Forum > Algemeen Forum

Vanaf 1 januari 2007, 6% BTW voor DJ.

(46 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
15-1-2013 00:32
Zie ook de website van de belastingdienst hierover:
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_6_btw/uitvoerende_kunstenaars
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-1-2013 11:19
De website is hier juist heel onduidelijk over. Die geeft aan "optredens van diskjockeys of videojockeys op dance-party’s en dergelijke". Maar wat valt er dan onder "en dergelijke"? En ik kan een bruiloft ook een dance party noemen, het is immers een feest waarop gedanst wordt...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
15-1-2013 13:18

YourLiVe schreef:

De website is hier juist heel onduidelijk over. Die geeft aan "optredens van diskjockeys of videojockeys op dance-party’s en dergelijke". Maar wat valt er dan onder "en dergelijke"? En ik kan een bruiloft ook een dance party noemen, het is immers een feest waarop gedanst wordt...
Hiermee bedoelen ze (volgens mijn inspecteur) bekende artiesten die op grote podia draaien waar reclame voor gemaakt word (en de mensen dus speciaal voor komen en entree betalen) en artiesten die eigen muziekproducties uitbrengen.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
15-1-2013 13:24
Tja maar dan vind ik dat toch erg vrij op te vatten begrippen, en dus subjectief...

Is een beetje net zoiets als "uitgezonderd bestemmingsverkeer", met een beetje fantasie heb je altijd een bestemming...
Niet goed, wel hard!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-1-2013 13:28

Max schreef:

YourLiVe schreef:

De website is hier juist heel onduidelijk over. Die geeft aan "optredens van diskjockeys of videojockeys op dance-party’s en dergelijke". Maar wat valt er dan onder "en dergelijke"? En ik kan een bruiloft ook een dance party noemen, het is immers een feest waarop gedanst wordt...
Hiermee bedoelen ze (volgens mijn inspecteur) bekende artiesten die op grote podia draaien waar reclame voor gemaakt word (en de mensen dus speciaal voor komen en entree betalen) en artiesten die eigen muziekproducties uitbrengen.
Ik zal ook maar even in dit topic reageren om alle info bij elkaar te houden. Dat klopt inderdaad, als je een bekende dj bent die eigen producties uitbrengt en die regelmatig vermeld wordt op posters en flyers ben je wel een artiest en mag je dus 6% rekenen. Als mensen entree betalen om jou te kunnen zien ben je altijd artiest.

Dj's die echter vrijwel uitsluitend op bruiloften en partijen draaien zijn niet onderscheidend genoeg om als artiest gezien te worden en mogen daarom geen 6% rekenen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
15-1-2013 14:59
Maar die mensen bellen toch ook JOUW omdat ze JOUW willen horen draaien?
(niet te letterlijk nemen in geval van Marcel, hij verhuurt ook andere dj's ).
Wij staan ook toch ook wel eens op posters, of feesten waar entree geheven wordt?
Marcel, onder andere jij hebt eigen shows die niemand anders kan doen omdat jij die bedacht hebt en op een eigen wijze ten tonele brengt: dus is u ARTIEST (wel een B-artiest, maar artiest is artiest laugh :D laugh :D )

Gebed zonder eind....
Bands mogen dus wel 6%, en wij niet?
Ik ken bands die spelen 5 x per jaar op een bruiloft..... waarvan 3 zwart, omdat het anders te duur wordt voor de klant.
Hoe zou dat komen?
Onder andere door die 15% extra die een particulier OOK moet betalen.
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-1-2013 15:23
Hoi Richard,

Voor de show die jij bedoelt reken ik ook 6% hoor, maar voor een "normale" allround dj klus niet. In mijn geval verkoop ik ook vooral drive-in-shows, dus een totaalpakket waarbij de klant van tevoren niet weet wie de dj is.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)