Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 15 van 39)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
4-8-2004 13:41
Sorry. Ik ben veel te nieuwschierig. Dank je dré voor je hulp. Je hoort her wel welke mixer ik gekozen heb.
Want ik bestel de ecler zowiezo bij new-line als hem dat wordt
Greetz bjorn
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
4-8-2004 15:39
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 4-8-2004 19:09

Dré schreef:

De Ecler heeft betere (stevigere) faders (die ook nog eens zeer eenvoudig te verwijderen zijn), een gebruikersinterface die ik in een keer snapte zonder eerst op cursus te gaan, fader curves die vloeiend zijn, een cross-fader die alleen door een oetlul gesloopt kan worden, een toonregeling die ik muzikaler vond dan die van de DN-X1500. Eigenlijk kan ik geen punt verzinnen waarin de Denon beter is dan de Ecler.
Toch is de Denon een leuke mixer voor zijn prijs. Hij klinkt goed (het exemplaar dat ik laatst op bezoek had, had wel een soort statische ruis op de koptelefoon, maar niet op de uitgang).

De Penny & Giles crossfader lijkt me ook redelijk onverwoestbaar.

Van de toonregeling van de Denon kan de gebruiker de center-frequenties zelf instellen. De muzikaliteit heb je dus deels zelf in de hand.

De koptelefoon heeft een eq-regeling. Je hebt je matrix-input.

Een ander groot voordeel is dat de mixer kan worden geupdate via zijn usb-poort. De volgende update (in augustus) schijnt onder andere een betere en veelzijdiger crossfader te gaan opleveren. Met deze updates kunnen zowel de mogelijkheden als de kwaliteit worden verbeterd (de kwaliteit natuurlijk binnen de grenzen van de hardware).

En wat de interface betreft: het merendeel van de functies kan je ook zonder bestudering van de handleiding wel gebruiken. Het dot-matrix display is zeer duidelijk. Maar sinds wanneer is het teveel moeite een handleiding te lezen om alle mogelijkheden van een apparaat optimaal te kunnen gebruiken? Als je dat er al niet voor over hebt...
En eigenlijk kan ik me ook niet herinneren wanneer Denon ooit een leuke mixer gemaakt heeft (het was altijd "leuk maar net niet" ;-)
Dat klopt. Dit is de eerste!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
4-8-2004 15:50
de ecler geen gewoone echo zie ik maar. Hoe meer ik na de ecler kijk hoe meer ik er van ga houden. Toch vind ik het stom dat er ze geen sampler erop hebben gezet.
Hoe wordt er bij de ecler in gesteld over hoeveel beats het effect loopt.(met de time knop?)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
5-8-2004 11:43
Met de Time/Beat knop inderdaad.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
5-8-2004 12:39
Toch is de Denon een leuke mixer voor zijn prijs. Hij klinkt goed (het exemplaar dat ik laatst op bezoek had, had wel een soort statische ruis op de koptelefoon, maar niet op de uitgang).
[citaat van victor schreef:

Hoe heb je dat opgelost victor. En Vitcor je ben goed in: me weer aant twijfelen te zetten. IK was eigenlijk al een beetje overtuigd om de ecler te kopen. Ik heb toch het geld +1000€. Maar nu ben ik weer aant twijfelen. IK Draai house dus 60mm faders zijn zowat perfect. Maar ik wil een heel uitgebreide effecten bak. En Met een budget van iets meer als 1000€ kom je niet ver. Kan iemand misschien een goede combinatie (mixer +effecten bak)voorstellen voor ongeveer 1100€. IK dek toch de ecler en dan later aparte sampler. Dat Ding waar richie hawtin mee werkt hoe heet dat weer.

Greetz bjorn

sugesties altijd welkom
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
5-8-2004 12:40

dj beat schreef:

Toch vind ik het stom dat er ze geen sampler erop hebben gezet.
Als je een sampler wilt hebben kan je beter een losse sampler kopen, de Redsound C-loops/Soundbite (200 euro). Daar kan je veeel meer mee dan met de djm/x1500 sampler.

Om goed met loops te kunnen werken heb je er gewoon een apart kanaal voor nodig MET toonregeling, en niet een potmetertje waarmee je je loop kan "mixen". Het 2e probleem van de mixer sampler is dat er niets is om mee te corrigeren. Je moet je sample/loop dus precies goed starten en bijsturen met bijvoorbeeld je draaitafel. Op de Redsound zit een klein jogwiel waarmee je de loop kan corrigeren.

M.a.w. de ingebouwde samplers zijn alleen leuk om een stemmetje mee op te nemen en af te spelen. Verder werkt het niet echt goed (loopen kan wel maar is lastig), daar zou ik dan ook niet zoveel waarde aan hechten.

[edit] je bent me net voor ;). De sampler die Hawtin gebruikt is ook de Redsound.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-8-2004 12:50
Ik las enkele posts terug dat volgens Dre de Ecler beter in elkaar zit intern en dat de Denon veel meer kan, moet je jezelf niet eerst afvragen of je de mixer veel on the road gebruikt of vnl thuis? Want als je er zuinig op bent thuis kan ik nu al een redelijk logische conclusie trekken dat je beter af zal zijn met een Denon..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
5-8-2004 13:13
IK draai voornamelijk thuis en doe wel wat dj contesten mee. En af en toe als ik geld nodig heb doe ik wel eens een feesje(soort drive-in) Maar op de ecler zou je de effecten zo kunnen editen dat je dan in plaats van echo reverb. gewoon echo heb gelijk op de denon. En dat als je het fadertje heel naar wet zet een soort loopje is.

Als dat zo is dat ik het zo veel kan editen danwordt het de ecler.
Die heef 12effecten en de de denon 9 +sampler.

Dus de ecler heeft er meer. Maar de denon heeft zo een leuk schermpje. Zou het in de toekomst kunnen dat er ook updates beschikbaar zijn voor de ecler of gaat dat niet. En voor house heb je toch het liefst langere faders. Ik werk nu met 60mm en ik vind dat heerlijk. Alleen is het geen ecler.

Greetz bjorn
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
5-8-2004 13:15

DJ Tim schreef:

Want als je er zuinig op bent thuis kan ik nu al een redelijk logische conclusie trekken dat je beter af zal zijn met een Denon..
Dat ligt maar net aan je persoonlijke voorkeur. De een heeft liever stevige faders en de ander maakt het misschien niet uit dat ze gammel/goedkoop aanvoelen. Hoe een mixer aanvoelt is minstens zo belangrijk als de features. Probeer ze beide gewoon eens uit, schuif ff met de faders, draai een beetje aan de toonregeling... Dat zegt vaak meer dan dagen lezen en features vergelijken.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
5-8-2004 13:16
Laat ze gewoon allebei eens uitgebreid demonstreren (wel door iemand die deze mixers ook echt kent!) en ga er ook zelf mee schuiven.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)