Forum > Webshop

wat is de beste mic/signaalkabel?

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-8-2006 22:54
Ik zou echt zweren dat er een topic liep waarin precies beschreven stond welke kabel ik moest hebben, en waarom. Maar ik kan hem echt nergens meer vinden.shocked 8O

Ik heb zo'n 20 verschillende dingen ingevoerd, ook met zoeken in bericht, maar ik kon het juiste topic gewoon niet meer vinden. Wie kan mij helpen? En zeggen wat ik fout doe?

Want mijn probleem was, ik wil zelf kabels maken. En ik weet niet welke ik nu het beste kan nemen. Ik wil hem voor microfoon, doorlus, DMX, audio, enz kabel gebruiken.
Welke van deze kan ik dan het beste nemen, en waarom?

1: De DAP MC-226B
2: De DAP MC-216B
of 3: De DAP MC-206B?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-8-2006 02:48
Indien ook voor DMX: Geen van de 3.

Neem dan:

110 Ohm van Tasker
of
110 Ohm van Dap

(En gezien het prijsverschil van 20 zielige centjes per meter, zou ik lékker voor de Tasker gaan).
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
9-8-2006 08:59
Je vergeet deze.

Prima kabel voor het geld.

Het vergelijken van een Quad kabel met een "standaard" kabel is niet geheel eerlijk (zo'n Quad kabel is gewoon fiks duurder).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-8-2006 10:14
Vond 't al vreemd dat ik alleen Quad-DMX/audio-kabel kon vinden. Waarom staat een rol DMX-kabel onder de categorie "Overige kabels" terwijl er een categorie "Mic/DMX. kabel" is????

Wat voor soort kabel is die DIG-110 AES/EBU kabel, soepel of wat steviger?

Ben zelf bij meerdere bedrijven DMX-kabel tegengekommen die nogal stug is en echt van "hard" materiaal lijkt te zijn, kun je ook niet zomaar knikken etc. Rolt wel erg gemakkelijk en is voor de DMX-toepassingen eigenlijk best praktisch. Wat voor kabel is dát dan? Kabel is glimmend-zwart en er lijkt een soort "profiel" onder de "lak" te zitten (misschien van de gevlochten afscherming?)
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
9-8-2006 14:48

JeroenVDV schreef:

Vond 't al vreemd dat ik alleen Quad-DMX/audio-kabel kon vinden. Waarom staat een rol DMX-kabel onder de categorie "Overige kabels" terwijl er een categorie "Mic/DMX. kabel" is????
Fixed, bedankt voor de tip.
Wat voor soort kabel is die DIG-110 AES/EBU kabel, soepel of wat steviger?
Een vrij stevige kabel (stugger dan C-801, vergelijkbaar met C-128).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
10-8-2006 00:57
Als ik even in mag gaan op de kabel-oprol-discussie, het via de ellebogen oprollen is inderdaad niet erg praktisch, ik krijg het op die manier nooit voor elkaar om het zonder twists goed opgerold te krijgen. Met uitzondering van mijn oerdikke en zware speakon kabels, die ik alleen maar opgerold krijg door ze via de elleboog te rollen.

De over-under techniek gebruik ik ook regelmatig, maar een andere techniek die ik persoonlijk er prettig vind werken is het volgende: je pakt de 2 uiteindes van de kabel en pakt ze bij elkaar. Aan de ene kant dus 2 uiteindes, andere kant doorlopende kabel. Zo pak je ze elke keer dubbel, totdat je nog maar weinig kabel over hebt en dan draai het ene eind om het andere, en trek je hem door de lus. Je legt dan een trompetknoop, als ik me niet vergis. Het is in ieder geval een prima methode om kabelwirwar en klitten te voorkomen (en voor mensen die te lui zijn om klittebandjes te kopen en te bevestigen ;) ).
I will not comply.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
10-8-2006 01:25

CySt schreef:

Met uitzondering van mijn oerdikke en zware speakon kabels, die ik alleen maar opgerold krijg door ze via de elleboog te rollen.
Dan zou ik maar helemaal niet aan 64A krachtkabel beginnen als ik jouw was.. wink ;)
De over-under techniek gebruik ik ook regelmatig, maar een andere techniek die ik persoonlijk er prettig vind werken is het volgende: je pakt de 2 uiteindes van de kabel en pakt ze bij elkaar. Aan de ene kant dus 2 uiteindes, andere kant doorlopende kabel. Zo pak je ze elke keer dubbel, totdat je nog maar weinig kabel over hebt en dan draai het ene eind om het andere, en trek je hem door de lus. Je legt dan een trompetknoop, als ik me niet vergis. Het is in ieder geval een prima methode om kabelwirwar en klitten te voorkomen (en voor mensen die te lui zijn om klittebandjes te kopen en te bevestigen ;) ).
Is inderdaad makkelijk voor de wat kleinere kabels, maar voor de > 5 meter kabels vind ik het een ramp. Je moet je kabel meerdere keren door je handen laten gaan om bij de uiteindes uit te komen daardoor ben je er dus langer mee bezig en bij het "afrollen" gaat de kabel de helft van de keren in de knoop..

Kabels langer dan 5 meter hebben bij mij dan ook allemaal een klittebandje.. (met uitzondering van multikabels enzo.. laugh :D)
Maar dat is MIJN mening...
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
10-8-2006 03:10
Dan zou ik maar helemaal niet aan 64A krachtkabel beginnen als ik jouw was.. wink ;)
Die heb ik ook liggen en die zijn inderdaad helemaal niet te tillen. Maar ik neem die alleen mee als er op locatie krachtstroom aanwezig is, dus gelukkig heb ik hem niet altijd bij me ;). En die speakon kabels die ik heb liggen zijn 4-aderig en 20m, vandaar dat ze wat aan de zware kant zijn :P.
Is inderdaad makkelijk voor de wat kleinere kabels, maar voor de > 5 meter kabels vind ik het een ramp. Je moet je kabel meerdere keren door je handen laten gaan om bij de uiteindes uit te komen daardoor ben je er dus langer mee bezig en bij het "afrollen" gaat de kabel de helft van de keren in de knoop..

Kabels langer dan 5 meter hebben bij mij dan ook allemaal een klittebandje.. (met uitzondering van multikabels enzo.. laugh :D)
Ik vind 10 meter ook nog wel te doen, maar het klopt wat je zegt, hoe langer de kabel, hoe langer je bezig bent.
I will not comply.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-8-2006 08:40

JeroenVDV schreef:

Indien ook voor DMX: Geen van de 3.
Waarom niet? Ze zijn toch ook 110 Ohm? Of vergeet ik iets...?

En van die kabel die jij geeft Dré, ik kon hem niet vinden...
Wat maakt die kabel nou beter dan die andere? Is hij soepeler? Minder storingsgevoelig? Langere levensduur?

Waarom zou ik die nemen? (en waarom die andere niet?)

En wat is er zo veel beter aan die Quad kabel?

Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar ik kan het echt niet op het forum terug vinden...

Als iemand een andere zoekterm heeft waarop ik het wel kan vinden, hoor ik het graag;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
11-4-2007 18:39

DJ Delay schreef:

JeroenVDV schreef:

Indien ook voor DMX: Geen van de 3.
Waarom niet? Ze zijn toch ook 110 Ohm? Of vergeet ik iets...?
Schopje... ik ben wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)