Forum > Geluid

Review nieuwe OEM bak van het jaar ;-)

(64 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
13-8-2003 17:52
Gisteren 4 OEM super bakken klaargemaakt voor onze Belgische forumvrienden. Zij hadden daar (heel slim) een setje Ecler slipmatten bij genomen (super dunne matjes die erg lekker slippen MAAR wel makkelijk mee omhoog komen bij het weghalen van de plaat). Mooie detail: NERGENS op de draaitafel (Acura) staat een merk; alleen de tekst Acura.

Nu lijken het dus net Ecler Acura draaitafels laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
13-8-2003 19:04
Ik denk dat de oem'er grote aanhang zal vinden voor de dj's die goede home equipment willen hebben, omdat je dan kan kopen wat je zelf lekker vind.

Maar bij clubs etc. zal je hem ben ik bang niet bijzonder vaak gaan tegenkomen in de toekomst, gewoonweg omdat veel dj's daar te snobbistisch voor zijn en omdat de eigenaar van de club gewoon uitgaat van goed, standaard spul waar iedereen goed op kan mixen.

Ik denk dat Technics/ Numark/ Vestax met iets heel revolutionairs moet komen, dit zijn a-merken en naar een a-merk kijken zowel de slimme als de domme mensen, dus een product van deze merken zal sneller, ook in het disco circuit aftrek vinden.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
OrblivianStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 25-9-2003
Berichten: 22
13-8-2003 19:42
Dre,

Heb je dan al de Akiyama Acura terug binnen?
Whatever
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-8-2003 19:55
Nu lijken het dus net Ecler Acura draaitafels laugh :D
Een vriend van mij presteerde het zelfs om er technics slipmatten op te leggen in de discotheek (tijdens het testen) en daar de dj die er vast staat te draaien doodleuk te vertellen dat dit de nieuwe M6G Technics draaitafels zijn waar er maar 100000 van uit zullen komen. Acura was 100000 in het japans zei ie heel mooi. (akiama staat tenslotte alleen op de achterkant en dat zag je niet zolang ie in de flightcase staat. Blijkt dus wel weer hoeveel je mensen wijs kunt maken en dat bij sommigen het er wel op lijkt of het verstand s'ochtends zo met het klontje suiker de koffie in is gegaan.

Ik heb er verder maar niets van gezegd.

Op zich zou ik de proef op de som wel is willen nemen. Ik weet niet of iemand heel erg goed kan photoshoppen maar als ik nou is een foto maak en iemand soept daar het woord technics M6G op.......................
Wedje leggen dat binnen een maand deze foto de hele wereld over gaat. Weinig mensen die er niet in trappen denk ik. Beetje eenj mooi praatje er omheen laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
13-8-2003 23:37

Orblivian schreef:

Dre,

Heb je dan al de Akiyama Acura terug binnen?
Nope. De laatste 4 zijn eind vorige week besteld (en stonden dus gereserveerd). De nieuwe zending komt komende vrijdag (dat wordt dus spannend of je een Acura of een XTRM-1 mee gaat nemen).

PS: Je mailtje reageer ik morgen even op (ben nu bezig met de nieuwe foto's van de nieuwbouw (zo, dat schiet op zeg!!!)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-10-2003 02:09
En we kunnen reloop ook toevoegen aan het rijtje OEM superbak sletten happy :)

De RP6000MK5 is een feit -> home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/reloop.jpg

Deze heeft trouwens wel een mooi geborsteld aluminium deckplate'tje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ ArdoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2022
Berichten: 68
9-10-2003 20:13
Het Meet Music Magazine teste de Synq X.TRM.1 in hun september nummer.

--
Budget en besluit
Voor €497,00 heb je een mooie draaitafel met meer mogelijkheden dan de gedoodvergde marktleider. Het begint er langzaam op te lijken dat er een achterhoede gevecht wordt uitgevochten tussen de verschillende concurrenten, die elk mikken op de titel van ïndustrial standard'". Het gekke is dat de achtervolgers allemaal meer mogelijkheden hebben dan het origineel en bovendien een betere prijs bieden. Ja, deze Synq komt ook in aanmerking, want je krijgt hier een erg mooi product voor een zeer concurrentiele prijs

Voordelen

-mogelijkheden
-prijs
-look

Nadelen
-vering van de pootjes
-te gevoelige start/stop
--
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-10-2003 02:24

DJ Ardo schreef:

Het Meet Music Magazine teste de Synq X.TRM.1 in hun september nummer.

--
Budget en besluit
Voor €497,00 heb je een mooie draaitafel met meer mogelijkheden dan de gedoodvergde marktleider. Het begint er langzaam op te lijken dat er een achterhoede gevecht wordt uitgevochten tussen de verschillende concurrenten, die elk mikken op de titel van ïndustrial standard'". Het gekke is dat de achtervolgers allemaal meer mogelijkheden hebben dan het origineel en bovendien een betere prijs bieden. Ja, deze Synq komt ook in aanmerking, want je krijgt hier een erg mooi product voor een zeer concurrentiele prijs

Voordelen

-mogelijkheden
-prijs
-look

Nadelen
-vering van de pootjes
-te gevoelige start/stop
--
Owke de vering van de pootjes -> Just the same als op iedere andere draaitafel.

Gevoelige start stop knop -> Naja hij is niet verzonken en dus druk je hem makkelijk in maar de knop zelf is niets soepeler als bij een SL1200 of bij een PDX.

Oftewel ik wil mezelf echt niet teveel op de schouder kloppen met mijn review maar die van Meet Music is ronduit RUK en durf ik geen review te noemen.
Ik ga mijn eigen review trouwens van de week ff updaten met meet gegevens en wat nieuwe dingetjes die ik vergeten ben te vermelden.
Het gekke is dat de achtervolgers allemaal meer mogelijkheden hebben dan het origineel
Welk orgineel? De SL1200? Ik weet niet wat daar het orgineel aan is maar de OEM bak is heel anders als het orgineel. Alleen de anti skating gaat net zoals bij de SL tot 3 laugh :D
Naja ik zal dat orgineel wel verkeerd interperteren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
5-11-2003 00:05
Kick...

Goed... De "instapperiode" is voorbij wat dus betekent dat nu meer merken de OEM Super bak gaan voeren. Een van de side effects daarvan is dat de prijs een stukje naar beneden gegaan is (zo'n 10%).

Gisteren binnen gekomen: De American Audio HTD 4.5. Op de site doet de foto vermoeden dat het om een zwarte uitvoering gaat. Nope. Hij is mooi, VEEL mooier dan domweg zwart. De kleur heeft iets van heel donkergrijs met een vleugje blauw en een hele diepe metallic glans erin. Ook is de verpakking iets gewijzigd. De kabels zitten niet getaped aan de schuimblokken (vlak onder het plateau) maar in aparte zijcompartimenten onderin de doos. Verder is er (gelukkig) niets veranderd (was even bang dat ze na de eerste "lichting" wellicht bochtjes gingen afsnijden hier en daar).

De Reloop versie komt volgende week. Deze zal (als het goed is) een geborstelde aluminium afwerking hebben (iets dat ik zelf HEEL mooi vind omdat het minder gevoelig is voor vette vingers en milde beschadigingen). Nadeel is wel dat ik zometeen gemiddeld zo'n 50 OEM super bakken heb staan, in 4 verschillende smaken. Zilverkleurige hoogglans, geborsteld aluminium, donkergrijs sputtercoating en bijna zwart metallic. Om eerlijk te zijn vind ik dat wel wat te veel van het goede (dus moet ik waarschijnlijk gaan overwegen welke ik uit de lijst ga halen). Geval is namelijk dat ik NOG een paar honderd draaitafels heb die ruimte nodig hebben ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
5-11-2003 00:08

Dré schreef:

Geval is namelijk dat ik NOG een paar honderd draaitafels heb die ruimte nodig hebben ;-)
Gigantische loods en nu al weer ruimte tekort laugh :D (misschien in de keuken wink ;) razz :p )
correct me if I'm wrong...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)