Forum > Webshop

Fliteware bestellen.

(58 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
15-11-2005 19:18
Hallo,

Mij is niet helemaal duidelijk hoe je flightware moet bestellen, er staat nergens in winkelwagen plaatsen ofzo. Ook staat er dat profielen na de verhuizing weer aangepakt worden, is daar al iets over bekend?

Gr
Wat?
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
15-11-2005 22:22
Voor zower ik weet zou dit gebeuren zodra Dré een elektrische afkortzaag had. Dan zou hij er in ieder geval weer eens over gaan denken. Of hij de zaag al heeft weet ik echter niet.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
15-11-2005 22:45
Het probleem is dat de stukken bij Dré aankomen per 4 meter.
De tpg verstuurt niet langer dan 1,5 meter, als Dré gaat zagen...dan blijft er een metertje overhappy :)

En van de losse hoeken, sluitingen, schanieren etc. weet ik dat er problemen waren met de importeur.

Misschien dat Dré zelf nog even(voor de zoveelste keer) uit kan leggen wanneer we hier weer flightware kunnen bestellen?
Potverdorie
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
15-11-2005 23:13
staat gewoon op de pagina hoor... zie hier

"Wegens ruimteproblemen (en onze onvrede met de huidige manier van distributie bij FliteCar) is het op voorraad houden van Fliteware producten stopgezet. Na de verhuizing zal het flightcase gebeuren opnieuw opgepakt worden (maar dan waarschijnlijk van een ander merk!)."

Nu moet ik wel zeggen dat de verhuizing al een tijdje geleden is wink ;)

Fossalta
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
15-11-2005 23:14
Daarom vroeg ik dus om een reactie van Dré.....Maar ik kan me herinneren dat deze al een tijdje geleden gegeven is?
Ik kan hem alleen niet zo snel vinden...
Potverdorie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-11-2005 10:33
Ik heb een tijd geleden in het forum LETTERLIJK gepolst wat de optimale lengte zou zijn van een profiel (zodat het nog met TPG verzonden kon worden); dit als orientatie omdat ik op dat moment bezig was het flightcasemateriaal weer in het assortiment op te nemen. De response op dat topic was NUL!

Als ik flightcasemateriaal van Flitecar ga voeren dan zit ik met profielen die binnen komen in de lengte 4 meter. Die kan ik dan of doorhalen op 1,5 meter (blijft er een 1 meter reststuk over dat een apart artikelnummer zal moeten krijgen en waarvan aparte voorraad bijgehouden zal moeten worden) OF doorhalen op 1,33 meter (dan gaan er precies 3 stukken uit een lengte van 4 meter). De vraag was toentertijd of 1,33 meter een werkbare lengte was (omdat: hoe korter de stukjes die je binnen krijgt, des te groter is het percentage "afval" dat je over zult houden).

Mocht 1,33 meter een werkbare lengte zijn dan wil ik best overwegen om het flightcasemateriaal weer in het assortiment op te nemen. Nadeel is wel dat Fliteware z'n assortiment over de jaren nogal uitgedund heeft. Erg veel onderdelen die voor boxenbouwers belangrijk zijn (grote zwarte schotels, bas poorten, roosterplaten) zitten bij Fliteware niet (meer) in het assortiment.

Een andere optie is Penn. Om bij Penn (Ampco) echter een franco zending te krijgen (kosten laag houden) EN een redelijke marge te krijgen zul je vrij grote bestellingen moeten plaatsen. Dan komt gelijk het gevaar van "vertraging" om de hoek kijken als een bepaald onderdeel van een klantbestelling toevallig is uitverkocht. Je zult immers op moeten sparen om aan die (uit het hoofd) 2500 euro franco te komen.

De "handling" bij flightcasemateriaal is aanzienlijk. Ook is het handlen van flightcasemateriaal vrij vies werk. Allemaal details die in de uiteindelijke beslissing mee gewogen zullen moeten worden.

Voordeel van het bestellen bij Amco is dat zij de profielen op 6 meter lengte aan kunnen leveren. In dat geval kun je dus wel werken met de magische 1,5 meter lengte profielen.

Dus: Concrete vraag: Is een lengte van 1,33 meter een werkbare lengte in de praktijk???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-11-2005 10:50
Als ik terugkijk op de tijd dat ik zelf nog kistjes bouwde: nee! veel te kort.
Van de forummers is Cyberdance denk ik degene die de meeste kistjes bouwt. We zouden daarover zijn mening moeten vragen.

Wat mij betreft is 1,3-1,5 meter geen handige lengte. Het levert heel veel onbruikbare reststukken op.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
16-11-2005 11:29
Word het dan wel mogelijk om grotere lengtes in Harlingen op te halen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-11-2005 11:32
Afhalen is dan uiteraard wel mogelijk MAAR geografisch gezien zitten we niet op de meest ideale locatie ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
16-11-2005 11:34
Dre. Is het wel mogenlijk los flightcase materiaal. weer in de shop te doen??zoals handvaten enz. Die dingen zijn altijd handig als je een case besteld hier en je wilt het verder uitbouwen.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)