Forum > Algemeen Forum

DJ Meubel

(59 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
DjcenterpriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2005
Laatste: 31-3-2008
Berichten: 9
19-10-2005 15:53
Hallo,

Ik heb nu al een paar jaar een houten meubel (mdf) maar ik wil het nu toch professioneler aanpakken. ik zat te denken aan twee keer deze /v/11601 tafel ertussen en dan deze kaleidopannelen ervoor
www.new-line.nl/v/11819. Wat vinden jullie????

DJ C wink ;)
Christiaan
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
19-10-2005 19:44

djcenterprice schreef:

Hallo,

Ik heb nu al een paar jaar een houten meubel (mdf) maar ik wil het nu toch professioneler aanpakken. ik zat te denken aan twee keer deze www.new-line.nl/v/11601 tafel ertussen en dan deze kaleidopannelen ervoor
www.new-line.nl/v/11819. Wat vinden jullie????

DJ C wink ;)
Ik weet niet welke DJ-apperatuur en licht panelen je hebt, maar dit is mijn visie erop (misschien zijn er mensen met een andere mening): 2,3 of 4 meubels met darin je mixer, CD speler(s), eventuele draaitafels, MD spelers, cassetendeks,... en ook je licht controllers (indien het van die 19" dingen zijn). Dan een apparte Flight met darin je een EQ,croosover, eventueel een prossesor of een effectje. En dan nog een Flight(s) met je versterkers.
Warom zo? je hebt nu geen tafels meer nodig, ook kan je naargelang de klus de gewenste hoeveelheid versterking meenemen. Dus kortom je bent niet meer afhankelijk van de infrastructuur van anderen en als je een klein feestje hebt neem je 1 versterker rackje mee, heb je een groter neem je er een 2e of zelfs een 3e mee.
DIe kaleidopannelen vind ik zelf maar niks, geef mij dan maar iets met LED's ofzo waarvan ik zelf de kleur, sferr enzo kan bepalen (ik ben een lichtmens voor iets hé razz :p )Maar naturlijk heeft alles z'n prijs
exit night into LIGHT
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
20-10-2005 10:52
onthou dat die case vrij laag is. volgende afmetingen maar 70/80 centimeter. krijg je echt pijn in het rugje
DjcenterpriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2005
Laatste: 31-3-2008
Berichten: 9
20-10-2005 10:53
Ben ook niet zo erg groot wink ;)
Christiaan
DjcenterpriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2005
Laatste: 31-3-2008
Berichten: 9
20-10-2005 11:03

stekelvarke schreef:

djcenterprice schreef:

Hallo,

Ik heb nu al een paar jaar een houten meubel (mdf) maar ik wil het nu toch professioneler aanpakken. ik zat te denken aan twee keer deze www.new-line.nl/v/11601 tafel ertussen en dan deze kaleidopannelen ervoor
www.new-line.nl/v/11819. Wat vinden jullie????

DJ C wink ;)
Ik weet niet welke DJ-apperatuur en licht panelen je hebt, maar dit is mijn visie erop (misschien zijn er mensen met een andere mening): 2,3 of 4 meubels met darin je mixer, CD speler(s), eventuele draaitafels, MD spelers, cassetendeks,... en ook je licht controllers (indien het van die 19" dingen zijn). Dan een apparte Flight met darin je een EQ,croosover, eventueel een prossesor of een effectje. En dan nog een Flight(s) met je versterkers.
Warom zo? je hebt nu geen tafels meer nodig, ook kan je naargelang de klus de gewenste hoeveelheid versterking meenemen. Dus kortom je bent niet meer afhankelijk van de infrastructuur van anderen en als je een klein feestje hebt neem je 1 versterker rackje mee, heb je een groter neem je er een 2e of zelfs een 3e mee.
DIe kaleidopannelen vind ik zelf maar niks, geef mij dan maar iets met LED's ofzo waarvan ik zelf de kleur, sferr enzo kan bepalen (ik ben een lichtmens voor iets hé razz :p )Maar naturlijk heeft alles z'n prijs
Wat raad jij me dan aan voor flightcases??
Christiaan
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
20-10-2005 13:59
he wij hebben een heel handige opklap bar laten maken.

hier wat fotos:

voorkant

voorkant2

ingeklapt ff zoeken maar hij staat in het midden...

wij houden alles in apparte cases zodat we het ook nog los kunnen verhuren.

gr,
rutger
ps als je intresse hebt in dit meubel mail me ff dan geef ik het nummer van de bouwer.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
20-10-2005 16:19

djcenterprice schreef:

Wat raad jij me dan aan voor flightcases??
Als meubel (dus waar je afspeel aperatuur,mixer,.. in/op staat) zou ik kiezen voor deze deze is iets van een 80/85 cm hoog op het laagste punt van de case.(want je hebt bovenaan nog een "hellend vlak") Ik zelf ben niet echt klein en zo'n case werkt toch goed bij mij. Nuja ieder z'n voorkeuren.
Hierin stop je gewoon alle afspeelapperatuur en mixers. De plaatsen die nog open zijn vul je in met ventilatie panelen, connector plaatjes, schuiven,... of je kan er ook een paar open laten om daar lege flights/rugzakken in te stoppen.
Dan neem je ook een rack case met x-aantal units hoog voor je versterkers,crossover,EQ. Nutuurlijk kan je deze ook wegwerken in je meubel, maar ik vind het handiger als ze appart zijn.
exit night into LIGHT
DjcenterpriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2005
Laatste: 31-3-2008
Berichten: 9
20-10-2005 19:39

stekelvarke] schreef:

Als meubel (dus waar je afspeel aperatuur,mixer,.. in/op staat) zou ik kiezen voor deze deze is iets van een 80/85 cm hoog op het laagste punt van de case.(want je hebt bovenaan nog een "hellend vlak") Ik zelf ben niet echt klein en zo'n case werkt toch goed bij mij. Nuja ieder z'n voorkeuren.
Hierin stop je gewoon alle afspeelapperatuur en mixers. De plaatsen die nog open zijn vul je in met ventilatie panelen, connector plaatjes, schuiven,... of je kan er ook een paar open laten om daar lege flights/rugzakken in te stoppen.
Dan neem je ook een rack case met x-aantal units hoog voor je versterkers,crossover,EQ. Nutuurlijk kan je deze ook wegwerken in je meubel, maar ik vind het handiger als ze appart zijn.Oke , ik denk dat ik dan twee van deze /v/11601
(een licht een geluid) en een van deze er tussen /v/10900 (wel met wielen eronder)
Christiaan
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-10-2005 23:49
Die case er tussen zou ik en 16he voor in de plaats zetten.
Deze is dan meteen op een goed hoogte. en je kunt er altijd nog een cd koffer/laptop/ ed op kwijt.

Maakt zelf gebruik van 2x 16he case met daar tussen een 1,5 meter plak. (dez is nog wit ashamed :$ ) vervolgens staat er een slant 112op voor het geluid en voor het licht deze. daarnaast staat mijn pc scerm/ ramplank/muis. Alles staat dan compact en naar mijn mening netjes. en genoeg plaats voor al je apparratuur.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
2-11-2005 16:55
Een opstelling waar ik regelmatig mee draai bevat een in vorm gelijke (zelfgebouwde) case als deze alleen breder (en miss iets minder netjes ;). Deze plaatsen we op 2 keybordstandaards en de deksel staat achter ons ook weer op twee keybordstandaards waarop we cd koffer, platenbakken ed kunnen zetten. Links en rechts van ons de boxen en los in flightcases de versterkers zodat je voor elke klus een gepaste versterkerhoeveelheid mee kan nemen. Heb zo snel geen foto bij de hand maar er is vast een voorstelling van te maken ;)
HUH???

Terug naar forum Reageer (zonder quote)