vast
Van Dik Hout: Stil in mij
Rene Froger: Eigen huis
Goede doel: België
Rene Froger / Goede doel: Alles kan een mens gelukkig maken
Blöf: Harder dan ik hebben kan
De Dijk: Ik kan het niet alleen, Bloedend hart
Doe maar: 32 jaar
Willy Somers: Laat de zon in je hart
Gerard Joling: Maak me gek

Geen nieuwe dingen bij de vleet dus en behoorlijk voorspelbaar.

Verder vind ik het grappig dat ik de indruk wek niets van stijldans te kennen. Ik beatmix engelse wals en tango, weense wals, chacha. Ik danste wat na dansschool: chacha lukt redelijk, basis eng wals, disco swing en beetje quickstep en tango.
Ik herken rumba en chacha nummers als in er een hoor. Idem wals en trage wals. Enkel foxtrotjes en quickstep vind ik moeilijk: dat dansen enkel danschool mensen of ouderen.
Ik vind ook dat een dj dansschool muziek moet kunnen draaien. Het is een zelfzaamheid, want destijds tien in jaren draaide voor alleenstaanden in belgie en nl vond de organistor geen extra dj's...
Fo Que :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 9469
8-5-2012 07:24
Marco Borsato: Meeste dromen zijn bedrog FOXTROT
Rene Froger: Eigen huis FOXTROT
Rene Froger / Goede doel: Alles kan een mens gelukkig maken FOXTROT
Gerard Joling: Maak me gek FOXTROT

macmiata schreef:

Ik herken rumba en chacha nummers als in er een hoor.
Je bedoelt dat die het zelfde zijn/klinken?
Echt niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-5-2012 13:05
Dat zijn wel behoorlijk snelle foxtrots (ook wel quicksteps genoemd). In dit repertoire passen ook nummers als "Rosanne" van Nick en Simon en "Jij denkt maar dat je alles mag" van Frans Duyts. Ook foxtrotjes, maar dan een stukje langzamer en vooral in het begin van de avond wat makkelijker te dansen om er een beetje in te komen.

Ouders, ooms en tantes en andere 50+ ers vinden een paar foxtrotjes aan het begin van de avond altijd wel gezellig, en daarbij zijn het vaak vrolijke, herkenbare nummers die iedereen lekker mee kan zingen. Het voordeel van 50+ ers is dat die de muziek zelf wel herkennen als zijnde een foxtrot, dus je hoeft niet expliciet aan te kondigen dat je een foxtrotje gaat draaien.

Overigens zijn heel veel top 40 (dance) nummers ook een foxtrot, meestal in hetzelfde tempo als de nummers die Tom noemt.

Latin wordt inderdaad steeds vaker gevraagd, maar dan wel de bekende nummertjes zoals suavemente, conga en natuurlijk Michel Telo. Veel mensen kunnen namelijk helemaal geen salsa / merengue dansen maar willen gewoon "lekker zomerse muziek".
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
8-5-2012 13:13

YourLiVe schreef:

Ouders, ooms en tantes en andere 50+ ers vinden een paar foxtrotjes aan het begin van de avond altijd wel gezellig, en daarbij zijn het vaak vrolijke, herkenbare nummers die iedereen lekker mee kan zingen. Het voordeel van 50+ ers is dat die de muziek zelf wel herkennen als zijnde een foxtrot, dus je hoeft niet expliciet aan te kondigen dat je een foxtrotje gaat draaien.
Dan moet je echt wel klassiekertjes draaien.
Een 50+-er zal echt niet spontaan een foxtrot gaan dansen op Amy Mc Donald (This is the life), Guanes (commisa negra) etc.
Eerder op "ik meen het" van Hazes en dat soort.
Anders moet je ze echt even aankondigen en is het nog maar zo-zo.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)