Forum > Algemeen Forum

Flightcase in kofferbak

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 57
3-3-2020 13:36
Hoi Allen,

Ik zit met een praktisch probleem. Voor 2 van mij "getalenteerde" vrienden schuif ik wel eens wat geluid. Probleem is echter het vervoen stevig plaatsen op locatie.
Beschrijving: We maken gebruik van een Polyester 19" case die ik precies in de kofferbak van mijn Mercedes Benz C klasse uit 2009 gefrommeld krijg. Echter om deze een beetje op werkhoogte te zetten maken we gebruik van een keyboard statief. Dit statief vind ik wat fragiel en durf ik ook niet onbeheerd achter te laten omdat ik bang ben dat het omgestoten word.

Heeft iemand een betere suggestie voor of dit statief of een andere manier van casing die past in deze kofferbak??
It's the beat that makes the music!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
3-3-2020 16:13
Hey Tim,

In Dré zijn webshop kan ik helaas niets vinden.
De grote Duitse shop die begint met een T heeft diverse "mixerstandaards".
Ik gebruik zelf de MX-1000 voor een los slant kistje of de Mixer Stand of de Mixer Stand XL voor DJ setjes.
Veel steviger en stabieler dan keyboard standaards en zeker niet te duur.

Er zijn ook van die mooie pootjes die je vast kunt maken aan je case, zoals Penn Elcom R1600.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-3-2020 08:57
Ik heb zelf een opklapbare tafel met zo'n opvouwbare voorzetwand voor klusjes waar onze normale dj booths niet handig zijn (als we bijvoorbeeld met een band samen op een klein podium moeten, of als we een trap op moeten). De tafel zelf kostte 8 tientjes ofzo, is lekker stabiel en past prima in een personenauto.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
4-3-2020 11:31
Een stolpcase met binnenrack? Je kunt dan op locatie het binnenrack op de lege stolpcase zetten en dan is het op hoogte.
Nadeel is vaak wel het gewicht, maar je bent toch al gewend om hem in de auto te tillen laugh :D
4ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2011
Laatste: 11-1-2022
Berichten: 55
5-3-2020 16:43
Of totaal wat anders: een Midas MR / Behringer XR ding met een tablet?

Kost niet veel... en echt veel compacter kan haast niet.

https://i.postimg.cc/0QB4JPCQ/MR12-large.jpg
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 57
6-3-2020 09:46

Bestek schreef:

Een stolpcase met binnenrack? Je kunt dan op locatie het binnenrack op de lege stolpcase zetten en dan is het op hoogte.
Nadeel is vaak wel het gewicht, maar je bent toch al gewend om hem in de auto te tillen laugh :D
Ik zat wel met zoiets in gedachten, maar dan wel met een losse wielplaat zodat de case nog iets groter kan (en dus makkelijker de kofferbak in kan).
Wat er in de case moet:
19" mengpaneel welke bovenop ligt (indien mogelijk in hoogte verstelbaar)
1u 19" mediaspeler
1u 19" microfoons
2u 19" racklade (ondiep)

Iemand een suggestie waar dit te vinden is of wellicht iemand te koop
It's the beat that makes the music!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
6-3-2020 10:41
Ik heb zelf al mijn flightcases voor mixers extra diep gemaakt zodat je microfoonontvangers, inear en derglijke korte spullen aan de achterzijde kan bevestigen, hier kijk je vaak toch nooit naar tijdens gebruik, (ik niet iig laugh :D ).
Maar om toch even terug te komen op het statief, ik heb een allen en heath SQ5 in case die ik altijd op een k&M keyboard statiefje zet, gewoon de simpele variant, nooit bang geweest dat dit om zou vallen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)