Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Marzi
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 30 bijdrage(n) van Marzi (Pagina: 1 van 3)
Topic: Denon HD2500 + externe HDD, USB probleem (8-7-2011 20:55:00)
Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt.Daar ligt het dus niet aan aangezien het opgelost is, maar ik zou 'm nog wel even updaten. Laatste firmware versie is 1400, DSP 1010.
Dit lost veel problemen waar je tegenaan kan lopen met de HD2500, en voegt bovendien wat functies toe.
MarziTopic: Techniek gebruikt bij ''vliegende'' reclame objecten (o.a. tmf awards en vrienden van amstel live) (31-1-2010 00:04:00)Volgens mij zijn de 'oude banden' redelijk verbroken. Nieuwe single is niet voor niets uit gekomen onder de namen Ray & Anita, ipv 2Unlimited (de producers van destijds en Ray & Anita hebben geloof ik nog wel wat zakelijke geschillen uit te vechten. De rechten van de naam 2Unlimited liggen echter nog steeds in België)
Geluid afgelopen donderdag tijdens de openingsact van Ray & Anita was trouwens abominabel. Rest van de avond was het stukken beter imho. Die vliegende bierglazen was inderdaad erg leuk gedaan, met aan het eind nog wat slowfall confetti bovenop de bierglazen die er door het ronddraaien van de glazen afviel.
MarziTopic: Vraagje over ervaring met JB-Systems LEDCON-02 (25-11-2009 22:56:00)Nu zal het niet helemaal conform de standaard zijn .. Maar de wav-files die ik gebruik op m'n HD2500 doen het perfect, incl de id-tags.
Files zijn geript met audiograbber, en deze files geven ook geen problemen in andere toepassingen (audio cd branden, of bewerken in Adobe Audition).
MarziTopic: Bevindingen rookverbod in de horeca. (30-10-2008 20:30:00)Ik ben het met je eens dat een roker ook strafbaar gesteld zou moeten worden als hij willens en wetens het rookverbod overtreedt, zeker als de roker dit doet in een gelegenheid die zich wel probeert te houden aan het rookverbod (15 jarigen die drank proberen te bestellen zouden overigeens ook zelf strafbaar moeten zijn ..).
Als een kroegbaas echter zelf de asbakken weer op tafel zet, dan is hijzelf hoofdverantwoordelijk voor de overtreding van het rookverbod, en mag hij van mij behoorlijk gestraft worden. Niet dat ik voorstander ben van het rookverbod, maar een kroegbaas die het rookverbod negeert maakt zich schuldig aan oneerlijke concurrentie ten opzichte van ondernemers die zich wel aan de regels houden.
In dit topic werd ook een vergelijking gemaakt met overtredingen van bijvoorbeeld taxi- en vrachtwagenchauffeurs, allemaal leuk, maar gebruik dan wel de juiste vergelijking. Een taxichauffeur die teveel mensen in z'n auto mee neemt (en dat komt nog wel eens voor in het weekend, met name in de busjes) neemt een enorm risico, want de boetes zijn niet mals (en vele malen hoger dan wanneer jij of ik eens teveel mensen in de auto hebben). Dat zelfde gaat op voor transporteurs die hun vrachtwagens te zwaar beladen, dan praat je al snel over boetes van 10.000 euro of meer. Dit soort zaken wordt namelijk gezien als economisch delict, hetzelfde zou moeten gelden voor horeca ondernemers die het rookverbod negeren.
MarziTopic: 4 ISX10's en 1 ISX15S (JBSystems) opgeblazen... (14-8-2008 17:01:00)
Filterz of de EXINORE ER FlexComfort?Wat voor werk doe je in die discotheek, en wat vind jij het belangrijkste bij de keuze van je gehoorbescherming? Ik denk dat de antwoorden op deze vragen je een heel eind kunnen helpen bij je keuze.
Wat betreft bescherming maakt het weinig uit welke van de 2 je kiest, zowel de Filterz als de Exinore doppen bieden een goede bescherming voor je oren, mits je natuurlijk voor de juiste dempingsfactor kiest (Exinore's zijn verkrijgbaar in 9, 15 en 25 db demping).
Als je een zo natuurgetrouw mogelijk geluid wilt hebben met je doppen in (DJ, muzikant, technicus), dan adviseer ik je de Exinore doppen (of Earproof, die maken gebruik van dezelfde filters). De ER filters hebben een vlakkere demping over het gehele frequentie spectrum ten opzichte van de filterz doppen.
Wil je gewoon goede bescherming, met een toch zeer acceptabel geluid (bijvoorbeeld voor het barpersoneel, beveiliging e.d.) dan zijn de Filterz een zeer goed alternatief. Ook voor het uitgaan/concert bezoeken voldoen de Filterz prima naar mijn mening.
Mars
Lydia schreef:
De software op de Denon is: Version No. system 1200, DSP 1009. Ik weet niet of het daar aan ligt.Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt.
Dit lost veel problemen waar je tegenaan kan lopen met de HD2500, en voegt bovendien wat functies toe.
Marzi
JeroenVDV schreef:
Zoals sommigen misschien wel weten zaten Milk Inc. en 2 Unlimited vroeger bij hetzelfde label.Geluid afgelopen donderdag tijdens de openingsact van Ray & Anita was trouwens abominabel. Rest van de avond was het stukken beter imho. Die vliegende bierglazen was inderdaad erg leuk gedaan, met aan het eind nog wat slowfall confetti bovenop de bierglazen die er door het ronddraaien van de glazen afviel.
Marzi
Even een oud topic een rotschop geven ...
Ik ben erg nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen met de Ledcon-02 controller icm de JB led parren en/of de nieuwe Plano spot van JB Systems.
Ik ben namelijk op zoek naar een led parren systeem (8 led parren of plano spots) dat door werkelijk iedereen te bedienen is (lees: bar personeel). De Ledcon-02 controller lijkt mij voor een dergelijke installatie zeer geschikt omdat alles voorgeprogrammeerd is. Graag zou ik weten hoe de geprogrammeerde chases bevallen, zit er alles tussen wat je zo'n beetje nodig hebt, of mis je duidelijk de mogelijkheid om zelf chases toe te voegen?
Een 2e mogelijkheid is het natuurlijk om een andere dmx controller te nemen, en zelf chases te programmeren, maar om eerlijk te zijn ontbreekt het ons daarvoor aan kennis, en vooral tijd (het lijkt mij een zeer tijdrovende klus om, zonder enige ervaring, zelf goede chases aan te maken..). Een dergelijke set-up heeft natuurlijk wel weer als voordeel dat je elke par afzonderlijk kan benaderen, wat wel eens handig zou kunnen zijn.
Maar goed, de JB Ledcon-02 dus, graag hoor ik van gebruikers de voor en nadelen van deze controller (en heeft er misschien iemand een demo filmpje oid van 4 of 8 ledparren op een ledcon-02 controller, heb heel youtube al afgezocht maar helaas vrijwel niets kunnen vinden).
Marzi
Topic: JB Systems Quadra Beam (27-10-2009 22:28:00)Ik ben erg nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen met de Ledcon-02 controller icm de JB led parren en/of de nieuwe Plano spot van JB Systems.
Ik ben namelijk op zoek naar een led parren systeem (8 led parren of plano spots) dat door werkelijk iedereen te bedienen is (lees: bar personeel). De Ledcon-02 controller lijkt mij voor een dergelijke installatie zeer geschikt omdat alles voorgeprogrammeerd is. Graag zou ik weten hoe de geprogrammeerde chases bevallen, zit er alles tussen wat je zo'n beetje nodig hebt, of mis je duidelijk de mogelijkheid om zelf chases toe te voegen?
Een 2e mogelijkheid is het natuurlijk om een andere dmx controller te nemen, en zelf chases te programmeren, maar om eerlijk te zijn ontbreekt het ons daarvoor aan kennis, en vooral tijd (het lijkt mij een zeer tijdrovende klus om, zonder enige ervaring, zelf goede chases aan te maken..). Een dergelijke set-up heeft natuurlijk wel weer als voordeel dat je elke par afzonderlijk kan benaderen, wat wel eens handig zou kunnen zijn.
Maar goed, de JB Ledcon-02 dus, graag hoor ik van gebruikers de voor en nadelen van deze controller (en heeft er misschien iemand een demo filmpje oid van 4 of 8 ledparren op een ledcon-02 controller, heb heel youtube al afgezocht maar helaas vrijwel niets kunnen vinden).
Marzi
Om te beginnen bedankt voor de reacties.
De reden dat mijn oog gevallen was op de Quadra Beam was, zoals prosoundandlight ook al zei, vooral omdat het eens 'iets anders is', maar ik had er ook zo m'n vraagtekens bij voor wat betreft de output (vandaar ook dit topic), en niet geheel onterecht aan de reacties te zien.
De als alternatief genoemde effecten als de Cyclope, Led Devil en Matrix Led zijn wat prijs betreft voor mij vergelijkbaar (tientjes werk, dus dat mag dan het probleem niet zijn). De prijzen voor de Magic en de Mystery vind ik dan gevoelsmatig weer net iets te hoog voor een simpel effectje (wat niet wil zeggen dat ze hun prijs niet waard zouden zijn).
Hoe zit het met de output van effecten zoals de Cyclope en de Matrix Led? Had al eens eerder met een schuin oog naar dergelijke effecten gekeken (alleen dan in de American DJ uitvoeringen, de Revo serie), maar heb daar altijd een beetje dezelfde twijfels bij, als bij de Quadra Beam. Als ik het Youtube filmpje van de Revo 4 (= Matrix Led?) bekijk, dan ziet dat er geweldig uit, maar goed, dat is dan ook een demo in een totaal verduisterde ruimte, en van niet al te veel hoogte geprojecteerd. Wat blijft daar van over boven een dansvloertje in een café, in combinatie met andere effecten (je bent dan zowiezo je patroontjes al kwijt, want als het goed staat de vloer vol met gasten)?
De Quadra Beam heb ik al een beetje laten vallen als optie, en zit nu vooral te kijken naar de Matrix Led (ADJ Revo 4), en de Led Devil (ADJ Tri Phase). De Matrix Led verkies ik boven de Cyclope (ADJ Revo III) omdat de Matrix mij een gevarieerder effect lijkt.
De Led Devil heeft als voordeel een 10 Watt RGB led, maar is verder volgens mij toch een effect zoals we dat eigenlijks al jaren kennen, in een modern jasje. De Matrix Led is dan weer een modern effect dat iets doet wat eigenlijks helemaal nieuw is, en geeft een veel gevarieerder effect, maar zoals gezegt, blijft dit effect ook overeind tussen de overige conventionele effecten?
Topic: JB Systems Quadra Beam (24-10-2009 14:13:00)De reden dat mijn oog gevallen was op de Quadra Beam was, zoals prosoundandlight ook al zei, vooral omdat het eens 'iets anders is', maar ik had er ook zo m'n vraagtekens bij voor wat betreft de output (vandaar ook dit topic), en niet geheel onterecht aan de reacties te zien.
De als alternatief genoemde effecten als de Cyclope, Led Devil en Matrix Led zijn wat prijs betreft voor mij vergelijkbaar (tientjes werk, dus dat mag dan het probleem niet zijn). De prijzen voor de Magic en de Mystery vind ik dan gevoelsmatig weer net iets te hoog voor een simpel effectje (wat niet wil zeggen dat ze hun prijs niet waard zouden zijn).
Hoe zit het met de output van effecten zoals de Cyclope en de Matrix Led? Had al eens eerder met een schuin oog naar dergelijke effecten gekeken (alleen dan in de American DJ uitvoeringen, de Revo serie), maar heb daar altijd een beetje dezelfde twijfels bij, als bij de Quadra Beam. Als ik het Youtube filmpje van de Revo 4 (= Matrix Led?) bekijk, dan ziet dat er geweldig uit, maar goed, dat is dan ook een demo in een totaal verduisterde ruimte, en van niet al te veel hoogte geprojecteerd. Wat blijft daar van over boven een dansvloertje in een café, in combinatie met andere effecten (je bent dan zowiezo je patroontjes al kwijt, want als het goed staat de vloer vol met gasten)?
De Quadra Beam heb ik al een beetje laten vallen als optie, en zit nu vooral te kijken naar de Matrix Led (ADJ Revo 4), en de Led Devil (ADJ Tri Phase). De Matrix Led verkies ik boven de Cyclope (ADJ Revo III) omdat de Matrix mij een gevarieerder effect lijkt.
De Led Devil heeft als voordeel een 10 Watt RGB led, maar is verder volgens mij toch een effect zoals we dat eigenlijks al jaren kennen, in een modern jasje. De Matrix Led is dan weer een modern effect dat iets doet wat eigenlijks helemaal nieuw is, en geeft een veel gevarieerder effect, maar zoals gezegt, blijft dit effect ook overeind tussen de overige conventionele effecten?
Hallo,
Voor installatie in een kleine zaal bij een café ben ik geïnteresseerd in de JB Systems Quadra Beam. In dit zaaltje hangen al 4x Martin SCX-500 scans, en wat effecten met een 250w halogeenlamp (showtec dataflower e.d.). Ook zullen hier waarschijnlijk nog wat led parren (of de JB Plano spots) bij komen.
Kan iemand mij vertellen of dit led effect van JB systems een beetje mee zal kunnnen komen wat betreft licht output met de al aanwezige effecten?
Marzi
Topic: Dateq LPM 7.4 (22-5-2009 12:49:00)Voor installatie in een kleine zaal bij een café ben ik geïnteresseerd in de JB Systems Quadra Beam. In dit zaaltje hangen al 4x Martin SCX-500 scans, en wat effecten met een 250w halogeenlamp (showtec dataflower e.d.). Ook zullen hier waarschijnlijk nog wat led parren (of de JB Plano spots) bij komen.
Kan iemand mij vertellen of dit led effect van JB systems een beetje mee zal kunnnen komen wat betreft licht output met de al aanwezige effecten?
Marzi
Het zal misschien best aan mij liggen, maar ik vind het nogal een 'vreemde' upgrade van Dateq. Kan me niet voorstellen dat na uitgebreid marktonderzoek onder gebruikers van de LPM 7.3 is gebleken dat een extra master bovenaan het wensen lijstje stond.
Dateq maakt kwalitatief geweldige mixers, en de LPM 7.3 is al jaren één van mijn absoluut favoriete tafels om mee te werken, maar ik verbaas me wel eens over de keuze's die er in Almere gemaakt worden. De 7.4 krijgt dus 2 gebalanceerde master-sectie's, terwijl de Onyx zone mixer het altijd nog moet doen met slechst op één master gebalanceerde output's... Raar ..
Marzi
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (22-1-2009 21:55:00)Dateq maakt kwalitatief geweldige mixers, en de LPM 7.3 is al jaren één van mijn absoluut favoriete tafels om mee te werken, maar ik verbaas me wel eens over de keuze's die er in Almere gemaakt worden. De 7.4 krijgt dus 2 gebalanceerde master-sectie's, terwijl de Onyx zone mixer het altijd nog moet doen met slechst op één master gebalanceerde output's... Raar ..
Marzi
Dré schreef:
Ik hoop dat er snel een id tag container komt voor wavjes (dan kunnen we eindelijk die hele compressie shit gedag wuiven en lekker 44k1/16 verliesvrij rippen en opslaan inclusief tags).Files zijn geript met audiograbber, en deze files geven ook geen problemen in andere toepassingen (audio cd branden, of bewerken in Adobe Audition).
Marzi
Dré schreef:
Als de staat echt korte metten wil maken met het roken in openbare gelegenheden, ga dan eens de overtreder zelf bestraffen (en da's dus die persoon met een peuk in z'n mond)!!!Als een kroegbaas echter zelf de asbakken weer op tafel zet, dan is hijzelf hoofdverantwoordelijk voor de overtreding van het rookverbod, en mag hij van mij behoorlijk gestraft worden. Niet dat ik voorstander ben van het rookverbod, maar een kroegbaas die het rookverbod negeert maakt zich schuldig aan oneerlijke concurrentie ten opzichte van ondernemers die zich wel aan de regels houden.
In dit topic werd ook een vergelijking gemaakt met overtredingen van bijvoorbeeld taxi- en vrachtwagenchauffeurs, allemaal leuk, maar gebruik dan wel de juiste vergelijking. Een taxichauffeur die teveel mensen in z'n auto mee neemt (en dat komt nog wel eens voor in het weekend, met name in de busjes) neemt een enorm risico, want de boetes zijn niet mals (en vele malen hoger dan wanneer jij of ik eens teveel mensen in de auto hebben). Dat zelfde gaat op voor transporteurs die hun vrachtwagens te zwaar beladen, dan praat je al snel over boetes van 10.000 euro of meer. Dit soort zaken wordt namelijk gezien als economisch delict, hetzelfde zou moeten gelden voor horeca ondernemers die het rookverbod negeren.
Marzi
Even een oud topic een schoptje geven...
Voor een café ben ik op zoek naar een mooi compact geluidsetje, en uiteraard het liefst voor weinig geld
Ik heb daarvoor al verschillende optie's op papier staan, o.a. op basis van Electro Voice Evid speakers (4x Evid 6.2 en 1x Evid 12.1 sub). Nu zit ik er aan te denken om het JB systems ISX systeem er ook bij te zetten als budget tegenhanger van de genoemde EV set.
Nu verwacht ik niet dat het ISX set van JB dezelfde prestatie's levert als de EV set, maar wie kan mij vertellen hoe deze set van JB presteert voor wat betreft volume en klank. Het café waarin het gebruikt moet gaan worden is een rustige kroeg waarbij de muziek vrijwel alleen op achtergrond niveau gedraait word, het is dus geen feestcafé oid.
De set waaraan ik zat te denken is gelijk aan de hierboven genoemde, helaas, opgeblazen set. Dus 4x ISX-10 en 1X ISX-15s, de versterker die ik in gedachte heb hiervoor zou dan een Crown XLS402D worden.
Ik hoor graag gebruikers ervaringen van een dergelijke set!
Groeten,
Marzi
Topic: Filterz oordoppen (14-5-2007 22:10:00)Voor een café ben ik op zoek naar een mooi compact geluidsetje, en uiteraard het liefst voor weinig geld
Ik heb daarvoor al verschillende optie's op papier staan, o.a. op basis van Electro Voice Evid speakers (4x Evid 6.2 en 1x Evid 12.1 sub). Nu zit ik er aan te denken om het JB systems ISX systeem er ook bij te zetten als budget tegenhanger van de genoemde EV set.
Nu verwacht ik niet dat het ISX set van JB dezelfde prestatie's levert als de EV set, maar wie kan mij vertellen hoe deze set van JB presteert voor wat betreft volume en klank. Het café waarin het gebruikt moet gaan worden is een rustige kroeg waarbij de muziek vrijwel alleen op achtergrond niveau gedraait word, het is dus geen feestcafé oid.
De set waaraan ik zat te denken is gelijk aan de hierboven genoemde, helaas, opgeblazen set. Dus 4x ISX-10 en 1X ISX-15s, de versterker die ik in gedachte heb hiervoor zou dan een Crown XLS402D worden.
Ik hoor graag gebruikers ervaringen van een dergelijke set!
Groeten,
Marzi
peacemaker schreef:
maar welke zijn nu beter?Filterz of de EXINORE ER FlexComfort?
Wat betreft bescherming maakt het weinig uit welke van de 2 je kiest, zowel de Filterz als de Exinore doppen bieden een goede bescherming voor je oren, mits je natuurlijk voor de juiste dempingsfactor kiest (Exinore's zijn verkrijgbaar in 9, 15 en 25 db demping).
Als je een zo natuurgetrouw mogelijk geluid wilt hebben met je doppen in (DJ, muzikant, technicus), dan adviseer ik je de Exinore doppen (of Earproof, die maken gebruik van dezelfde filters). De ER filters hebben een vlakkere demping over het gehele frequentie spectrum ten opzichte van de filterz doppen.
Wil je gewoon goede bescherming, met een toch zeer acceptabel geluid (bijvoorbeeld voor het barpersoneel, beveiliging e.d.) dan zijn de Filterz een zeer goed alternatief. Ook voor het uitgaan/concert bezoeken voldoen de Filterz prima naar mijn mening.
Mars