Forum > Algemeen Forum

Pas op voor oplichting

(68 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
13-10-2011 15:40

Frank76 schreef:

Ook bij New Line krijg ik niet eerst spulletjes thuisgestuurd die ik vervolgens 30 dagen na factuurdatum mag betalen...
Maar onze adresgegevens zijn duidelijk bekend (en al jaren hetzelfde). Zo maar even met de noorderzon vertrekken om onder een levering van (zeg) 500 euro uit te komen is voor ons wel ERG onrendabel. Gooi daar ook nog eens een mogelijke slechte review overheen op een van de vele reviewsites en ons verlies daarop alleen is al vele vele vele vele malen meer dan die 500 euro.

Je vergelijk gaat dan ook volkomen mank (maar goed, dat wist je zelf natuurlijk ook wel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
13-10-2011 15:53
Het ging mij om het vooruit betalen, niet om betrouwbaarheid van een bedrijf.
Je zal ze de kost moeten geven die de vooraf betaalde centjes kwijt zijn wegens faillissementen etc.
* als dit niet mag, graag verwijderen:*
Edit Mod: Dré: Link bezocht en daarna maar verwijderd.
lijkt ook een keurig bedrijf, netjes alles in orde. Hier besteld, betaald en nooit iets ontvangen. Blijkt achteraf ook niet telefonisch bereikbaar etc, maar dat zie je in eerste instantie niet.
Deze site borrelt boven op tal van sites over kamperen, kinderen en gehandicapten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
13-10-2011 16:01
Ik heb de site in kwestie bezocht. Eerste waar ik naar kijk is de telefonische bereikbaarheid (geen 06) en de adresgegevens. Beiden zijn niet te vinden op de site in kwestie. Op zo'n moment moet je al een beetje gaan achterhoofd krabben (en er dus niet gaan bestellen). Zelfs de meest simpele bedrijfsgegevens ontbreken volledig.

Overigens geeft de site weer WEL duidelijk aan dat verzenden met brievenbuspost geschiedt op risico van de koper. Mocht je daar dus een bestelling geplaatst hebben die als brievenbuspost is verwerkt dan sta je niet bepaald sterk (zelfs als de adresgegevens, KvK gedoe en noem het maar op wél in order zouden zijn).

Maar de afwezigheid van welke bedrijfsgegevens dan ook zou toch voor elke aspirant koper een super duper rode vlag moeten zijn.

PS: Uiteindelijk toch een KvK nummer gevonden op de site in kwestie. Volgens de KvK is dit bedrijf uitgeschreven.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
13-10-2011 21:07
deze tips heb ik 7 jaar geleden opgesteld hier op het forum......

Maar voor ieder item van iemand die ik niet ken en duurder dan pak hem beet 250 euro, ga ik wel in de auto als ik het wil hebben.
praktijkje bij mij met rijden en afstanden en bedragen:
25 kilometer ophalen vanaf 50 euro de moeite.
50 kilometer ophalen vanaf 150 euro de moeite.
alle afstanden binnen Nederland ophalen vanaf 250 euro voor de zekerheid.
En de praktijk wijst uit: vooral met duurdere items is er nog wel eens iets minder mooi als in de advertentie gezegd word.
En dan zie/probeer je het liever maar even van te voren om narigheid achteraf te voorkomen.

Doe ik trouwens ook bijvoorbeeld op de PA markt.
Alles onder de 25 euro hup in de zak of op de kar.
Duurdere dingen toch zeker even in het stopcontact happy :)
Werkt het dan niet weet je het tenminste en kan je daar de deal op afmaken.

Het word wat anders als ik iemand ken, dan telt het bovenstaande natuurlijk niet, maar rij ik evengoed toch wel eens heen voor de gezelligheid laugh :D

Verder middelen om mensen na te trekken:
Adres vragen, doen ze moeilijk, heeft dat vast een reden sneaky :V
Bij twijfel, kun je het adres even googelen met de naam, en op streetvieuw kijken wat er te voorschijn komt.

Andere mogelijkheden: WHOIS voor websites, Kvk voor bedrijven, forums voor achtergrondinformatie, telefoonnummers (ook GSM) googelen geeft ook wel eens een leuke resultaat.

Nog een klein tipje:
Je gaat ook achter je hoofd krabben als iemand alleen maar op een parkeerplaats wil afspreken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj_stefanStandaard Lid
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
2-11-2011 20:11

niekj92 schreef:

Frank76 schreef:

Ik heb zowel het vaste als het mobiele nummer, maar als meneer doodleuk zegt dat ie van niks weet.... Voor 80 euro ga ik geen 400 km rijden met het gevaar nog een klap op mijn gezicht te krijgen ook.
Nee oké, maar misschien DJ stefan wel...
1000 is niet niks.
Volgens mij gaat dit om een ander geval als de oplichter waar dit forum over gaat. Als ik het niet goed heb zou ik graag het nummer van deze persoon willen hebben. Maar volgens mij is dit niet de persoon die onder de naam june hultermans zich voor doet.
volgens mij ging dit om een ander voorbeeld waardoor frank is opgelicht.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj-nspStandaard Lid
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
29-11-2011 10:34
Hier een nieuw geval.

Man heeft geboden op mijn laptop in combinatie met een RCF speaker set lees het volgende:

Bedankt voor uw antwoord ... ben nog steeds geïnteresseerd in uw genoemde post te
koop .. en hopen dat er geen probleem is met de post omdat ik gewoon in staat om het
te controleren vanwege mijn werk .. ben een zeeman en het item is dringend nodig voor
de verjaardag van mijn zoon, die studeert in een zoölogische school in West-Afrika ....
dus ik wil dat je me een plezier doen door me de totale kosten van het object inclusief
verzendkosten via TNT POST 2-4 dagen levering en ik zal de betaling aan u via PayPal ..
het zou leuk zijn om u te betalen via PayPal, die is erg snel en beveiligd voor zowel koper
als verkoper voor online transactie ... Wacht op uw antwoord snel ..
Bedankt .

Graag maak ik jullie attent dat hij op marktplaats actief is onder de naam dolly.
Mijn gmail vertrouwde het ook niet en gaf ook de melding dat de mail niet verzonden worden als
dat het bekend staat.

Hopelijk trapt niemand hier in!
?Quote?
Fritz-eventsStandaard Lid
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
29-11-2011 17:31
Als iemand daar wel intrapt heb je het wat mij betreft ook verdiend.... Een kind van 4 snapt nog dat dat verhaal niet echt betrouwbaar is.
HemskeStandaard Lid
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
29-11-2011 17:36
Die techniek ken ik.. Hebben ze bij mij ook ooit geprobeerd met een soortgelijk verhaal.. Was toen ook bij mijn laptop..
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
1-12-2011 10:24
Zou deze ad voor een paar CDJ-1000's serie 1 ook een poging tot oplichting zijn? link.marktplaats.nl/503390688
Een verkoper die pas net is geregistreerd, en dan de tekst
Te koop een paar van de Pioneer CDJ 1000 MK1 draaitafels. Ze zijn in uitstekende arbeidsvoorwaarden en cosmetische staat met kleine tekenen van slijtage.
Ze komen met originele netsnoeren.
Rare tekst. Uitstekende arbeidvoorwaarden? Komen met netsnoeren? Klinkt als een nigeriaan die een tekst door Babelfish heeft gegooid...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GreendiekStandaard Lid
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
1-12-2011 11:39
in dat geval had hij zijn woonplaats niet ingevuld lijkt mij?? 's-Gravenhage, Zuid-Holland is voor mij niet zo gek ver rijden, en bij zulke dingen ga ik toch altijd eerst ter plekke testen voor ik het koop wink ;)
sex in a cano is like english beer: fucking close to water

Terug naar forum Reageer (zonder quote)