Forum > Webshop

Martin Mania Serie

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
BaszzaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2006
Laatste: 6-1-2009
Berichten: 53
3-7-2006 16:58
Mooie filmpjes. Ik kende ze nog niet. Vooral het filmpje met de 2510 controller laugh :D ik denk dat ik maar is een 2510 controller ga kopen voor mij scans (nu nog 2 binnenkort 4)

Groetjes
Op elke flight past een deksel,....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-7-2006 18:28
Vind beide filmpjes als 'k eerlijk mag zijn niet bijzonder. Gewapper met keiharde stappen zonder mooie vloeiende bewegingen, kleurcombi's die ik bij de Ikea nog niet tegen zou komen, etc.

Nogmaals, ik vind dat je snelheid in je shows niet met je beweging maar met kleurwissels/gobowissels/shutter-chases bereikt. Als je zenuwachtig gewapper wil koop je net zo goed een Derby of een ander kermisapparaat (en zelfs die heeft mooiere soepelere bewegingen).

Overigens, dat filmpje in dat café komt wel ERG donker over, wat hangt er behalve aan conventioneel licht? Zo te zien niets?
Lijkt me toch wel netjes om er een aantal parren te hangen om een béétje gezelligheid te creëren. Als ik in zo'n feestcafé sta wil ik graag degene met wie ik aan 't flirten ben toch wel een béétje kunnen zien wink ;)
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
4-7-2006 19:22

JeroenVDV schreef:

Als ik in zo'n feestcafé sta wil ik graag degene met wie ik aan 't flirten ben toch wel een béétje kunnen zien wink ;)
Dus het mag gerust donker zijn? laugh :D
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
4-7-2006 21:35
Eindelijk het filmpje van Geit kunnen zien (m'n beveiligingsinstellingen blokkeerde eerst de zooi ....),, en ook zo op een trussje vind ik het er heel behoorlijk uitzien.

Natuurlijk is het allemaal niet 'heel bijzonder', maar kom op, we praten hier over scans in de budget klasse, dus verwacht er dan ook geen wonderen van.

Overigeens kunnen de shows van de set zoals deze in het cafe hangt wel wat vloeiender lopen, kwestie van de controller goed bijsturen (audio gevoeligheid/snelheid). Deze filmpjes zijn gemaakt vlak na de installatie van de set, en het bar personeel had toen dus ook nog weinig tot geen ervaring met de set. Inmiddels hebben we ook de mogelijkheid om de set te bedienen vanaf de bij feestjes geplaatste DJ set, en dat zorgt uiteraard voor een veel beter gebruik van de set.

Dat het erg donker is op de filmpjes klopt, en een vaste parren set staat dan ook zeer hoog op mijn verlanglijstje (bij feesten worden er wel parren bij gezet), ze staan alleen een stuk minder hoog op het lijstje van de uitbater van de kroeg, en hij is toch degene die uiteindelijk beslist.

De keuze voor de set van 4x scx-500 met een 2510 controller is overigeens wel een zeer bewuste keuze geweest. De uitbater wilde een setje dat de hele ruimte 'bespeelde', een setje dat net even wat meer deed als 'lampje aan/lampje uit' (lees: parren), en een setje dat ook net even iets meer was als een derby/mushroom setje. Er hangt in hetzelfde zaaltje ook nog een triple derby, en als je die aanzet samen met de scans dan moet je echt zoeken naar het effect van de derby.

Het belangrijkste was echter de bediening, zoals gezegt gebeurt dit van achter de bar, en de set moest dus in feite met een druk op de knop bedienbaar zijn (bier tappen heeft nu éénmaal een hogere prio dan de bediening van het licht) en dan is de 2510 de perfecte controller. Wil je echt creatief werken met de scans, dan moet je de 2510 echter niet nemen.

Over het algemeen wordt de set gebruikt op 'gewone' vrijdag en zaterdag avonden (dorps café ipv feestcafé), en gaat het gewoon in combinatie met de normale verlichting van het café. De scans dienen dus als een extra effectje om de sfeer wat te verhogen, en is het dus ook niet de opzet dat de 4 scans de gehele zaal verlichten als een complete licht show (ik begrijp wel dat die indruk ontstaat aan de hand van het filmpje, hierop is de normale verlichting idd uit).

Zoals gezegt word er bij feestavonden (zoals koninginnedag, themafeesten e.d.) nog één ander bij geplaatst (setje parren, strobo e.d.), en dan kan je met 4 van deze scans erbij best een aardige showtje maken, en ja, dan mag de kwalificatie feestcafé wel wink ;) .

Marzi
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-7-2006 23:45

DJ Bastisito schreef:

JeroenVDV schreef:

Als ik in zo'n feestcafé sta wil ik graag degene met wie ik aan 't flirten ben toch wel een béétje kunnen zien wink ;)
Dus het mag gerust donker zijn? laugh :D
Zeg kerel, zodra jij in omgeving Utrecht woont mag je een keer een nachtje doorhalen met mij meemaken in het Utrechtse, dan praat je wel anders laugh :D

Marzi schreef:

Overigeens kunnen de shows van de set zoals deze in het cafe hangt wel wat vloeiender lopen, kwestie van de controller goed bijsturen (audio gevoeligheid/snelheid).
Met een controller die "stappen" gebruikt voor programma's op deze manier zul je geen vloeiende circelbewegingen, etc. kunnen maken. Da's waar ik op doelde.
Het belangrijkste was echter de bediening, zoals gezegt gebeurt dit van achter de bar, en de set moest dus in feite met een druk op de knop bedienbaar zijn (bier tappen heeft nu éénmaal een hogere prio dan de bediening van het licht) en dan is de 2510 de perfecte controller. Wil je echt creatief werken met de scans, dan moet je de 2510 echter niet nemen.
"De perfecte controller" vind ik wel wat té lovend voor dat apparaat, kan zo andere producten noemen die goed flexibel te programmeren zijn en met net zulke makkelijke bediening óók prima in de horeca-toepassingen terecht kunnen. Dan kun je bij uitgebreidere showtjes parren, etc. ook bijhangen onder simpele knoppies. En dan heb je, naar mijn mening, de mogelijkheid een stuk vloeiendere en leukere showtjes te programmeren.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)