Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 24 van 46)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
27-5-2009 23:48
Hallo Koen,

Leuk om je hier ook weer eens een keer tegen te komen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
28-5-2009 17:07
Ha heren, ja, ik zit meer op het J&H forum dan hier maar zag dit toevallig voorbijkomen en eerdere posts verwezen naar mijn meting dus vandaar.

Betreft de 3K6; die meting is van augustus vorig jaar, inmiddels heb ik wta toevoegingen / wijzigingen aan de metingen waaronder THD+N, IMD etc. die in het rapportje van de 3K6 nog niet zijn opgenomen.

Voor diegenen die er 'n kopietje van willen; stuur'n mailte.
Vanzelfsprekend staan in het rapportje alle noodzakelijke gegevens mbt meting, meetapparatuur en DUT (device under test).

Wat nog wel grappig is om te melden is dat na terugsturen van de amp (deze was gesneuveld in de test) naar de fabrikant deze geen fout kon ontdekken ;-)
Amp dus weer terug, door een klant laten testen en ... u raadt het al.
Uiteindelijk is er toch een compleet nieuwe amp onder garantie geleverd.

Nogmaals zegt een meting niets over de klankprestaties van een amp maar geeft mijns inziens wel een aardige indruk van de prestaties en wat je er in de praktijk aan zult gaan hebben.

Groeten !
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-5-2009 20:39
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar je blijft wel errruug op de vlakte. (no offence wink ;) ) laugh :D laugh :D Zijn er verontrustende zaken aan het licht gekomen? Maakt de versterker zijn beloftes niet waar? Hebben we er in de praktijk niks aan, en is het vooral een goede rijstwarmhoudplaat?? Laat ons niet langer in het duister tasten!! laugh :D laugh :D
I am a TimeDriver!
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
28-5-2009 20:44
Op de vlakte ... ? Ik meen dat ik je dat meetverslagje (nog) niet heb verstuurd.
Persoonlijk vind ik de zaken die tijdens de meting zijn geconstateerd dusdanig dat het minstens enige bedenkingen oproept. Niet goed functionerende limiter, sneuvelen van een kanaal tijdens (standaard) tests, specs niet halen (bandbreedte), flink HF residu en overspraak zijn voor mij iig verontrustend genoeg. Laten we hopen dat het incidenteel en exemplarisch was, helaas kreeg ik geen tweede meer mee van m'n klant ;-)

Of je je in de praktijk zorgen moet maken; weergevers zouden het overleefd hebben (als dat het criterium zou zijn). Qua klank kan ik er niets zinnigs over zeggen. Qua waar-voor-je-geld is het de moeite van het proberen waard, als dit soort apparatuur in je (markt)segment valt.

Groeten !
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-5-2009 20:49

Koen van der k schreef:

Op de vlakte ... ? Ik meen dat ik je dat meetverslagje (nog) niet heb verstuurd.
Ik doelde op de voorgaande posts, niet op het verslag. wink ;) Zou het eventueel, indien mogelijk, wel graag willen ontvangen! happy :) Ik ben vooral benieuwd naar de deugdelijkheid van het ontwerp. De lage prijs en het lage gewicht maken het inderdaad een uitermate interessant object in de lagere prijsklasse.

Maar, ik vermoed, dat ik nog wel een poosje mijn rug moet slopen met ouder, zwaar materiaal....voordat het allemaal echt interessant wordt! laugh :D laugh :D
I am a TimeDriver!
D-JochemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2006
Laatste: 24-10-2015
Berichten: 32
1-6-2009 21:44
ik heb nu al een paar dagen de 3k6 staan, de verkoper bij het zaakje waar ik hem heb gehaald liet alles keurig horen daar! De versterker ruist wat als je hem vol open zet zonder muziek, volgens hem lag dat gewoon aan de versterker, dat moet je erbij nemen. Maar met dat vermogen heb ik niks te klagen hoor, bij rustige muziek kan de potmeter een heel stuk terug, en merk je er toch niks meer van.

Het enige vervelende waar ik nou last van heb, is een aanlopende ventilator. Daar hebben ze natuurlijk weer op bezuinigd, de middelste van de 3 ratelt als een gek en ik krijg hem zogauw niet stil. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Voor de rest levert hij natuurlijk een bak vermogen, en ik merk ook geen verschil op het hoog (op 2 X12's getest) in vergelijking met een vision 1600. Dat viel volgens sommigen tegen.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
2-6-2009 17:00
Bij 1 van mijn 2 3k6 synq heb ik ook een ratelende ventilator.

Het valt opzich nog mee met lawaai vind ik, en onder het draaien merk ik er niks van.
Freelance diensten & LED Design
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
2-6-2009 20:02
Maar zou een ratelende ventilator nog net zo goed koelen (en vooral blijven koelen) als een stille? Ik zou de fan gewoon (laten) vervangen, met dat soort net-niet defecten kun je beter niet te lang wachten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
D-JochemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2006
Laatste: 24-10-2015
Berichten: 32
2-6-2009 21:54
ik vond het juist een gigantisch voordeel dat deze versterkers door redelijk stil zijn (had ze een keer beluisterd) en ook erg licht zijn. Hierdoor is het bij mij mogelijk geworden om de versterker ook gewoon op m'n kamer te gebruiken, Onder films bv is het zeker niet verkeerd! laugh :D Dan wordt een ratelende ventilator natuurlijk een stukje vervelender. Misschien moet ik toch maar even terug gaan naar de verkoper ja.
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
4-6-2009 18:03
hallo,

wij hebben 3x 3k6 in een rack zitten, alleen zodra deze uitstaan en aan het netstroom worden geprikt vliegt 9 van de 10 de zekering eruit (C16 automaat).

hebben hier meer mensen problemen mee en evt een oplossing hiervoor?

MVG,
Tom van Duuren
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)