Forum > Geluid

Defecte db Technologies DVX S-09

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
31-7-2017 18:06
Er moet eerst geweten zijn door wat de sub geen stroom krijgt.
Hij is nu binnen bij een dealer die ook db technologies verkoopt, hun techniekers gaan eerst alles nog eens uitmeten.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
3-8-2017 14:02
Grappig en het begint meer en meer op een soap te gelijken shut up :X
De eerste technieker ( www.speakerfix.be/index.php/nl/ ) kon de printplaat niet helemaal uitmeten doordat de componenten te klein zijn en te dicht op elkaar zitten, dat begrijp ik want er zijn weinig techniekers die aan een d klasse versterker kunnen werken, dat merk ik op mijn speurtocht.

Ik bracht de sub naar een grote dealer ( www.bekafun.com/ ) die ook db technologies verdeeld, ik vroeg hun om de sub op te sturen naar db zelf, de verkoper antwoorde dat hun techniekers er anders ook even naar willen kijken en dat ze het waarschijnlijk wel kunnen herstellen, ok goed.
Vandaag krijg ik een mail dat de versterker niet hersteld kan worden en dat er een een nieuwe versterker moet besteld worden, de offerte was 705 euro.
Ik belde even met de technieker omdat ik wilde weten wat er aan de versterker scheelde, hij zei dat de versterker veel water over hem had gekregen en de printplaat heel erg geoxideerd is, ik zei dat de sub nog nooit één druppel water heeft gezien, want ik verhuur niet en ben heel zuinig met mijn spullen, er zitten zelfs stickers op mijn subs dat ze geen glazen of andere spullen erop mogen plaatsen Hij bleef erbij dat hij veel water heeft gezien shut up :X Ik zei dat ze in een garage staan en mischien komt het hierdoor, nee nee antwoorde hij, van vocht kan het nooit zo erg zijn, hij kan het herstellen maar hij moet alle componenten vernieuwen en het kan zijn dat de sub na weken terug defect zal zijn dus een nieuwe versterker is de beste optie

Ik belde daarstraks met de eerste technieker die er naar heeft gekeken en hij zei dat de printplaat niet geoxideerd is en nog heel mooi is,
dus 1 liegt of kent zijn vak niet.
Nu moet ik dus een keuze maken, ga ik naar nog een technieker om te weten of de printplaat geoxideerd is of laat ik er meteen een nieuwe versterker in steken? de dichtste technieker die ik nog ken zit op 2u rijden en een bestek kost mij ook telkens geld (rond de 40 euro) Ik kan die versterker zelf wel opendoen maar of ik iets zal zien is de vraag want een schroefje uitdraaien lukt me nog wel maar daar stopt het ook, ik ben geen technieker.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
3-8-2017 15:32
Kun je niet om een foto vragen? Over het algemeen kun je dat toch duidelijk zien, lijkt me wel het minste wat ze kunnen doen bij een dergelijke conclusie.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
3-8-2017 18:15
1 x bewerkt. Laatst door Jake op 3-8-2017 19:25
Ik ga morgen de sub terug halen en nog een 3de technieker proberen die ik daarstraks heb gevonden via mijn plaatselijke dealer, kan hij hem niet herstellen dan gaat er een nieuwe in.
Heen en terug 3u rijden, maar het kan me veel geld besparen als hij hem kan herstellen.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
3-8-2017 18:41
Waarom niet even zelf een foto maken en hier posten, lijkt me toch redelijk zichtbaar als een printplaat geoxideerd is of niet.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
3-8-2017 19:23
De sub staat bij de dealer zo'n 30km van huis.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
4-8-2017 10:29
Hou ons op de hoogte bij welke dealers je goede service krijgt op db technologies. Heb ook een stapeltje van dit merk in beheer.
www.bigsoundsystems.be
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
6-8-2017 20:18
Nu ligt hij bij een hersteller in oost vlaanderen, geen dealer meer want hij is gestopt met zijn winkel en doet enkel nog herstelling, hij herstelt alle merken van electro tot de luidspreker zelf
De printplaat ziet er nog als nieuw uit, dus bekafun uit izegem vertelde onzin toen hij zei dat de printplaat geoxideerd was door water, en maar blijven volhouden dat de sub veel water had gezien, terwijl ik 200% weet dat hij nooit een druppel water heeft gezien ze wilde gewoon een nieuwe versterker module aan mij verkopen, volgens de hersteller waar hij nu ligt zou hij hersteld kunnen worden en binnen 3 weken weet ik het zeker.

www.loudspeakerrepair.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
30-9-2017 16:55
Kleine update,
Net gebeld met de hersteller omdat de sub nu al een tijdje bij hem ligt ter herstelling, hij had een nieuwe eindtrap gestoken maar die is bij hem ook stuk gegaan, dus moet er volgens hem een nieuwe versterker in

Via een collega dj die ook veel db Technologies in gebruik heeft bestel ik best de versterker bij Sales All omdat die snel kunnen leveren.
www.salesall.eu/
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
3-10-2017 23:39

Jake schreef:

Kleine update,
Net gebeld met de hersteller omdat de sub nu al een tijdje bij hem ligt ter herstelling, hij had een nieuwe eindtrap gestoken maar die is bij hem ook stuk gegaan, dus moet er volgens hem een nieuwe versterker in

Via een collega dj die ook veel db Technologies in gebruik heeft bestel ik best de versterker bij Sales All omdat die snel kunnen leveren.
www.salesall.eu/
SalesAll (Fairlight) kan eveneens de module inspecteren dan wel opsturen richting duitsland voor het herstellen van de unit.
Het bedrijf waar ik bij werk (TSR Total Sound Reinforcement uit Almere Nederland) doet eveneens het bovenstaande, onze TD'er inspecteert/concludeert/repareert, en anders wordt ie direct doorgezet naar dB Duitsland.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)