Forum > Geluid

Nieuwe LEM M5 Master..

(59 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
15-12-2008 10:39
Je account in de webshop bestaat nog gewoon (voor het laatst gebruikt op 7-10-2007 21:07:00).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
15-12-2008 11:13
Oeps... Ik had mijn e-mail adres al veranderd naar mijn nieuw e-mail account.
Maar op mijn computer sla ik altijd alle inloggegevens op..

Had dus niet gezien dat daar nog mijn oud e-mail adres tussen stond.
Bedankt voor het nakijken.
Mijn excuses.
Twitter mee met @andycobbennl
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
25-1-2009 16:06
Even een subtiel kickje voor dit topic.

Wat mij opvalt aan mijn master 5's is dat bij een hoger volume, en een wat diepere bas heel af en toe iets gaat mee ''trillen'' achter in de speaker, althans zo klinkt het, een korte ''broem''.
Ik heb het tot nu het vaakst gehoord tijdens microfoon gebruik.
Is al meer mensen met master 5's dit opgevallen?
Het lijkt mij geen defect aangezien beide speakers dit hebben.
Ik vind het best irritant, zeker omdat ik achter/naast de speakers sta tijdens het draaien.
Ik ben benieuwd naar wat er ''mee trilt'' en hoe het komt, iemand die mij daar antwoord op kan geven?

Tip voor LEM om te verbeteren ;-)
Twitter mee met @andycobbennl
DRSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2008
Laatste: 11-4-2014
Berichten: 27
25-1-2009 17:04
Dat 'trillen' of zoemen hoor ik ook wel eens bij andere systemen zoals HK Audio of ook bij mijn eigen installatie waar de subharmonics aan staat (dbx260). Juist bij microfoongebruik valt het op.
Ik verdenk ook hier dus een of andere subharmonics processor. Ik weet niet of die bij deze genoemde LEM set is ingebouwd? Heb geen ervaring met deze LEM set.
Of gebruik jezelf een (aparte) subharmonicsprocesor?
Goed, beter, best...
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
25-1-2009 21:56
Ik gebruik geen subharmonicprocesor.
Ik zou ook niet weten of deze in de Master 5 zit? Lijkt mij van niet in iedergeval.
Twitter mee met @andycobbennl
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-1-2009 23:44

Andy S&L schreef:

Het lijkt mij geen defect aangezien beide speakers dit hebben.
Mocht er iets los zitten of los zijn gaan zitten, dan kan het nog steeds een productiefout zijn bij beide kastjes. Is lastig te beoordelen zo.

Stuur New-Line anders even een mailtje met je klachtomschrijving. (Als ik me goed herinner komen je luidsprekers bij New-Line vandaan toch?)
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
26-1-2009 09:28
Ze komen inderdaad van New-Line.
Het kan best zijn dat er iets los zit, maar aangezien het geluid af en toe maar te horen is (En inderdaad vooral bij microfoongebruik) lijkt het mij geen productie fout. Vandaar dat ik ook hier even vraag of dit meerdere mensen al is opgevallen.
Twitter mee met @andycobbennl
RuudjanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-7-2006
Laatste: 27-2-2010
Berichten: 48
26-1-2009 22:14
Ik herken het probleem van jou! Ik heb zelf ook twee M5's gehad waarvan er één vooral bij hogere volumes met een stevige bas behoorlijk begon te trillen. Het is idd erg vervelend als je erachter staat te draaien. De dealer bij mij in de stad heeft de speaker naar de importeur (Maarsbergen) gestuurd, maar daar konden ze niets vinden!? De trillingen komen vanuit het roostertje achterop de speaker. Waarschijnlijk is er een onderdeeltje wat tegen het roostertje aantrilt tijdens. Wat je eraan kunt doen weet ik zo niet. Ben nu in het bezit van een paar RCF speakers en die hebben er geen last van! Succes...
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
26-1-2009 23:15
Aaaah, nog iemand die het probleem herkend!
Ik vermoede al dat het iets met de roosters te maken had. (Althans, zo klinkt het)

Ik vind dit toch niet erg doordacht van LEM.... sad :(
Misschien maar eens een e-mail sturen of dat New-Line de importeur hierop kan wijzen?

Neemt overigens niet weg dat het zeer fijne toppen zijn, vooral dat gewicht en in combinatie met Pegasus subs een lekkere set, maar toch een minpuntje dat trillen... happy :)
Twitter mee met @andycobbennl
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
27-1-2009 09:39

Andy S&L schreef:

Ik vind dit toch niet erg doordacht van LEM.... sad :(
Je geeft zelf aan dat je het probleem gehad hebt met microfoons (en nog niet hebt kunnen reproduceren?). Lijkt me dan een beetje voorbarig om nu conclusies te gaan trekken.

IK zou in zo'n geval een test CD pakken (of een toongenerator proggie voor op de PC/Laptop) en kijken of ik het probleem kon reproduceren; dit om uit te sluiten dat je een of ander probleem hebt in de draadloze microfoon in kwestie (...).

Overigens is het nooit uitgesloten dat iets in een kast gaat trillen; zeker als je de grenzen van een speaker gaat verkennen. Kan zoiets simpels zijn als de aansluitkabel die (in de kast) van de versterker naar de driver loopt. Kan zelfs lekkage zijn via de XLR aansluitingen of potmeters (probleem dat de M3-220 in het verleden bijvoorbeeld ook heeft gehad).

Maar ik zou, als ik jou was, eerst proberen het probleem te reproduceren, gebruikmakend van een bron waarbij enige twijfel over de kwaliteit van die bron NIET aanwezig is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)