Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Josb

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 42 bijdrage(n) van Josb (Pagina: 1 van 5)

Topic: Syrincs M3-220 Multimedia Monitor Systeem (16-2-2009 12:43:00)
hallo mensen ,
ik wou mn verhaal ook even kwijt over de syrincs monitor set.
toen ik de boel aangesloten had op mn apollo mixer ff wat nummers gespeeld via laptop.
mn eerste indruk was niet helemaal geweldig aangezien iedereen op het forum vond dat het zo hard ging.
had mn mixer voluit staan en vond het wel mooi klinken maar superhard ging het niet.
maar toen bleek dat mn volume van windows media player helemaal dicht stond haha.
daar schrok ik me rot . gaat dus wel als de brandweer en loepzuiver.
tip; gooi celine dion - power of love er bijvoorbeeld op. klinkt echt super
ben heel blij mee!
gr jos
Topic: vermogen verhogen voor fullrange/top kasten. (6-1-2009 23:53:00)
nee heb nog geen boeken erover gelezen ,wel ben ik op het web allerlei sites tegengekomen pa versterking.
Topic: vermogen verhogen voor fullrange/top kasten. (6-1-2009 13:09:00)
ja ga ik me ook verder in verdiepen maar aan vragen stellen is nog nooit iemand doodgegaan.
ik vindt het heel goed van je dat ook jij me geholpen hebt bij het vorige topic maar wil ook weten hoe een ander over dit onderwerp denkt.
qua ervaring als dj heb ik genoeg maar als geluidsman niet,daarom probeer ik ook zoveel mogelijk hierover te weten te komen.
ook ben ik pietje precies ben niet gauw tevreden en wil het goed hebben.
Topic: vermogen verhogen voor fullrange/top kasten. (6-1-2009 12:01:00)
ja dat zou inderdaad kunnen.
ik ga eerst maar eens de boel beter afstellen.
0db op de mixer en limiter net niet in werking en dan bij de crossover de input/low output en high output zodanig verhogen dat de amp net onder hun clip zitten. volgens mij zou ik hier het meeste mee op kunnen vangen is me vertelt.
maar afstellen is best moeilijk omdat ik niet zo weet welk muziekstuk/nummer je het beste ervoor kunt nemen.
heb al zovaak gehad dat bij 1 nummer alles netjes afgeregeld en geen clipping en het volgende nummer clipt de boel ineens wel weer.
Topic: vermogen verhogen voor fullrange/top kasten. (6-1-2009 00:02:00)
ik moet zeggen klinkt met psd2002 exact als de orginele hoorns.
zal het even uitleggen. ik heb dus alleen de diafragmas vervangen,de magneten van de hoorns zijn nog orgineel.
de orginele diafragma was exact hetzelfde als de eminence psd2002.
als ik mn set in het rood stuur ,bij mn mixer zeg maar dan heb ik een zeer drukvol geluid,ook achterin.
maar omdat je bij microfoon zo hoge piek ineenkeer kunt hebben(waar ik dus de hoorns mee opblies)
heb ik besloten om een limiter ertussen te zetten en om vervorming te voorkomen.(dateq spl2)
ik had dus gedacht om die drukvol geluid op te vangen met een dikkere versterker en dan alles netjes in het geel zeg maar.
deze ross rcs 153 boxen zijn met het merk RCS EQUIPPED(staat op de speakers en op de conus van basspeaker)
Topic: vermogen verhogen voor fullrange/top kasten. (5-1-2009 11:55:00)
ik gebruik 2 amp gebrugd voor de subs
1 master dl1800 voor tops
dl1800 wil ik dus vervangen.
Topic: vermogen verhogen voor fullrange/top kasten. (4-1-2009 22:48:00)
beste mensen, heb een vraagje over het volgende:
ik heb dus 2 ross rcs 153(3-weg) fullrange kasten(ook in ander onderwerp beschreven)waar ik geen gegevens van kan vinden.
Nu is het wel dat de 1 inch hoorns een x zijn vervangen door eminence psd2002 8ohm(80watt rms) en de middentoner door een eminence 10 inch 150 wat rms.
15 inch basspeaker is nog orgineel en heb geen gegevens van.
nu heb ik er de cx3400 behringer crossover ertussen als 2-weg gefilterd i.c.m. subs
crossover staat op 100hz.
ik heb er een master dl 1800 versterker(2x585watt 8ohm rms)achter de tops staan.
maar ik heb nog een bogey spx2400c versterker van 2X800 watt rms staan die ik er graag achter wil zetten om meer geluidsdruk te behalen.

nu is mijn vraag: zou dit een goed verschil geven en zouden de speakers het aankunnen aangezien het meeste vermogen in deze setup naar de middentoon/hoorns gaat?
doel is om geluid verder de zaal in te krijgen maar met alles netjes om 0db.

ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is wat ik bedoel
alvast bedankt!
mvg jos
Topic: digitale crossover of toch maar niet (31-12-2008 13:49:00)
ja klopt op hun tafel zit dat er wel op , zal me ff verdiepen op die behringers.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (30-12-2008 21:17:00)
een dateq apollo
en laatst bij artiesten hadden ze een eigen mengpaneel doorgelust op de meine.
Topic: digitale crossover of toch maar niet (30-12-2008 21:15:00)
ja zou wel het mooiste zijn maar gebruik het voornamelijk voor drive in werk.
maar laatst dus artieten erbij gehad en ja ,dan is het lastig.
ik heb ook niet zoveel verstand van een goede limiter die het beste is.
misschien weet jij iets?