Forum > Off-Zone

geluid/licht humor

(99 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
18-2-2015 17:00
Nou nog één dan: een antiresonantie stekkerblokje van € 1.995, de Akiko Audio Powerbase Quattro: www.akikoaudio.com/akiko-audio/kabels-power-equipment/174-akiko-audio-powerbase-quattro-3.
Vervolgens wordt de Quattro voorzien van een hoeveelheid tuningmix. Op speciaal verzoek kan goud en robijn toegevoegd worden aan deze mix, hetgeen zorgt voor extra warmte in het stembereik van de weergave.
Hoewel het ook voor de helft kan: www.hifidelity.nl/oyaide-mts-6-zilver.html... shut up :X
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
18-2-2015 21:23
Je met er wel de kabel bij rekenen! shocked 8O

www.hifidelity.nl/ps-audio-ac3-high-end-stoomkabel-1-5-meter.html
wat een onzin in dit vak
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
18-2-2015 22:13
ronde en rechthoekige geleiders met elk hun eigen frequentiegebied in de 230 volt.......pffffff,
en die komen dan allemaal samen in een ronde geleider, daar heeft niemand het over......dus wat the fock.

En dan wetende dat er echt mensen zijn die in deze onzin trappen.

zelfde als audiokabeltjes afgezet met goud en diamanten om bepaalde hoog frequent trillingen tegen te houden...
Ja zo kan ik er ook wel een paar verzinnen.

Krimpkous doet alles er prachtig uitzien laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2052
19-2-2015 08:28

Tom schreef:

Krimpkous doet alles er prachtig uitzien laugh :D
Alles?? Wordt wel pijnlijk hoor wink ;)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
19-2-2015 13:38

calipso schreef:

Je met er wel de kabel bij rekenen! shocked 8O
www.hifidelity.nl/ps-audio-ac3-high-end-stoomkabel-1-5-meter.html
Vergeet ook de (3 fase) kabel op industriële rol die je richting de energiecentrale moet gaan uitlopen niet. Een beetje HiFi "purist" doet dat allemaal natuurlijk voor dat beetje extra warmte in het vocalgebied laugh :D
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
19-2-2015 13:42
Een stekkerblok dat goed klinkt!? En ik maar denken dat dat een eigenschap voor luidsprekers was!

shut up :X
Free beats!
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
19-2-2015 15:15

Hollender schreef:

Een stekkerblok dat goed klinkt!? En ik maar denken dat dat een eigenschap voor luidsprekers was!
Doh, naieveling. Zo krijg je nooit fatsoenlijk geluid.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
19-2-2015 21:22
Van die test van die peperdure ethernetkabel waarbij de tester toch echt een beter geluid hoort dan bij een veel goedkopere kabel zakt mij de broek toch ook wel flink af. There's a sucker born every minute...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
20-2-2015 08:17
Het is mijn ervaring dat de verkoper,
of het merk naampje met een goed verhaal,
sterker bepaald voor de klant wat goed is,
dan dat de klant dat echt zelf bepaald.

Ik doe regelmatig voor klanten A <> B vergelijkingen met mijn advies en het geen wat de klant denkt te moeten nemen.

Expres haal ik dan voor de klant de A en de B door elkaar zonder dat ik dat van te voren vertel.
Vaak word dan duidelijk dat echt men toch zijn oren moet kiezen, ipv de suggestie van het merkje of de verkoper.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
20-2-2015 09:37

Victor schreef:

Van die test van die peperdure ethernetkabel waarbij de tester toch echt een beter geluid hoort dan bij een veel goedkopere kabel zakt mij de broek toch ook wel flink af. There's a sucker born every minute...
Met name de High-End community hoort vaak grote verschillen tussen audiokabels. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat hun apparaten op een waardeloze manier interfacen met de buitenwereld (niet laagohmig en al helemaal niet gebalanceerd). In zo'n idiote situatie kun je wellicht verschillen horen tussen kabels. Oplossing is dan de apparaten te repareren (of te vervangen) OF, zoals de High-End community doet, het trillende wiel niet compenseren door het wiel te laten balanceren maar door doodeenvoudig 1 ton aan grindtegels in de kofferbak te gooien...

Bij digitale kabels speelt die interfacingellende amper tot niet. Je moet dan ook niet kijken naar de signaaloverdracht maar naar de vervuiling die zo'n kabel in de lucht slingert. Nu zijn goede HiFi apparaten goed afgeschermd voor dit soort gemene dagelijkse dingen (bijvoorbeeld door een metalen kooi om de electronica in de vorm van de kast en keramische C's naar massa vanaf alle interfacende ingangen) MAAR de High-End wereld verafschuwt zulk mondain gedoe uiteraard en kiest liever voor 100 x gepolitoerd essenhout en keramische C's moeten gedood worden (en wel direct). Nu is dat gepolitoerd essenhout wellicht mooi om te zien (maar als kooi van Faraday fungeert het natuurlijk zoals een condoom met ventilatiegaatjes in de punt).

Het zou dus zo maar kunnen zijn dat er inderdaad verschil te horen was doordat er gebruik gemaakt werd van inferieure apparatuur (en bij High-End is die waarschijnlijkheid oneindig hoger dan de invloed van een Cat6 kabel op digitale overdracht van informatie).

Mochten er fouten in bovenstaande tekst zitten dan komt dat doordat de overdracht van de informatie is gedaan met kilometers van de meest goedkope koperdraad (en aluminium op plekken waar zelfs dun koper nog te duur was).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)