Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Koen van der k

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 79 bijdrage(n) van Koen van der k (Pagina: 1 van 8)

Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (20-10-2010 15:05:00)
Mocht iemand 'n (nieuwe) Synq willen laten testen dan hou ik me aanbevolen.
Er schijnen nogal wat zaken verbeterd te zijn ivm de eerste series die ik eens heb getest.

Groeten !
Topic: Ingangsgevoeligheid versterker (12-10-2010 20:39:00)

simple40002000 schreef:

Ik ben in het bezit van een rackje met 2 crest ca9 eindtrappen erin.Nu valt mij de laatste tijd op dat ik,wil ik de eindtrappen vol uitsturen,ik mijn mengtafel tot wel plus 15 db moet drukken om dit voor elkaar te krijgen.
Als het iets van de laatste tijd is neem ik aan dat er onlangs iets is gewijzigd; doorgaans springen jumpers niet vanzelf op 'n andere positie toch ?

Ik kan me CA-series modellen herinneren met een schuifschakelaar op het inputboard maar dat was voor ST/Mono/Bridge mode. Enkele CA-series schema's die ik hier heb vermelden een gain change jumper op hetzelfde PCB, instelbaar van 0dBu, 20x en 40x gain.

Openmaken en even kijken dus ... check ook nog even je processor- / x-overgain want het kan toch niet zomaar ineens anders zijn ?

Succes !
Topic: JTS mic's (21-8-2010 10:05:00)

fortuna schreef:

De jts micro is vergekijkbaar met FBT microfoon . Ben zelf FBT dealer oost nederland
Als je de jts mh-850 lang de FBT 850 legt dan zijn ze qua uitelijk gelijk .
Ben zelf beroeps dj , en ik vindt het in de hand goed liggende micro met zeer goede kwalitijd
... best op tijd na 4 jaar wink ;)
Een (kritische) collega van me gebruikt al jaren JTS draadloze mics en is daar zeer tevreden mee, zowel technisch als prijs-kwaliteit als qua degelijkheid.

Groeten !
Topic: rca - rca remote (21-8-2010 10:01:00)

Tom schreef:

hoofdtelefoonaansluiting is meestal laagohmig, dus weerstandjes ertussen en het is perfect.
Is inderdaad niet nodig. Waarom niet gewoon de hoofdtelefoonuitgang ? Zolang je geen ouderwetse buis hebt met lijntrafo's en ander storend ongerief is daar mijns inziens niets mis mee.

Als je echt 'n RC kastje erbij wil hebben zou je 's kunnen kijken bij Velleman oid, die hebben dat soort hobby-dingen.

Groeten !
Topic: versterker doet raar.. (22-7-2010 20:08:00)

wouter_oosterwijk schreef:

Je kan de weerstand over de potmeters van je volume knoppen meten. Grote kans dat hier het verschil in zit.
Ik denk dat de meetonnauwkeurigheid (contact met de meetpennen op 'n soldeerverbinding in 'n schakeling) groter is dan de eigenlijke afwijking. Doorgaans zijn verschillen tot pakweg 0,5 dB gebruikelijk. De meeste amps vertonen een zelfs nog lagere onderlinge afwijking (<0,2dB).

Wat je zou kunnen doen is de speakers van de amp loskoppelen, de amp in Bridge of Mono mode schakelen, 'n CD met 'n testtoontje van 50Hz op de amp net voor cliplevel insturen en met 'n digitale multimeter noteren welke spanning welk kanaal uitstuurt. Dan rekenen wij 't verschil in dB's wel uit happy :)

Groeten !
Topic: bas geluid draagt te ver (28-4-2010 15:11:00)
Lastig, ook voor de "pro's" blijft het soms puzzelen. Die maken meestal gebruik van een cardioid sub opstelling waarbij je minstens 2 lagen "diep" je subs opstelt en configureert. Dat vergt nogal wat ruimte en processing.

Een andere / goedkopere oplossing is je subs dusdanig te plaatsen dat de afstand van de bron tot degenen die er last van hebben maximaal is. Een centerclustertje (dus alle subs op 1 hoop naast / op elkaar in het midden tussen de toppen) kan helpen, en voldoende afstand houden met je subs tot de achterwand.

Een enkel 18" heeft niet zo'n wezenlijk ander afstraalgedrag dan 'n enkel 15 kastje dus daar zal de winst niet in zitten. Een 15" subje wordt meestal iets hoger ge-HighPassed dan 'n 18", dat kan uitmaken. Je kunt ook met 'n EQ wat resonantiefreq's (maximaal 2) opzoeken en die eruit notchen en/of de HPF wat optrekken.

Succes !
Topic: Axys Flex Range B89/U92 (16-4-2010 18:51:00)

mijntje0 schreef:

Hallo Big Bang en anderen.

Jullie discussie gelezen over Axys van Duran Audio.
Big Bang mag dan iemand kennen binnen Duran maar deze zal hem beslist niet verteld hebben dat je na 5/6 jaar niet meer aan hoeft te komen voor onderdelen. Je krijgt een simpele reactie per telefoon dat deze producten niet meer gerepareerd worden en dat je maar nieuwe spullen moet kopen.

Via een dealer contact gehad en deze gaf me helaas ook nul op mijn vraag aangezien ze bij Duran hem ook niet willen/kunnen helpen.

Het was prachtig spul maar je verwacht toch nog enige support of een fatsoenlijk antwoord.

Ze zullen wel meer verdienen aan die zuilen die ze verkopen.
5/6 jaar ? maak daar maar 25/26 jaar van. Ben ik tevens benieuwd wie die "dealer" dan mag zijn, lijkt me meer 'n gevalletje van niet teveel moeite willen doen.
Service van Duran heb ik nooit over te klagen gehad, die is meer dan prima. Dat ze na 25 jaar zo zachtjes aan door de spares zijn vind ik nog knap en niet verwonderlijk. Inderdaad klopt het dat men met de komst van de nieuwe lijnen het oudere materiaal niet meer actief servicen, als je had gebeld naar Duran voor service aan je oudere apparatuur was je waarschijnlijk bij mij uitgekomen.

Zoals JVS reeds mededeelde is dit materiaal geen rocket-science maar goeddoordachte eenvoud. Naast de gebruikelijke slijtage-dingetjes gaat er nagenoeg nooit iets echt defect. Klanktechnisch heeft eenieder zo z'n smaak.

Zo, einde promo-praatje wink ;)

Ik hoor 't wel mocht je problemen met je set hebben.

Groeten !
Topic: Ervaring met geluid op markten (13-4-2010 18:19:00)
Ha Rickman,

Ik waardeer je nieuwsgierigheid en inzet maar je blijft vragen herhalen waar de antwoorden als basiskennis mogen worden beschouwd. Is het niet handiger het advies van ervaren mensen als e-sonic, tom en companion ter harte te nemen en dit uit te besteden ? Kun je altijd nog de kunst "afkijken" en het een volgende keer zelf doen, toch ?

Succes !
Topic: Ervaring met geluid op markten (12-4-2010 08:53:00)

Companion schreef:

... mar wel met een 100 volt versterker en geen gewone versterker in bridge.
Ik neem aan dat hier vast 'n goede reden voor is ? Alvast dank voor de uitleg !
Topic: Ervaring met geluid op markten (11-4-2010 14:16:00)
E-sonic heeft mijns inziens toch wel de nodige ervaring om over de juiste zaken te spreken hier.

Was onlangs op een vluchthaven in Spanje waar in de hal een twaalftal zuilen van elk 10 bose speakers hingen. Nou moet je met Bose wel veel neerhangen en er veel vermogen induwen door het trieste rendement van die dingen maar kom je toch aan zo'n 1200W. 15KW voor een complete grotere luchthaven is dus zo gek nog niet lijkt me.

Wat ik eigenlijk nog wel 's zou willen weten is waarom men die secundaire step-up trafo's blijft gebruiken. Indien men het geheel galvanisch gescheiden en vrij van aarde wil gebruiken vanwege richtlijnen kan ik me dat voorstellen maar in veel gevallen ben je toch vele malen goedkoper (en lichter) uit met 'n standaard amp die er gebrugd 100V uitgooit ?

Groeten !