Forum > Geluid

Geluid aansluiten vanaf mengpaneel op Iphone

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
22-5-2017 15:46
Beste allen,

Mogelijk wordt dit opgevat als een GSM vraag maar gezien de achtergrond wil ik mijn vraag graag aan jullie voorleggen.

Binnenkort verzorg ik een geluidsysteem t.b.v. een persconferentie. Hier zullen 4 microfoons op de tafels staan en afhankelijk van de drukte een nader te bepalen aantal speakers. De opdrachtgever wil graag 'livestreamen' via Facebook met behulp van zijn Iphone (7). Nu zijn er externe microfoons beschikbaar die je kan gebruiken om de geluidskwaliteit te verbeteren tijdens een videoopname maar vanwege de afstand van de plek van de Iphone en de tafel waar de gasten zullen zitten is dit ook niet ideaal qua bekabeling.

Weten jullie uit ervaring of het mogelijk is om vanaf het mengpaneel het geluidsignaal van de microfoons die reeds aanwezig zijn t.b.v. de geluidsversterking naar de Iphone te sturen die dan wordt gebruikt voor de 'livestream'?

Ik hoor graag!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
22-5-2017 16:26
Tja ik kan me voorstellen dat je je niet teveel in het feesboek gedoe wilt mengen, maar ik zou de opdrachtgever voorstellen om een "echte" computer te gebruiken voor dit soort dingen, in plaats van je wat te behelpen met "draagbaar speelgoed".

Als het toch met de aaitelefoon moet, zou dat prima moeten werken met zo een ding www.ikmultimedia.com/products/irigpre/, lijkt mij.
Omdat appel heeft bedacht dat een hoofdtelefoon/microfoonaansluiting niet meer nodig is, zou je dan nog een lighting naar koptelefoon verloopje ertussen moeten frotten. Eventueel een DI box ertussen voor impedantie-aanpassing of demping als dat nodig blijkt.
Of de feesboek aap dat ook snapt, zou je natuurlijk eerst moeten uitproberen?

Of maar weer een oudere aaifoon pakken omdat een nieuwere zo "smart" is dat een oudere handiger blijkt, en nog "echte aansluitingen" heeft.

Deze kan natuurlijk ook direct op de bliksem aansluiting, maar is dan weer aardig wat duurder: www.ikmultimedia.com/products/irigpro/
Niet goed, wel hard!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
22-5-2017 22:42
Waarom perse met die Iphone 7?
Stel gewoon voor om met een laptop te werken, facebook account kun je toch overal op openen? Extern geluidskaartje er aan en klaar is kees.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
22-5-2017 22:57
En ik zou dan wel even aan je klant heel duidelijk maken dat je niet verantwoordelijk bent voor de werking, anders krijg je achteraf als het mis gaat het nodige over je heen, inclusief schadeclaim als je pech hebt.

Laatst nog ruzie gehad met een i phone waarvan een hele playlist gedraaid moest worden,
nee, ik kan het geluid niet beter laten klinken, en nee ik kan niets aan het haperende internetverbindinkje met spotify doen......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
23-5-2017 01:55
Tja, dit is denk ik zo'n categorie waarin het platform zo nieuw is dat de gebruikers al vol aanwezig zijn en fatsoenlijke manieren om te streamen nog niet, of het is de bedoeling dat alle video verticaal staat en het cinematografisch niet helemaal klopt.
Er zijn voldoende prima werkende platforms waar je wel fatsoenlijk op kan aansluiten maar die vinden niet genoeg mensen leuk.
Je zal niet de eerste zijn die zijn smartfoon keurig op een monitor met een frostje richt en op die manier live gaat.
In diezelfde categorie: Kamertje + Reference monitor, interne mic doet de rest. Of een setje apple-oortjes kapot knippen en een xlr aan het goede draadje solderen.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
23-5-2017 09:44
Thanks voor de antwoorden en het meedenken.

Uiteraard al besproken dat ik verder nergens verantwoordelijk voor ben. Klant kwam hiermee aanzetten en ik gaf aan dat ik wel wou meedenken. Echter bemoei ik me verder niet met de uitvoering maar assisteren daar waar nodig is nooit verkeerd. Leer je zelf ook weer van ;-)

De nieuwste ontwikkeling is dat er via een laptop wordt gestreamd met OBS (?), een streamsoftware programma en een externe videocamera. Zo kun je ook externe audio aansluiten en regelen via de software.

Houd jullie wel op de hoogte hoe het gaat en of het technisch haalbaar is.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
23-5-2017 16:17
V-mix is een goed beeld stream programma, en in uitgeklede versie zelfs gratis.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Peter v DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 19-8-2019
Berichten: 41
24-5-2017 08:57
OBS is inderdaad een mooi stukje software hiervoor, regelmatig ingezet om live te streamen naar Youtube.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)