Forum > Geluid

Syrincs M3-220 Multimedia Monitor Systeem

(108 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
SebastiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2005
Laatste: 13-8-2011
Berichten: 20
22-3-2007 20:29
2 Mutz : die syrincs set kan heel erg hard,maar dat kan bij jou dus niet, maar je moet het dan maar zo zien : Het gaat er niet om hoe hard je het hoort, maar wat je hoort, en ook bij zachtere volumes geven ze kraakhelder geluid
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
22-3-2007 22:02
Heb de syrincs-set ook op laagste volume staan. Dikke rubbere mat onder de woofer (woon op een flatje). Nog geen klachten gehad van de buren laugh :D en het klinkt nog super!!!! De set hoeft niet hard om goed te klinken; de boxjes staan immers vlak naast je oren. Durf de set ook niet hard te zetten, weet niet of de buren dure schilderijen aan de muur hebben hangen haha....
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
22-3-2007 22:04
ze staan hier eigenlijk 99% van de tijd zacht te spelen.
En ik vind dat ze zich best wel bij de hi-end HIFI mogen rekenen. Er zit echt een meesterlijke geluidskwalliteit in. Beter dan vele monitoren die ik tot nu toe gehoord heb.
wat een onzin in dit vak
JosbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2007
Laatste: 1-3-2009
Berichten: 42
16-2-2009 12:43
hallo mensen ,
ik wou mn verhaal ook even kwijt over de syrincs monitor set.
toen ik de boel aangesloten had op mn apollo mixer ff wat nummers gespeeld via laptop.
mn eerste indruk was niet helemaal geweldig aangezien iedereen op het forum vond dat het zo hard ging.
had mn mixer voluit staan en vond het wel mooi klinken maar superhard ging het niet.
maar toen bleek dat mn volume van windows media player helemaal dicht stond haha.
daar schrok ik me rot . gaat dus wel als de brandweer en loepzuiver.
tip; gooi celine dion - power of love er bijvoorbeeld op. klinkt echt super
ben heel blij mee!
gr jos
dj forever
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
16-2-2009 13:46
Je mengpaneel heeft VU meters. Wellicht is het handig de handleiding van je mixer door te nemen (en dan met name het gedeelte waarin de functie van de VU meters uitgelegd worden)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
16-2-2009 15:37

josb] schreef:

celine dion - power of love
Ik krijg al jeuk als ik de naam van dat Canadese gratenpakhuis lees.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
ShitfactoryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2005
Laatste: 15-3-2011
Berichten: 1
20-2-2009 01:47
Ik had hiervoor een setje krk rp 6 + sub
was niet echt tevreden over het geluid.. produceer zelf wel maar echt masteren lukt gewoon domweg niet op de krk's
het verschil tussen dit en high-end spul is erg groot!
dus ik gebruikte ze alleen met draaien.. en voor draaien vond ik ze niet echt denderend klinken, meestal te kaal, flets,slappe bass

Ik wou gewoon mooi geluid voor uren mix plezier.
Na een tijdje denken toch voor het syrincs setje gekozen.. en dit is gewoon het geluid wat je wil
lekkere scherpe hoge tonen.. zware gonzende bass.. dit is echt lekker mixen

Dus iedereen die mooi geluid wil bij het draaien.. echt koop dit setje
je krijgt er geen spijt van.!
TuneboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 42
24-2-2009 03:37
In welke mate sluit dit setje aan bij bekende Hi-end audio merken voor de woonkamer? Stel ik zou een setje Bowers&Wilkins 685 bookshelfs op een redelijke stereoversterker aansluiten (ben ik wel net iets meer geld kwijt). Is er dan een wereld van verschil op gebied van hardheid/kwaliteit?
Kan het me ergens moeilijk voorstellen die klank en kan ze ook nergens beluisteren...
TuneboyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 42
25-2-2009 13:53
Het 'edit' knopje is effe zoek...

Wat de relevantie van mijn vraag op dit forum is, is dat ik zo een home-cinema set EN mixing/producing set in 1 klap zou hebben.

Waar ik nu als belangrijke bijvraag ook wel aan denk is: Hoe breed is de sweet-spot van die dingen? Moet je exact op de luisterpositie zitten of is de hele woonkamer/dj-boot/studio gevuld met goed geluid?
Voor producen ga je immers uiteraard midden in de sweet-spot zitten maar als je ze dan ook als woonkamerspeakers wil gebruiken is dit niet evident (vooral niet als je met emerdere mensen een stukje muziek wil beoordelen of gewoon een film wil zien).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
25-2-2009 15:56
Het gebied waarbinnen je nog goed plaatsing kan waarnemen is behoorlijk breed. De nauwkeurigheid is lager dan bij sommige andere systemen (zal wel een lengte/breedte verhaal zijn).

DJ'en: Prima
Luisteren: Prima
Produceren: Ik zou wat anders nemen. Al was het alleen maar omdat je bij producen eigenlijk wilt optimaliseren voor de doelgroep (en chips, in het gros van de gevallen is dat een gebruiker met een takkerotzooi setje EN DUS zul je een producing setje moeten hebben dat daar een beetje mee overeenkomt).

Het editknopje werkt 24 uur en dan is het afgelopen (tenzij je mod of vip bent).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)