Forum > Webshop

Verzending naar België

(44 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DaMobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 1
15-8-2006 00:21
Hoe zit het hiermee, heeft die bestelling dan vertraging? Want onder elk product staat 'Vandaag besteld, x-dag in huis'
Is dit voor België dan later?
En de garantie, blijft die ook hetzelfde, of vervalt die?
En blijft de prijs dan ook hetzelfde?

Bedankt
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
15-8-2006 00:53
tuurlijk duurt dat langer is toch ook verder weg, en ook via 2 postbedrijven,

garantie blijft lijkt me logisch, dat is europees bepaald
productprijs blijft gewoon

verzendtkosten lijken mij hoger, omdat het via 2 post bedrijven gaat

en dan werk ik nog niet eens bij new-line wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
15-8-2006 08:51
Bij verzending naar Nederland komt 97% binnen 1 werkdag aan. De rest doet er 2 dagen of langer over (gelukkig is dat "langer" een zeer zeer klein percentage).

Bij verzending naar België komt 90% binnen 1 werkdag aan. De rest doet er 2 dagen of langer over (gelukkig is dat "langer" een zeer zeer klein percentage).

Binnen Nederland kun je kiezen uit de volgende betaalvormen: Ideal (direct), Rembours (betalen aan de postbode; direct) en vooruit overmaken. In dat laatste geval wordt de order in behandeling genomen zodra de betaling bij ons is binnen gekomen. Telebankieren vanaf een bank duurt 10 minuten tot 1 werkdag. Telebankieren vanaf een giro rekening duurt 1-2 werkdagen. Een overschrijvingskaart duurt 2-4 werkdagen.

Verzenden naar België is alleen mogelijk op basis van vooruit overmaken. De order wordt in behandeling genomen zodra de betaling bij ons is binnen gekomen. Telebankieren duurt 1-3 werkdagen. Een overschrijvingskaart duurt 2-5 werkdagen.

In de meeste gevallen zijn de verzendkosten naar België gelijk aan de kosten die de webshop uitrekent voor Nederland. Die kosten worden getoond zodra je iets in je bestellijst zet. Mochten de verzendkosten hoger uitvallen (zoals het geval is bij een meercolli zending bijvoorbeeld) dan krijg je dat binnen 1 werkdag te horen en heb je uiteraard altijd nog de mogelijkheid de bestelling te annuleren.

Nederland werkt met een BTW tarief van 19%. België werkt met een BTW tarief van 21%. Wij nemen het verschil tot nog toe voor onze rekening. Op de factuur staat de Nederlandse 19% BTW vermeld (wij boeken elke maand een correctiebedrag ter compensatie van het BTW verschil). In de toekomst zullen de prijzen voor België inclusief de 21% Belgische BTW zijn (onze zuiderburen zullen DAN dus een paar procent meer gaan betalen voor een product dan Nederlanders).
Edit Mod: Dré: Dit topic hoort in "webshop" en is daar ook naartoe verplaatst.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
15-8-2006 11:17
In het geval van New-Line geldt (voor de vraag welke BTW moet worden berekend) de zgn. regeling voor afstandverkopen (ook wel "postorderregeling").

Hoofdregel: de postorderverkoper (waar een webshop een voorbeeld van is) brengt de BTW van het land in rekening waar hij gevestigd is. Dus ook als New Line aan een Belg verkoopt moet er Nederlandse BTW worden berekend. Dat is per slot van rekening ook zo als een Belg iets in een Nederlandse winkel koopt. Dus 19% Nederlandse BTW.

Overschrijden de verkopen aan -in dit geval- België een grens dan moet Belgische BTW worden berekend, dus 21%. Het grensbedrag voor België is € 35.000 en de regeling geldt als die grens vorig jaar of dit lopende jaar wordt overschreden. Dus heeft New Line in 2005 voor meer dan € 35.000 aan Belgische klanten verkocht dan moet in 2006 Belgische BTW worden berekend. Is dat niet zo, maar wordt in de maand mei 2006 de € 35.000 grens overschreden (dus in januari t/m mei is voor meer dan € 35.000 aan België verkocht) dan moet in januari t/m mei Nederlandse BTW worden berekend aan de Belgische klanten (19%) en vanaf juni Belgische BTW (21%).

Uiteraard moet de afstandverkoper zich melden bij de belastingdienst van België als het grensbedrag wordt overschreden en daar aangifte doen van die Belgische BTW. Dat kan niet in de Nederlandse aangifte worden meegenomen.

Voor alle EU-landen gelden andere grensbedragen (bijv. Duitsland € 100.000, Denemarken 280.000 Dkr) en je moet per land kijken of je verkopen aan dat land die grens overschrijden. Leuk hè?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
15-8-2006 14:13
PS: Garantie blijft hetzelfde. Alleen is het opsturen voor jezelf wel duurder dan binnen Nederland (in geval van een garantieclaim dien je, net als in Nederland, het apparaat zelf naar ons retour te sturen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
7-9-2006 16:23

Dré schreef:

In de meeste gevallen zijn de verzendkosten naar België gelijk aan de kosten die de webshop uitrekent voor Nederland. Die kosten worden getoond zodra je iets in je bestellijst zet. Mochten de verzendkosten hoger uitvallen (zoals het geval is bij een meercolli zending bijvoorbeeld) dan krijg je dat binnen 1 werkdag te horen en heb je uiteraard altijd nog de mogelijkheid de bestelling te annuleren.
Sinds vandaag kan de webshop de verzendkosten voor België ook voor het gros van de bestellingen uitrekenen.

21% Belgische BTW tarief zal met ingang van 1 januari 2007 ingevoerd worden (werkt technisch al maar komt boekhoudkundig beter uit om invoering volgend boekjaar te doen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
8-9-2006 21:35
Als ik me niet vergis gaan de Nederlands dan dus ook 21% BTW betalen?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
AddiksipkesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2005
Laatste: 21-9-2008
Berichten: 20
8-9-2006 23:49
@Martijn

Dré schreef:

In de toekomst zullen de prijzen voor België inclusief de 21% Belgische BTW zijn (onze zuiderburen zullen DAN dus een paar procent meer gaan betalen voor een product dan Nederlanders).
Dus nee, je zal dan niet het 21% tarief gaan betalen..

Addik
Ach jee..
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
8-9-2006 23:50
@ Dré, waarom zou je dat willen? wordt voor de klanten toch alleen maar minder aantrekkelijk? (bedrijven uitgezonderd)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
9-9-2006 00:15
Geen kwestie van willen, maar moeten. Dat heeft te maken met de hoeveelheid die naar het buitenland verstuurd wordt. Ik heb me de laatste weken vastgebeten in site van de Belastingdienst. Ik dacht dat ik daar toen ook had gelezen dat dan ook de prijzen voor het land met een lager BTW tarief omhoog zouden gaan, maar niet dus.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)