Forum > Licht

Buzzerknop, afschieten confetti of activeren Co2 Jets

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
11-12-2013 14:50
Wij willen graag iets maken om de 'handel' op een simpele maar toch stoere manier af te schieten. Nou is mijn vraag of er ook rode handknoppen zijn die alleen geactiveerd zijn als je ze ingedrukt houdt? Dit is namelijk wel gemakkelijk om te kunnen spelen met de Co2 Jets. Voor het activeren van Powershots maakt dat uiteraard niet uit.

Ik was benieuwd naar jullie ideetjes of wellicht al uitgewerkte knoppen die jullie gebruiken.
De groeten uit het zonnige zuiden!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
11-12-2013 14:58
Die zijn er zeker, knoppen van moeller hebben plaats voor 3 losse elementjes waar je naar keuze een maak of verbreekcontact in plaatst happy :)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
11-12-2013 15:07
Klopt, moeller is tegenwoodig eaton trouwens, je zoekt de FAK variant...
Deze is er in noodstopuitvoering (uittrekken om het contact te herstellen) of momentcontactuitvoering...

Je kunt ook elk willekeurig ander industrieel knoppensysteem nemen, die zijn er allemaal ook als moment met maakcontact...
Niet goed, wel hard!
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
11-12-2013 15:35
Dus met zo een (link) ben ik helemaal content als ik jullie goed begrijp? Nog een rood lampje wat aan gaat als je de knop activeert en we zijn klaar.
De groeten uit het zonnige zuiden!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
11-12-2013 15:57
Klopt al is hij daar erg duur (even de sterretjes vervangen door de elektronicawinkel met de C)...
Als je nog extra contacten nodig hebt om een lampje op een andere spanning te schakelen, neem je de M22-KC10 als maak of de M22-KC01 als breekcontact.

Ik heb deze knoppen voorzien van een XLR chassisdeel, zodat ik ze kan uitbedraden met XLR kabels voor een Quizsysteempje.
Let dan natuurlijk wel op dat je geen hoge stroom door je microfoonkabels laat lopen...
Met een simpel relais kun je dit natuurlijk voorkomen.
Niet goed, wel hard!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
11-12-2013 22:19

joepurlings schreef:

Ik heb deze knoppen voorzien van een XLR chassisdeel, zodat ik ze kan uitbedraden met XLR kabels voor een Quizsysteempje.
Quiz systeempje, leg uit want ik heb dat toch wat lastiger voor elkaar gekregen :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
11-12-2013 22:31
Gewoon, centrale kast met een besturinkje in (klein PLCtje in mijn geval).
Hier met XLR stekkers de knoppen aan knopen, één knop per kabel?
In de gaten waar normaal de wartels zitten, heb ik netjes een XLR chassisdeel kunnen inbouwen.

Verder zit er aan de centrale kast een bedienkast (team 1 lamp handmatig aan, team 2 lamp handmatig aan, reset/stop, start/restart, einde beurt/stop) en een kabel met 2 WCD´s (lamp team 1, lamp team 2).
Bovendien zit er op de centrale kast een bel, die uit te schakelen is. Verder gaat er een potentiaalvrij contact naar buiten om in plaats van de bel te koppelen op de snelstart van een cd speler voor andere geluiden.

Ik heb een en ander eens op 3 dagen in elkaar moeten zetten, dus het is niet zo uitgebreid geworden als jouw systeem Martin happy :)
Jouw principe heb ik inderdaad ook al ergens hier voorbij zien komen...
RGB, DMX koppeling, verschillende geluidjes en uitbreidbaarheid zouden natuurlijk leuk zijn, maar mijn systeempje was eigenlijk uit nood geboren doordat een klant op het laatste moment een dergelijk systeem niet kon lenen waar men dacht dit te kunnen...

Lampen zijn meestal gewoon 2 parren, na start knipperen deze afwisselend, na afdrukken knippert deze even snel bij het winnende team en gaat dan continu branden tot de reset of restart.
Verder natuurlijk wel beveiligd op knop vasthouden en dergelijke wink ;)

Tot nu toe al enkele keren goed kunnen gebruiken in ieder geval laugh :D
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)