Forum > Licht

Merk Rush (by Martin)

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
16-6-2013 20:36
Iemand ervaring met de producten van Rush? Schijnt een merk te zijn van Martin. De Rush MH3 is een heel leuk dingetje (ala sharpy met 5R lamp) maar dan voor een stuk minder. Deze hingen op een Festival waar ik aan het werk was. Rentall heeft er al een paar. De overige producten zien er ook leuk uit, maar vanwaar een andere naam?

[EDIT] nog een filmpje gevonden: klik[/EDIT]
I Love House Music!
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
17-6-2013 07:56
wauw, die strobe is vet zeg! Moet je er natuurlijk wel gelijk een bergje van hebben, dus wel weer prijzig grapje...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-6-2013 11:15
Naar mijn weten;

Ik heb vernomen dat het om een low qaulity lijn gaat van Martin, logische stap omdat steeds meer (ook grote) verhuur bedrijven de goedkopere producten in de verhuur hebben. Showtec heeft zeer aardige producten, zeker als je prijs - kwaliteit gaat kijken. Maar nog beter als je Prijs - en wat het kan gaat kijken. (en het hoelang het het kan even achterwege laat)

Ik vermoed dat mijn naamgenoot ook op deze groep wil inspelen, of eigenlijk hun huidige klanten wil behouden maar met een nieuwe lijn toch producten kan verkopen.

Of het Showtec vergelijkbaar is, of dat het er boven of onder zit? Geen idee. Martin kenende zal het toch wel redelijk in orde zijn, ik vermoed dat ze daar toch redelijk strategisch en op lange termijn kijken en niet ineens met een "crappy" product lijn komen waar Martin op staat. (waarmee ze eigenlijk hun complete naam om zeep helpen) en dat terwijl ze in mijn ogen toch al steeds meer verliezen in het hogere segment aan Clay Paky, High End, etc...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Nijst001Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2011
Laatste: 29-1-2016
Berichten: 19
18-6-2013 14:15
De MH3 komt redelijk dicht in de buurt van de Sharpy. Hij verschilt nagenoeg niets, maar de snelheid van de sharpy is echt iets eigens aan de sharpy hoor... Wil je toch wat snelheid in je beam, kun je beter kijken naar de Elation Beams, deze zijn een pak sneller, maar hebben dan weer andere functies...
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
18-6-2013 17:07
Ik denk wel dat de low quality lijn wat hoger zit dan showtec. Behuizing van de mh3 voelt stevig aan en de bewegingen zijn zeer soepel wat bij budget merken nog wel eens niet het geval is. Natuurlijk betaal je voor de mh3 nog steeds veel meer dan een showtec dus eerlijk vergelijken is het niet. Martin heeft zoals ik lees zich gericht op het clubsegment, dus geen heads voor theater e.d. Maarum.. Clubsegment? Krypton? Entour? Enz. Zoiets hadden ze dus al. Of het is een voorbereiding voor de nieuwe martin lijn (nieuwe mac 250 ed) die veel meer gaan kunnen of juist heel erg duur gaan worden laugh :D
I Love House Music!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
23-6-2013 17:22
Wat is 'hoger dan Showtec', die hebben een vrij brede lijn van producten, van low budget tot flink aan de prijs.
Weet niet in hoeverre die denen hun eigen spul laten chinezen, of dat ze het net als 'al die anderen' leuk inkopen en er een eigen merkje op laten plakken.
vaj-ta-lie-tie
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
24-6-2013 07:41

Roeltje schreef:

Weet niet in hoeverre die denen hun eigen spul laten chinezen, of dat ze het net als 'al die anderen' leuk inkopen en er een eigen merkje op laten plakken.
Op mijn Martin SCX 700 scans staat made in China net zoals bij het grootste deel van alles wat op de markt is.Ook A merken hun spul word in China gemaakt.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
24-6-2013 19:41
Bedoel of Martin hun eigen R&D afdeling inzet om een product te ontwikkelen, wat daarna in China (zoals idd bijna alles) gemaakt gaat worden. Of dat het OEM spulletjes zijn, dus ander bedrijf die het ontwikkeld heeft en er een Rush by Martin sticker op plakken voor ze het in de container stoppen.
vaj-ta-lie-tie
DjjurgenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 10-2-2021
Berichten: 139
30-6-2013 16:23
roeltje het laatste is het geval wink ;)
trotse eigenaar van system one audio.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)