Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 213 van 219)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
9-8-2013 09:27

vdbeke schreef:

Transit vind ik een te slappe vering hebben, tot gevaarlijk toe voor snelle uitwijk manoeuvres.
Er zijn mensen die op het circuit aardig wegkomen in een Ford Transit. laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 390
9-8-2013 19:26
Nadelen Vito: Duur onderhoud, Onzuinig verbruik aan diesel. slechte fusees en roesten heel snel want ze zijn gemaakt van pisbak staal.
Nadelen T4: Slappe veering, Sloom, Distributie knapt wel eens met alle gevolgen van dien, Defecte inspuitpomp etc.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 2052
9-8-2013 19:32

dexter schreef:

roesten heel snel want ze zijn gemaakt van pisbak staal.
Was dat maar waar, ik heb nog nooit een pisbak zien roesten. Altijd keurig RVS! laugh :D
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
11-8-2013 08:55

Dré schreef:

vdbeke schreef:

Transit vind ik een te slappe vering hebben, tot gevaarlijk toe voor snelle uitwijk manoeuvres.
Er zijn mensen die op het circuit aardig wegkomen in een Ford Transit. laugh :D
Akkoord maar die zijn leeg, ga zo maar eens rijden met een busje waarin de lading ook in de bochten zijn tol eist. De transit in het tweede deel heeft achterwielaandrijving, miss heeft die een stuggere vering? Ik weet dat als ik er mee moet rijden, dat ik rem voor de bochten (is verlengd en verhoogt model). Voordeel van die vering is dan wel weer dat die comfortabel rijd, voor personenvervoer is dit dan wel weer ideaal.
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
11-8-2013 10:29

vdbeke schreef:

Ik weet dat als ik er mee moet rijden, dat ik rem voor de bochten (is verlengd en verhoogt model).
Volgens is dat het eerste wat er in een rij opleiding geleerd word: remmen voor de bocht/rotonde/afslag en vervolgens met een licht trekkend voertuig de bocht/rotonde/afslag nemen...
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 694
11-8-2013 11:00
Nog een mooie productvergelijking...

Transporter vs. Vito...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
11-8-2013 11:29

jakkes72 schreef:

vdbeke schreef:

Ik weet dat als ik er mee moet rijden, dat ik rem voor de bochten (is verlengd en verhoogt model).
Volgens is dat het eerste wat er in een rij opleiding geleerd word: remmen voor de bocht/rotonde/afslag en vervolgens met een licht trekkend voertuig de bocht/rotonde/afslag nemen...
Ik heb het over een flauwe bocht op een baan van 70 oid. Bochten die ik met boxer zo kan nemen, moet ik met de transit voor remmen. Transit helt gewoon meer over bij en bocht, maar ook bij wind in de flank ed. is ie meer gevoelig voor. Tot zover mijn ervaring/ mening hierover.

Bij een scherpere bocht rem je inderdaad voor de bocht en rijdt je de bocht lichtjes versnellend uit. Veel mensen die nog remmen in de bocht zelf en dan stom staan dat ze er soms uitvliegen bij watergladheid of ijzel. Daarmee schakel ik ook terug voor de bocht/ rotonde als ik geen hindernis zie. Anders staan we even stil om te wachten tot hindernis weg is.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
12-8-2013 22:29
Ondertussen een week aan het rijden in een tweedehands gekochte Ducato 3L van 2009.
Bus rijdt heerlijk zacht en vermogen zat.

Alleen contactslot is versleten, zaterdag ineens niet meer mogelijk om sleutel om te draaien, dus dikke miserie.
Ander probleem is dat codekaart van de sleutel onvindbaar is. Met als resultaat dat er nieuw contactslot besteld moet worden als set met nieuwe sleutel en sloten...duur grapje, begint hier al goed angry
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
13-8-2013 00:17

Master Partys schreef:

@ PvG: Een formaat Caddy is voor mij net wat te klein. Voorlopig is een van deze wagens (ruim) voldoende. Met een formaat Crafter/Ducato/Spinter zal ik vaak veel lucht verplaatsen.

@ Tom: Ik houd dit topic altijd goed in de gaten maar vind de meningen erg uiteenlopen. Vandaar dat ik het nogmaals vraag.

@ Soundpower: Budget voor de aanschaf is tot €9000,00 (excl. BTW). Voor de rest vind ik het belangrijk dat hij er representatief uit ziet. Een auto van voor 2006 zal hem daardoor al snel niet meer worden. Kilometerstand? Ik had zelf in gedachten tot 100.000km, maar anderen geven aan dat dan juist de onderhoudskosten komen. (Distributieriem e.d.)
Nissan NV200 een optie? Ik zie vooral de gebruikelijke merken voorbijkomen (met stuk voor stuk ook de keerzijde van ieder model) maar geen Nissan. Over het algemeen zijn dat betrouwbare auto's, al heb ik daar zelf geen ervaring mee. Vorig jaar voor mezelf een bestelauto gekocht en o.a. de NV200 overwogen. Uiteindelijk voldoet een Fiat Doblo ook dus is het dat geworden maar wanneer ik wat meer ruimte nodig had was de NV200 een goede kanshebber. Zo'n bus van 2-3 jaar oud met 30-40.000 km op de teller koop je voor minder dan € 10.000 en is voorzien van allerlei opties (waaronder een achteruitrijdcamera) zonder dat je gelijk een tweede spaarvarken moet opofferen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 9469
13-8-2013 09:47
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 13-8-2013 10:03
dat lijkt ook een leuke optie, maar die zijn wel van binnen een stuk kleiner.
Als je meesatal maar half geladen rijd in bijbvoorbeeld een transporter, is dit wel het overwegen waard.
Nieuw zijn ze ook niet zo duur. (va 12.000)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)