Forum > Muziek

Hulp gezocht bij maken van playlist voor feest

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
8-1-2008 17:57

olly schreef:

Sparky schreef:

Per illegaal nummer kan een boetebedrag van 70 euro opgelegd worden.
damn , is dit serieus ? shocked 8O shocked 8O shocked 8O
Ja, dat is serieus, ken iemand die (genaaid door een opdrachtgever) comtrole heeft gehad. Hij had toen (gelukkig) maar 3 illegale cd's in zijn collectie en mocht in totaal 4500 euro ophoesten voor die 3 cd's. Dan is kopen toch goedkoper wink ;)
Nee, jij trekt volle zalen!?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-1-2008 20:57

Stan.A schreef:

Zo heb ik het gevoel dat het geen kwaad kan om af en toe een "mindere" plaat er tussendoor te draaien. Ik vind de laatste uren van de Top 2000, met al die steengoede nummers, altijd erg vermoeiend :-)
En juist de timing van de niet-hitjes kun je niet op voorhand middels een playlist bepalen.
Echt, wil je dat er gedanst wordt, neem dan een dj.

Maakt het je niet uit en gaat het gewoon om de sfeer, dan lekker in die playlist zetten waar je zelf zin in hebt, of een andere bezoeker charteren en die heen & weer laten lopen.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
8-1-2008 21:17

Sparky schreef:

misschien overbodig, maar ik wil nog wel even melden dat er een verschil in het betalen van rechten zit in diverse feesten. Zo hoef je voor besloten feesten (verjaardagen, trouwerijen, reunies) geen rechten af te dragen. Pas als het een openbaar feest is (met entreegeld) moet de organisator van het feest de rechten afdragen.
Op zich correct beschreven, maar ook weer kort door de bocht.
Sommige feesten waar wel entree betaald moet worden hoeven ook geen rechten af te dragen als er niet dmv audiovisuele reclame mensen getrokken worden.
Een feest met entree waar enkel en alleen mond tot mond reclame wordt gebruikt hoeft dan dus niet in alle gevallen rechten af te dragen...
Jaja, typische een voorbeeldje van veel te veel uitzonderingen razz :p
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
8-1-2008 23:38

Sparky schreef:

Ja, dat is serieus, ken iemand die (genaaid door een opdrachtgever) comtrole heeft gehad. Hij had toen (gelukkig) maar 3 illegale cd's in zijn collectie en mocht in totaal 4500 euro ophoesten voor die 3 cd's. Dan is kopen toch goedkoper wink ;)
damn , moet ik met mn cd-mapje niet hebben :-/

naja , das dan alweer een goede reden waarom ik gwn alles netjes in de winkel moet kopen :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 9469
9-1-2008 10:36
Muziek is een sfeerbepaler,
als je genoeg te doen hebt, is het beter de keuze van de muziek aan iemand anders over te laten.
Anders gaat men aan je jas trekken dat ze een ander plaatje willen horen.
Ook met achtergrond muziek kan een dj daarom uitstekend zijn werk doen.

Maar mijn ervaring bij reunies is, dat men later op de avond toch altijd wil dansen.

Voorbeeldje: wedden dat als jij na een uurtje of twee pbtdl op zet, er mensen gaan dansen?
Tja, en vanaf dat moment ben je niets anders dan op je cd's aan het zoeken naar het volgende perfecte nummer om de sfeer niet af te breken razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjginodStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2006
Laatste: 31-12-2008
Berichten: 8
9-1-2008 11:24
Ik zou een DJ nemen, (zoals mij laugh :D ) en dan lekker allemaal 80ies muziek draaien, en dan voornamelijk uit de eerste helft van dioe periode dus 1978-1983 dus bijvoorbeeld, of je gaat tot 1985, of je houdt je niet aan een termijn, en kun je ook uitkomen op Robbie Williams en Pussycat Dolls en Shakira, maar toppers uit die tijd, let op:

Michael jackson, de halve Thriller EP. Madonna had al 2 grote hits gehad in 1983. Nena (99 Luftballons), Culture Club, Ryan paris, David Bowie (Let's Dance, leuke track om bijvoorbeeld de danssessie mee te beginnen !, Vanessa, Dr Hook, Yazoo, Dexys Midnight Runner en etc..... genoeg leuke platen uit die tijd om een leuke avond op de dansvloer door te brengen !
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
9-1-2008 12:23

djginod schreef:

genoeg leuke platen uit die tijd om een leuke avond op de dansvloer door te brengen !
Maar... Maar... TS zoekt achtergrondmuziek voor een reunie, geen dansmuziek voor een 80'ties party... wink ;)
Stan.AStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2008
Laatste: 13-2-2008
Berichten: 4
9-1-2008 14:16
Gelukkig gaat het weer over de muziek!

Ik zal 'ns op zoek gaan naar een DJ. Hoewel ik nog steeds twijfel. Van mij mag er gedanst worden, maar het is geen dansfeest. Als iedereen de hele avond druk blijft kletsen, is wat mij betreft de avond óók geslaagd. De DJ zou dus een sfeervolger moeten zijn een geen sfeermaker.

Is er ergens een marktplaats voor (dit soort) DJ's?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-1-2008 18:28
Er zijn idioot veel dj startpagina's.

Als je via dit topic een expliciete oproep plaatst, zul je wellicht ook wat mails ontvangen. Er lopen hier genoeg mensen rond met muziekkennis uit die tijd, in wisselende prijsklassen.

En vraag dan meteen na of die dj's met legale muziek werken, anders is ons eerdere gezeur nog voor niks geweest ;-)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 9469
9-1-2008 20:21
hmmm zou 30 jaar ervaring genoeg zijn? laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)