Forum > Geluid

Denon DJ MCX8000

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
15-1-2016 16:01
Opvallend dat we de nieuwe Pioneer set helemaal doodzwijgen (hoewel, ze staan niet meer in de webshop), maar wat vinden we van de nieuwe controller van Denon? Op 18 januari wordt alle overige info bekend.

https://www.djkit.com/images/uploaded/3a5cb317c7326aa57cd1789474d3a3a2.jpg

Zou helemaal stand alone werken, er is een pamflet waar Serato DJ en Engine op staat.

Persoonlijk vind ik het moedig dat Denon nog een poging doet om een markt te veroveren waar Pioneer heer en meester is. De mixer ziet er overzichtelijk uit, de (kleine) displays laten me een beetje aan de Traktor controllers denken en de jog en hotcues lijken me ook prima. Het enige wat ik irritant vind, en waar Numark ook een handje aan heeft: het spiegelen van de decks (play/cue, pitchfader, etc).

Wat vinden jullie ervan?
Ook hier kan úw reclame staan!
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
15-1-2016 16:42
ik vind het spiegelen van de decks inderdaad erg onwenselijk.

verder vind ik het een gemiste kans dat de microfoons zo te zien niet over een fader te routen zijn. Dat is voor mij een vereiste voor actief microfoongebruik, en daarmee een feature die mij heeft overtuigd een ddj-sx2 aan te schaffen. Qua mixers ben ik verder niet zo'n Pioneer fan (en dan voornamenlijk op het gebied van geluidskwaliteit), daarom zou ik best te porren zijn geweest voor een Denon-versie van het concept dj controller. Helaas helaas!

Verder ben ik stiekum toch benieuwd naar het apparaat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
15-1-2016 17:54
Ik houd ook niet van dat spiegelen maar ergens is het wel logisch. Zouden ze niet gespiegeld zijn zou de pitchfader steeds rechts zitten. Bij de rechtse controller is dat geen probleem, maar bij de linkse gaan de knoppen en de fader van de mixer vaak wel in de weg zitten. Menig dj heeft namelijk de gewoonte zijn hand naast de pitch te laten steunen voor betere controle. Bij gespiegelde controllers gaat dat dus, alleen niet met dezelfde hand.
Verder ben ik ook niet zo voor zo'n alles in een concept. Lijkt me leuk voor thuis maar zoiets neem je niet mee op locatie.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
15-1-2016 19:38
De meeste dj's die ik ken doen alle bediening met de zelfde vingers en de zelfde hand.
Dat zit er nu eenmaal ingebakken.

maw: TT of CD links bedienen ze op de zelfde manier als de TT/CD rechts.

Als je nu een apparaat gaat spiegelen, zal de dj als het ware ambidexter moeten worden.....
Ik kan toevallig rechts en links tennissen. schilderen, en boren, (vandaar dat ik deze bizarre term ken laugh :D )
Maar of ik mijn tt ooit op die manier zal bedienen, ik betwijfel het.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-1-2016 00:02
Hmmm dat ziet er erg interessant uit, al zal het gespiegelde wel wennen zijn inderdaad... ben wel erg benieuwd naar de prijs. Als die rond de prijs van de XDJ -R1 denk ik dat dit een zeer interessant alternatief is, maar als hij boven de 1200 gaat uitkomen zullen veel mensen toch voor de Pioneer XDJ-RX kiezen.

Ik gebruik zelf al jaren Denon dus ik zou waarschijnlijk wel voor deze gaan, ook omdat hij een stukje uitgebreider is dan de RX (4 kanalen, 8 pads, handmatige loop) maar ja, veel mensen hechten toch erg veel waarde aan de naam Pioneer en het gebruik van RecordBox.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-1-2016 20:27
Denon heeft de MCX8000 inmiddels officieel gelanceerd, bij de roze winkel staat er inmiddels ook een prijs bij van € 1299,00. Daarmee openen ze dus de aanval op de Pioneer XDJ-RX die maar 130 euro meer kost, ik weet niet of dat een verstandige zet is.

Zoals ik hierboven al schreef is hij waarschijnlijk wel superieur aan de XDJ-RX maar ja er staat geen Pioneer op en bovendien is hij natuurlijk niet compatible met Recordbox. Ik denk dat ik persoonlijk de prijs onder de 1000 euro gehouden had zodat het een directe concurrent zou zijn van de XDJ-R1, al zijn de functies natuurlijk minimaal gelijk aan de XDJ-RX.

Ik ben wel blij dat Denon in elk geval eindelijk weer eens een serieuze pioneer concurrent op de markt zet waarbij je ook gewoon muziek van een USB'tje kan afspelen en met fatsoenlijke displays. Zou onderhand weer eens tijd worden. De innovatieve kant van Numark is hier duidelijk in terug te zien, nu maar hopen dat de bouwkwaliteit nog wel echt Denon is wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
18-1-2016 20:50
Ik vond de numarks die ik in handen heb gehad toch ook niet slecht. Weliswaar geen lange termijn mee gewerkt, maar eerste indruk was toch goed.
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 694
18-1-2016 20:57
Same here!
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-1-2016 21:10
Ik heb Numark altijd leuk speelgoed gevonden, heel innovatief en de duurdere apparaten zien er prima uit en voelen ook goed aan. Maar toch vind ik het geen professioneel spul.

Zo heb ik zelf een Numark Mixdeck voor mensen die zelf dj willen spelen en locaties met trappen, maar als je ziet hoeveel ruis dat kreng produceert... en dan van die kleine onhandigheidjes zoals de microfoonaansluiting en volumeregeling allebei op de voorkant (amper toegankelijk als hij in de flightcase blijft) en dat rare cue systeem... nee dat is het toch allemaal net niet.

Ik heb overigens geen ervaring met de top-of-the-line speler als de NS7, misschien is die wel beter maar de Mixdeck was destijds volgens mij ook zo'n 800 euro dus daar mag je toch wel wat voor verwachten.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
19-1-2016 06:00
Ik zou de mcx8000 nou ook niet professioneel noemen. Zoiets kom je tegen op een slaapkamer of misschien nog bij een drive innshow. Maar daar houd het volgens mij ook wel zo'n beetje op, zoiets verwacht ik nu niet tegen te komen in de dj booth van een café of discotheek.
Wat betreft de indeling van zo'n controller, tjah, dat verschilt bij ieder merk, soms zelfs bij ieder model van eenzelfde merk, en is altijd weer wennen. Maar je komt vaak niet al te snuggere indelingen tegen, dat ben ik met je eens.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)