Ultrasoon
(11 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
| HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 5-12-2025 Berichten: 1264 | 13-11-2025 18:51 |
| Ik gebruik de Ortofon pro. De plaat speelt op zich redelijk totdat ze een keer of tien rond is geweest. Dan heeft er zich zoveel vuil voor de naald opgehoopt dat de naald zelfs uit de groef springt. Volgens mij zit het vuil ook niet echt diep in de groef maar is het een oppervlakkig probleem. Er zit niks tussen wat niet digitaal terug te vinden is. Maar het begon vorig jaar weer te kriebelen toen ik iemand liet zien hoe het is om met platen te draaien. Voor mij is het nog altijd een van de meest levendige en betrokken manieren om te draaien. Rommelen in je platenbak op zoek naar het volgende nummer, plaat opleggen, voorbeluisteren, de eerste beat zoeken en daarna gelijkleggen... Ik heb een collectie van een paar honderd stuks en ik zou er gewoon weer eens mee aan de slag willen. Eventueel nog uitbreiden richting de disco en Italodisco, electro. Allemaal oud spul dus en moet allemaal ook weer een keer schoongemaakt worden. | |
| Free beats! | |
| JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 4-12-2025 Berichten: 2113 | 13-11-2025 20:23 |
| Haha dus niet digitaliseren inderdaad! Vraag me wel af hoe die vuiligheid in je hoes terechtgekomen is... Ik snap dat je een beetje terug verlangt naar de oude manier van draaien. Zelf ben ik van de cd generatie maar ik mis het grabbelen in bakken, het maken van stapeltjes en het tegenkomen van onverwachte nummers ook. Zoeken door te typen of door lijsjes te scrollen is ook helemaal niet mijn ding. Ook het excuus om een verzoeknummer niet te hebben mis ik wel | |
| Niet goed, wel hard! |