Forum > Geluid

Beste koptelefoon?

(205 reacties. Pagina 7 van 21)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1370
3-12-2003 14:25

Reind schreef:

Heb je ooit wel is een SE-450 op je kop gehad dan? Ik ken weinig koptelefoons dezer dagen die zo beroerd klinken. Weinig laag schel en een ontzettend gefucked geluid.
Schel...? Welneeeeee... Juist dof, en inderdaad zonder echte diepgang.
Echt goed klinken ze niet, nee. En de belastbaarheid zonder dat ie hoorbaar gaat vervormen is ook niet erg hoog.. Ook ligt ie niet lekker in de nek door de brede hoofdband.
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
3-12-2003 14:47

Reemski schreef:

Reind schreef:

Heb je ooit wel is een SE-450 op je kop gehad dan? Ik ken weinig koptelefoons dezer dagen die zo beroerd klinken. Weinig laag schel en een ontzettend gefucked geluid.
Schel...? Welneeeeee... Juist dof, en inderdaad zonder echte diepgang.
Echt goed klinken ze niet, nee. En de belastbaarheid zonder dat ie hoorbaar gaat vervormen is ook niet erg hoog.. Ook ligt ie niet lekker in de nek door de brede hoofdband.
Dof? Dan moet er haast iets met je gehoor zijn want dat is de schelste koptelefoon die ik heb gehad en ooit gehoord in de 8 jaar dat ik draai.
Dat ding ging ook loeihard en de mid-klap in het geluid was super om op te draaien. Vond ik altijd tenminste. Toen ik eens wat andere koptelefoons probeerde toen deze het begon te begeven moest ik erg wennen aan het vele laag, dat wel ja. Dat had die SE-450 niet echt maar goed, te veel laag draait ook niet lekker meer.
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1370
3-12-2003 15:17
Voor zover ik me herinner zat er in de mijne niet veel hoog.
Mid wel ja. Maar schel kon ik hem niet noemen..
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
3-12-2003 15:23

speakerfreak schreef:

descon schreef:

Saithn schreef:

Ik zit nu al een tijdje te denken aan een nieuwe koptelefoon en ga nu dus ook een nieuwe kopen. Na wat onderzoek moet ik nog de afweging maken tussen de HD25 van Sennheiser en de v900 van sony.
Omdat deze koptelefoons best prijzig zijn wil ik ze natuurlijk eerst op m'n kop hebben gehad. Dus ik heb vandaag de hele dag rondgefietst door amsmtelveen, maar geen een shop had de v900 of de HD25 op voorraad sad :(

Mijn vraag: Weet iemand een shop waar ze (waarschijnlijk) de v900 en de HD25 WEL hebben, en waar je hem ook mag testen? In de buurt van amsterdam.

Alvast bedankt wink ;)
Ik ben de MDR-V900 nog nooit in reallife tegengekomen. sad :(
ik zou zeggen, ga eens naar de mediamarkt, ligt ie gewoon hoor...
Verkopen ze hem ook bij de mediamarkt?? nee toch?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
3-12-2003 15:30
ja, ik heb mijn sony mdr-v700 ook bij de media gehaald. Daar staan alle koptel's op een rijtje, je kan ze allemaal op je kop zetten wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
3-12-2003 15:37

roberto schreef:

ja, ik heb mijn sony mdr-v700 ook bij de media gehaald. Daar staan alle koptel's op een rijtje, je kan ze allemaal op je kop zetten wink ;)
In groningen hebben ze hem niet
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
3-12-2003 16:14

roberto schreef:

ja, ik heb mijn sony mdr-v700 ook bij de media gehaald. Daar staan alle koptel's op een rijtje, je kan ze allemaal op je kop zetten wink ;)
super ik bel ff of ze hem hebben laugh :D mijn dank is groot

Zit even op wat sites te kijken en
ik vond 3 versies van de HD25. Ik wist al dat er een sp was en een "normale". Maar ik zie nu ook een HD 25-1 en een HD 25-13. Wat zijn de verschillen hiertussen en welke is dan het best voor djing?

De verschillen die ik er bij vond waren: de 25-1 heeft 570 ohm minder impedantie (wtf houdt dat in?) en een ander kabeltje.
JozStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 3-8-2008
Berichten: 10
3-12-2003 17:24

Bizz schreef:

De senheiser HD 25 vind ik echt een schijt ding. Denk dat je voor jezelf gewoon moet uitmaken wat jij het lekkerst vindt zitten en klinken. Geen hoofd is kwa vorm gelijk. Er is uit eindelijk maar 1 goede koptelefoon en dat is de Pioneer SE-450. Helaas niet meer leverbaar. sad :(
Pioneer SE-450 een goeie koptelefoon...dit is een zwaar achterhaald barrel met klote geluid, de Sennheiser HD-25 is juist een pracht apparaat happy :)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-12-2003 20:19
Dre,ik begrijp precies wat je bedoelt met de pro uitleg van de verschillen in een aantal soorten koptelefoons.
maar waar ik naar toe wilde is dat er versch. klasses zijn en elk heeft specifiek iets.
degene die niet vaktechnisch bezig is met muziek!!!valt over het algemeen die verschillen niet op,dat is gebleken op dit topic-men heeft het bijv over een bepaald merk/type koptelefoon en je ziet zo maar drie/vier versch. meningen.
wat de een dof vind-vind de ander schel
daarom nogmaals-het gaat erom wat jezelf prettig vind,maar gebruik het advies/review van Dre/new-line voor een verstandige koop.
TIP!!het is lastig om diverse types koptelefoons uit te proberen-loop div. platenzaken af en beluister daar de platen,ook een platenzaak heeft een voorkeur voor bepaald type koptelefoon,op die wijze kan je alle tijd nemen om een koptelefoon op je hoofd te zetten,geluid te beoordelen,hoe deze zit etc etc
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
4-12-2003 00:20

fredje schreef:

Dre,ik begrijp precies wat je bedoelt met de pro uitleg van de verschillen in een aantal soorten koptelefoons.
maar waar ik naar toe wilde is dat er versch. klasses zijn en elk heeft specifiek iets.
degene die niet vaktechnisch bezig is met muziek!!!valt over het algemeen die verschillen niet op,dat is gebleken op dit topic-men heeft het bijv over een bepaald merk/type koptelefoon en je ziet zo maar drie/vier versch. meningen.
wat de een dof vind-vind de ander schel
daarom nogmaals-het gaat erom wat jezelf prettig vind,maar gebruik het advies/review van Dre/new-line voor een verstandige koop.
TIP!!het is lastig om diverse types koptelefoons uit te proberen-loop div. platenzaken af en beluister daar de platen,ook een platenzaak heeft een voorkeur voor bepaald type koptelefoon,op die wijze kan je alle tijd nemen om een koptelefoon op je hoofd te zetten,geluid te beoordelen,hoe deze zit etc etc
groet
Kwa geluidskwaliteit kun je er wel een cijfer op geven.

Comfort e.d verschilt per gebruiker.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)