Forum > Algemeen Forum

Het binden van kabels

(135 reacties. Pagina 9 van 14)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
20-6-2006 11:03

Dré schreef:

Of tiewraps anders gebruiken.
Dan mag je nog elke keer gaan knippen... sad :(
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
20-6-2006 11:06

prosoundandlight schreef:

Dré schreef:

Of tiewraps anders gebruiken.
Dan mag je nog elke keer gaan knippen... sad :(
???

Tiewraps gebruik je natuurlijk om de kabels permanent bij elkaar te houden. Om ze tijdelijk bij elkaar te houden gebruik je een andere tool (net zoals je een moersleutel pakt om een bout aan te draaien en een hamer om een spijker in het hout te slaan ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
20-6-2006 13:32
Er zijn ook hersluitbare tiewraps. Ik vind het ideale dingen. Grootste nadeel is dat ze niet het eeuwige leven hebben. Maar ze werken wel supersnel.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
20-6-2006 14:43

Dré schreef:

prosoundandlight schreef:

Dré schreef:

Of tiewraps anders gebruiken.
Dan mag je nog elke keer gaan knippen... sad :(
???

Tiewraps gebruik je natuurlijk om de kabels permanent bij elkaar te houden. Om ze tijdelijk bij elkaar te houden gebruik je een andere tool (net zoals je een moersleutel pakt om een bout aan te draaien en een hamer om een spijker in het hout te slaan ;-)
Ja uiteraard. Het zal misschien belachelijk klinken, maar je moest eens weten hoeveel gewone kabels er bij mij terug binnen komen die ze "handig" hebben bijelkaar gehouden door tiewraps. Dus niet permanent, maar gewoon eenvoudigweg om een kabeltje van drie meter op te rollen en zo te houden... Dat vind ik dus behoorlijk hatelijk. Breng de mensen maar beter niet op slechte gedachten... :-)

Ik gebruik de tiewraps in diverse situaties. Er is een grote diversiteit aan modellen op de markt, waardoor je bijna alles met zulke dingen kan omhooghangen, of vastmaken. Maar wanneer ik kabels permanent bij elkaar wil houden, heb ik eigenlijk nog altijd niets tegen een heerlijk stukje gaffa :-) Hersluitbare tiewraps (of heropenbare is hier meer gepast), zoals Victor zei, zijn inderdaad ook wel leuke dingen, maar minder betrouwbaar vind ik.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
20-6-2006 15:30
In mijn eigen kabelboom had ik tiewraps (binnenstebuiten) met daaromheen gaffa. Als ik alleen gaffa deed dan verschoven de kabels nog wel eens. Ook was het een extra stukje veiligheid (gaffa pulk je zo weg of scheurt door, dan is er altijd nog de tiewrap).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
20-6-2006 22:38
Ik ben een elektro monteur en wij gebruiken voor data kabels (cat5) te binden klitteband. dit is nog het makelijkst omdat je hiermee 2 kabeltjes mee kan vastbinden of 20 het blijft een sterke verbinding.
En klitteband is niet zo duur en kun je meerdere keren gebruiken. om met tiewraps een goede bundel te maken moet je ze volgensmij wel op de gewone manier bevestigen (of het idee van dre proberen). Je hebt ook tiewraps die je meerdere keren kan gebruiken maar ook weer niet te vaak want anders word het lipje binnen in te slap en sluit de tiewrap niet meer.
De echte tiewraps (met metalen lipje) zijn vrij duur maar je hebt ook tiewraps van de aldi ofzo en die zijn een stuk goedkoper.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
20-6-2006 23:20
Ik had begrepen dat er voor netwerk bekabeling nooit ty-wraps gebruikt mochten worden?
In ieder geval als het gaat om (snelle) computer netwerken. Vandaar dat er vrijwel altijd klitteband gebruikt wordt.

Hiermee kun je de twist beschadigen, of de kernen zelf, zodat je last krijgt van packet loss of overspraak.
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
21-6-2006 18:47

Rutgerlan schreef:

Ik had begrepen dat er voor netwerk bekabeling nooit ty-wraps gebruikt mochten worden?
In ieder geval als het gaat om (snelle) computer netwerken. Vandaar dat er vrijwel altijd klitteband gebruikt wordt.

Hiermee kun je de twist beschadigen, of de kernen zelf, zodat je last krijgt van packet loss of overspraak.
Het is geen voorschrift maar idd gebruiken ze voor date bijna nooit tiewraps en als ze die gebruiken trekken ze de tiewrap niet strak maar trekken de tiewrap zo aan dat hij net vastzit. Anders heb je kans dat de data informatie overgaat op andere kabels. maar als je een data kabel wilt beschadigen met een tie-wrap ben je wel erg lomp bezig.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-6-2006 19:09
Heb maar een paar zakjes van deze krengen bij een bestelling meegenomen, eens kijken of 't wat is. Zoja; Leg je voorraad vast maar aan, Dré! laugh :D
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-6-2006 19:55
Hmz lijken wel verdacht veel op de Cabble Tie's van Penn moet ik zeggen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)