Forum > Muziek

Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date?

(73 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
6-5-2012 18:56
Hoi

Ik draai zaterdag een huwelijk met nederlandse gasten (50%)
Wil er hier iemand wat titels doorgeven van de muziek die ik op dit moment kan draaien?
Ik zoek de typische dingen, dus het fout commercieel getinte, dan je nu draait.
Ik denk aan apres ski cd's maar misschien is er wat anders hot dat ik niet weet.
mijn publiek dankt u ;)

Gasten zijn brabanders.
Fo Que :)
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 123
6-5-2012 19:02
Heb je al een keer zo'n feest gedaan?
Ik doe sommige feesten gewoon niet, omdat ik er gewoon de kennis niet voor heb.
Zo te horen moeten we van voor af aan beginnen?
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
6-5-2012 19:07
Absoluut niet: ik draai al 15 jaar huwelijksfeesten in de 'noorderkempen' - zo'n 10 km vd nederlandse grens.
Begin 2000 heb ik 3 jaar aleenstaanden dansavonden gespeeld in Nederland. Ik weet dus wel iets van de muziek.
Ik ken nick & simon, froger, meeuwis, enz enz dus wel
Vraag is enkel wat er momenteel zowat hot is om de vloer in brand te steken als ik nederlandse gasten heb?

dikdakkers?
'laat de zon inje hart'
heb je even voor mij
'boven op de berg...'
enz

maar dan graag iets nieuwer...
Wegens mijn werk (ploegen, ook weekend) draai ik de laatste 6 jaar nog maar een feest of 5 a 10 per jaar en ga weinig uit.
Ik kan blijven googlen en youtuben, kost me veel tijd en levert weinig op. Ik steek de tijd liever deze week nog in muziek combinaties zoeken die komend weekend werken.
Dank
Fo Que :)
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
6-5-2012 20:06
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen een bruiloft in nederland en belgië, in nederland zullen ze ook wel een polonaise lopen, een wals, tango, quickstep dansen, gewoon je publiek aanvoelen en draaien wat je in belgië draait dan komt het wel goed. Iedere bruiloft is anders ook in belgië.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-4-2024
Berichten: 2052
6-5-2012 20:10
En vlak de verschillen binnen Nederland niet uit.
Waar de Brabants (generaliserend) meer feestbeesten zijn, is het bijvoorbeeld in Zeeland erg wisselend.
Voor een sfeerimpressie: The Wedding Crasher
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
6-5-2012 20:27
bah ik moet de beveiliging zien te omzeilen 'wegens right restrictions' niet beschikbaar in belgië
suckers
dank
Fo Que :)
PimMCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2008
Laatste: 30-5-2013
Berichten: 34
7-5-2012 19:53
Ik herken je probleem. Ik ben zelf actief in een grensgebied (Nederland - Belgie).
En de feesten in Nederland verschillen inderdaad goed met die van Belgie.
Maar toch weet je het nooit hoe het loopt of wat je kan verwachten. Denk hierbij aan de 'oudere' gasten (leeftijden: 40 - 60 jaar) vragen tegenwoordig ook gewoon de top40 hits zoals Avicii, Black Eyed Peas enzo aan.

Dat op jou feest 50% Nederlandse gasten zijn, wil dat gelijk zeggen dat je meezingers moet draaien? Willen ze dat uberhaupt wel?
Mochten ze nou echt Nederlandstalige muziek willen, is wellicht de playlist van radio Hollandio een optie om diverse muziekstukken eruit te plukken.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1855
7-5-2012 19:59

PimMC schreef:

Ik herken je probleem. Ik ben zelf actief in een grensgebied (Nederland - Belgie).
En de feesten in Nederland verschillen inderdaad goed met die van Belgie.
Maar toch weet je het nooit hoe het loopt of wat je kan verwachten. Denk hierbij aan de 'oudere' gasten (leeftijden: 40 - 60 jaar) vragen tegenwoordig ook gewoon de top40 hits zoals Avicii, Black Eyed Peas enzo aan.

Dat op jou feest 50% Nederlandse gasten zijn, wil dat gelijk zeggen dat je meezingers moet draaien? Willen ze dat uberhaupt wel?
Mochten ze nou echt Nederlandstalige muziek willen, is wellicht de playlist van radio Hollandio een optie om diverse muziekstukken eruit te plukken.
Inderdaad, gewoon goed overleggen met de klant en je krijgt vanzelf een indruk wat je wel/niet kan draaien. Top 40 hitjes als Levels en Epic kan tegenwoordig op elke bruiloft wel! Draai zelf steeds minder de geijkte hitjes (gelukkig).
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
7-5-2012 20:12
Uiteraard had ik al een gesprek met al hun wensen, dus ik maak me niet zo'n zorgen. Bruidegom (Nederlander) vroeg me enkel of ik ook de typische dingen had die ze in nederland spelen. Daar sta je dan, wat bedoelt ie ermee? Hij wist het zelf niet. Ik vroeg 'm eens te informeren in zijn kenissenkring en een lijstje te mailen. Het blijft echter stil.
Ik wil gewoon alle muziek bijhebben bij wijze van spreken. Zodat ik bepaalde mensen hun verzoekjes kan aanvullen met gelijkaardige muziek.
Ik denk dat ik met carnaval 2012 enz ondertussen voorzien ben wat betreft het nederlands polonaise werk in zoverre dat nodig moest zijn.
Wat ik trouwens altijd merk is dat ze vaak vragen om een 'leuk foxtrotje' en het dan telkens een groot vraagteken is in mijn hoofd "wat bedoelen ze daar mee"
Meestal speel je maar wat vlot en goed gekend en dansen ze hun dansjes, komt wel goed. Heb trouwens geleerd dat erg veel mensen niet weten wat een foxtrot of quickstep is, of het verschil ertussen. maar ze vragen het wel. Echt dansschoolpubliek is makkelijk, die weten perfect wat ze willen horen. Maar de andere mensen... Die wijsheid leerde ik van een nederlandse DJ die hier al 30 jaar platen draait: "ach, mensen weten zelf niet wat ze willen horen, dus speel gewoon uit het mapje: stap foxtrot, of rustige foxtrot. Of snelle foxtrot als ze uit de noorderkempen komen te belgië.

Dus mocht er nog iemand een top 40 nummertje kunnen tippen dat kan dienen als 'leuk foxtrotje' - laat maar weten ;)
Als ik het ritme hoor verzin ik er nog wel wat gelijkaardigs bij.
Fo Que :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 9469
7-5-2012 20:46
maw, je rommelt er lekker op los, en het zal wel loslopen shut up :X
Ongelofelijk shocked 8O
En als ze nu een cha cha cha willen, of een Samba, of lekker walzen?

Mijn advies: ga eens met een echte bruiloft Dj op stap als hulpje om te leren!

Een beetje bruiloft Dj heeft toch wel een beetje stijldans en latin dans ervaring,
en moet een beetje de verschillende dansen weten te onderscheiden.
En eventueel vertalen naar deze tijd qua muziekkeuze.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)