Forum > Off-Zone

Mega hoge prijzen tape-acts

(52 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
26-1-2011 16:53

joepurlings schreef:

Ik vind dan ook dat er eigenlijk al 5 jaar niks fatsoenlijk nieuws meer op tv komt. ... ik word oud razz :p
Hier ook last van, alleen op Discovery / Comedy Central en Af en toe de publieke omroep (denk aan Wie is de mol, flikken maastricht etcetera) is nog wel wat leuks te vinden.. ..voor de rest zap ik al die digitale kanalen maar zo snel mogelijk door.... razz :p
Nu ook op internet!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 26-4-2024
Berichten: 2054
26-1-2011 17:04
Verder ontvang ik nog het liefst analoog, maar ook daar merk je veel geflikker (= te lage framerate) door alle digitale tussenpaden die er gebruikt worden. Digitaal ontvangen is al helemaal een ramp en flikkert gewoon van het beeld af, ook in de bioscoop, die tegenwoordig ook al geen echte films meer gebruiken.
Niet goed, wel hard!
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
26-1-2011 20:25
Hmm, dat valt mij dan weer niet op, zit ik in een beter gebied, of kijk ik gewoon niet zo actief tv? ;-)
Nu ook op internet!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-1-2011 08:50

joepurlings schreef:

Verder ontvang ik nog het liefst analoog, maar ook daar merk je veel geflikker (= te lage framerate) door alle digitale tussenpaden die er gebruikt worden. Digitaal ontvangen is al helemaal een ramp en flikkert gewoon van het beeld af, ook in de bioscoop, die tegenwoordig ook al geen echte films meer gebruiken.
Meeste bioscopen gebruiken nog van die grote filmrollen, ouderwets, I know!
Wat je nu wel ziet is dat langzamerhand de grote bioscoopketens (Pathé bv.) de overstap naar digitaal maakt (HDD inpluggen en op play drukken laugh :D ). Beter beeld en beter geluid (als het goed gebeurt).
Digital Imax is helemaal 'tha bomb' wink ;)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 26-4-2024
Berichten: 2054
27-1-2011 09:20
Hmm de bioscoop in België waar ik meestal ga heeft totaal geen "echte" film meer.
Er zijn veel mensen die het geflikker niet opmerken, maar ik vind het gigantisch vervelend om naar te kijken, dan liever wat beeldruis of stof op de film.
Niet goed, wel hard!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
27-1-2011 09:27
Echt nog nooit last van gehad. Hier ook digitale TV (HD pakket) met een LG HD TV, en dat gaat echt prima.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 13455
27-1-2011 09:56

joepurlings schreef:

Verder ontvang ik nog het liefst analoog, maar ook daar merk je veel geflikker (= te lage framerate) door alle digitale tussenpaden die er gebruikt worden.
De framerate voor analoge en digitale TV is hetzelfde (50 fields per seconde voor interlaced PAL content).

Als het beeld erg flikkert (ongeacht of dat bij analoge of digitale content is) dan zou ik die TV eruit flikkeren! ;-)

Of bedoel je wellicht micro judder (kleine haperingen in het beeld veroorzaakt door (met name) het gebruik van 60Hz content in een 50Hz omgeving)?

Overigens is dit wel een beetje off-topic.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 26-4-2024
Berichten: 2054
27-1-2011 10:09
Is zeker flink off topic.
Ik denk dat de framerate op de uitgangsbuffer gewoon 50hz is, maar dat de compressie er af en toe een hoop informatie van snel op elkaar volgende frametjes ertussenuit sloopt.
Aan de tv ligt het zeker niet, ik merk het trouwens bij alle tv's met digitale ontvangst, en tegenwoordig ook vaak met analoge ontvangst. Dat laatste ligt er volgens mij gewoon aan dat analoog vaak ook niet meer analoog is, maar pas op het eindstation van het kabelbedrijf weer terug analoog wordt. De sterk gecomprimeerde tussenverbinding is dus nog steeds aanwezig.
Niet goed, wel hard!
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
1-3-2011 16:45
B.O.T. dan maar...verbazigwekkend hoe snel een topic afdwaalt laugh :D laugh :D

Ikzelf heb ook regelmatig iets van "broodnijd" als een compleet onbekende (en eigelijk minder dan middelmatig presterende) zanger een 3 setjes van 5 komt doen en daarvoor grif 250 euro vangt. Meestal nog niet een microfoon bij zich, MD's van net zulke dubieuze kwaliteit als zijn zang en zich ook nog eens als een diva gedraagt. Grrrr...... angry angry

Aan de andere kant moet het juist voor ons een les zijn, op het moment wordt er in de regio waar ik woon soms voor onbegrijpelijk lage prijzen gewerkt. Ik zou dat niet meer onder gezonde concurrentie willen scharen.

Op de een of andere manier heeft altijd nog een slecht presterende artiest een hogere marktwaarde dan een kwalitatief goede geluidverzorging ( om de nog maar over de geinvesteerde waarde te zwijgen).
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
1-3-2011 16:54

joepurlings schreef:

Maar Jeroen van den Boom is toch ook een eendagsvlieg hoorde ik laatst op de Belgische radio zeggen.
Nouja, behalve dat hij in 1001 tv programma's opduikt heeft hij muzikaal gezien nou ook maar 1 hitje gehad.
Ben geen JvdB fan, maar volgens mij heeft hij toch wel 2 nr-1's gehad.... (jij bent zo En 1 wereld) en met zijn andere nr's net zo goed een eendagsvlieg te noemen als Eddy Wally laugh :D laugh :D
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)