Forum > Geluid

Windscreen headset draadloze microfoon bevestigen

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
3-6-2022 10:21
Hey iedereen,

Eigenlijk een newbie-vraagje razz :p
Bij mijn draadloze mic met beltpack (Shure) onlangs een headset gekocht (Samson DE50x).
Heel fijn setje en er zitten windscreens bij. Nu weet ik dat die binnen in principe niet hoeven gebruikt te worden, maar ik merk dat - wanneer ik het mousse gedeelte over de micro schuif - dit nergens blijft vastzitten.

Als ik dan de micro op mijn (als test razz :p ) gezicht plaats (correct plaats), dan schuift de windscreen er gewoon heel snel af.
Zijn er technieken of tricks om die windscreen op de set te houden?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
3-6-2022 12:52
Je hebt merken waarbij er een rubberen randje in de windshields zit, bijvoorbeeld bij de Rode.
Deze blijven stevig zitten, ze hebben zelf "mini dode katjes" voor de miniatuur headsets.
Of deze ook op de Samson headsets passen, kun je wellicht nagaan met de documentatie.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
3-6-2022 16:32
tja, lastig, je kan het oplossen met een heel dun ijzerdraadje uit een zak-sluit-stripje bijvoorbeeld.
Met een iets te groot schuimpje, waarbij je het uiteinde achter de microfoon samen knijpt.

Zelf had ik schuimpjes voor headsets met een heel klein gaatje, en dat wurmde je er dan omheen.
Persoonlijk vind ik het wel zo fris om bij iedere nieuwe persoon een nieuw schuimpje erop te zetten.
Je kan ze ook van een groter stukje schuim zelf modeleren.
Ze kosten immers weinig.

zomaar een voorbeeld 24 stuks voor een drol.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
5-6-2022 00:24
Het gaat hem echt over de mousse die bij de micro zelf werden bijgeleverd, dus ja...

Ik heb nu van de kids een vleeskleurig klein haarelastiekje gevonden en dat er eens opgehangen rond de mousse eens hij over de micro zit (maar is veel prutswerk om het mooi te krijgen). Heb nu ook al eens geprobeerd om een elastiekje net achter het microgedeelte rond te wikkelen zodat het daar wat dikker wordt om dan de mousse daar over te duwen in de hoop dat dat wat meer spant dan...
Maar het is allemaal wat behelpen. Wel jammer dat dit dan blijkbaar niet lukt bij zo'n micro... Waarom voorzien ze dan die mousses?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-6-2022 11:04

Timothy schreef:

Waarom voorzien ze dan die mousses?
Om ze schoon te houden, om windgeluid (adem) te verminderen, om plopgeluiden bij te dicht op de mond te verminderen, om aanraakgeluiden op de wang te verminderen, enz.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
17-8-2022 15:50

Tom schreef:

Timothy schreef:

Waarom voorzien ze dan die mousses?
Om ze schoon te houden, om windgeluid (adem) te verminderen, om plopgeluiden bij te dicht op de mond te verminderen, om aanraakgeluiden op de wang te verminderen, enz.
Zover was ik ook laugh :D
maar waarom die mousses dan voorzien als ze toch niet deftig blijven zitten wink ;)
Nu goed, met die rekkertjes erbij lukt het wel. Misschien een idee voor hen voor een product-update razz :p
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
17-8-2022 19:24
Probeer anders eens plopkapjes die een iets kleiner binnengat hebben dan de huidige plopkapjes. Wellicht blijven ze dan wél zitten. Zijn in veel maten leverbaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
17-8-2022 22:44
zelf heb ik wel eens bij gebrek aan het juiste maat ploppertje,
een grotere afgeknipt en vastgezet met het draadje uit een plastic zak sluiting.
Dus niet het hele witte ding, maar alleen het dunne buigzame draadje wat daarin zit..
Dat draad is mooi dun, en breekt niet zo snel.
Wel voorzichtig dat er niets scherps uitsteekt, anders word mijnheer Kazan boos laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
18-8-2022 07:16

Tom schreef:

Wel voorzichtig dat er niets scherps uitsteekt, anders word mijnheer Kazan boos laugh :D
Pas dan maar op, ik heb gezien dat die mensen levend in stukken zaagt! shocked 8O
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)