Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(226 reacties. Pagina 23 van 23)
Moderator(s): Dré
JohanhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2025
Laatste: 17-8-2025
25-7-2025 12:32
Jullie zullen het misschien niet geloven, maar ik heb hem aan de gang!
Ben gisteravond nogmaals in de manuel gedoken, en weer proberen, en proberen, en opeens had ik hem door!
Naast de uitgangen zijn er ook ingangen die je goed moet instellen.......Ja, da wis ik nie.....
Het nu nog zaak van "finetunen" dwz eq. dynamic eq, limiter, en delay....
Het is wel een heel uitgebreid apparaat, met heel veel "menu".
In de manual gaan ze er gemakshalve maar vanuit dat je ervaring hebt met soortgelijke processors.
Ik vind de verhouding bas tussen topjes en baskasten nog niet goed, dus teveel laag naar de topjes, maar ze staan wel op fullrange, misschien dat dat het "probleem"is dan.
Hoe dan ook; het werkt!
gr. Johan
p.s. Aanvullingen roepen mag altijd!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 5-12-2025
25-7-2025 13:12
Ik zou me enkel met de filtering en afregelen van de gain bezighouden als ik jou was. Al het andere schakel je voorlopig gewoon uit of zet je op 0.
Dus als eerste zorg je voor de juiste congfiguratie. Van de drie ingangen ga je enkel de eerste twee gebruiken voor links en rechts. Van de zes uitgangen ga je enkel de eerste vier gebruiken voor subwoofer, topkast, subwoofer, topkast. De laatste twee mag je ook als zodanig configureren, maar ga je niet gebruiken.
Dan ga je je filters instellen, zowel de soort filtering als de highpass als de lowpass.
Als dat allemaal op de juiste waardes staat heb je als het goed is al een fatsoenlijk klinkend systeem.
Weet je al welke filtering je gaat gebruiken en op welke frequenties je gaat filteren?
Free beats!
JohanhStandaard Lid
25-7-2025 14:09

Hollender schreef:

Ik zou me enkel met de filtering en afregelen van de gain bezighouden als ik jou was. Al het andere schakel je voorlopig gewoon uit of zet je op 0.
Dus als eerste zorg je voor de juiste congfiguratie. Van de drie ingangen ga je enkel de eerste twee gebruiken voor links en rechts. Van de zes uitgangen ga je enkel de eerste vier gebruiken voor subwoofer, topkast, subwoofer, topkast. De laatste twee mag je ook als zodanig configureren, maar ga je niet gebruiken.
Dan ga je je filters instellen, zowel de soort filtering als de highpass als de lowpass.
Als dat allemaal op de juiste waardes staat heb je als het goed is al een fatsoenlijk klinkend systeem.
Weet je al welke filtering je gaat gebruiken en op welke frequenties je gaat filteren?
Hallo Hollender.
Allereerst bedankt voor je meedenken!
De in-en uitgangen, das voor elkaar!
De filters moet ik nog vinden.....maar ga ik zoeken!
(Voor zover ik effe snel gekeken heb zit dat in de uitgangskanalen)
De specs van de speakers zijn dat de tops van 60 Hz-18Khz werken, en de subs van 45Hz tot 3Khz
Zo geeft Peavey dat iig aan.
Btw; dat filteren kan dat op het moment dat het setje draait?
Het staat, op dit moment, even opgesteld in een slaapkamertje om te proberen, dus ik kan niet te hard.
Gr.Johan
BestekStandaard Lid
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 4-12-2025
25-7-2025 19:42
Zou beginnen met de subs van 45 tot 100hz en toppen vanaf 100 hz tot 20khz / niet ingeschakeld
JohanhStandaard Lid
25-7-2025 20:04

Bestek schreef:

Zou beginnen met de subs van 45 tot 100hz en toppen vanaf 100 hz tot 20khz / niet ingeschakeld
Alvast bedankt voor je reactie, Bestek
Ik heb inmiddels de scheiding redelijk voor elkaar, of dat exact 45-100 en 100-20khz is, dat weet ik niet.
gr.Johan
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 5-12-2025
25-7-2025 20:31
Hoezo weet je dat niet exact? Het wordt namelijk wel exact aangegeven bij de instellingen.
Free beats!
JohanhStandaard Lid
2-8-2025 10:55
Tis gelukt, alles staat op de juiste frequentie afgesteld.
Het is best een "veelzijdig" apparaat waar heeeel veeeel mogelijkheden inzitten.
Voor mij is de basis, op dit moment, genoeg.
Gelukkig heb ik de gebruiksaanwijzing, dus kan altijd nog upgraden.
Bedankt voor jullie input, en bijval!
gr.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)