Forum > Licht

welke licht-tafel te kopen?

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
5-2-2013 22:06
Licon is het nooit echt geworden. Pearl is nog steeds een van de tour/clubstandaarden. Als je over zulke budgetten praat moet je echt eens over je regio gaan kijken, die filosofie volgen zou hetzelfde zijn wanneer je een opel koopt omdat er alleen een opelgarage in je dorp zit.
Eigenlijk is voor elke tafel wel iets te zeggen, voor een kleine 5000 euro heb je (tweedehands) elk platform wel.
Hog 3 op IPC is echt wel tof speelgoed ben ik ondertussen achter, maar wel een heel andere filosofie dan van een pearl en zeker van een licon, die nog gebaseerd is op de oude scancommander filosofie.
Wil je voor een "flash n trash" show gaan en ben je iedere week op pad in kleine locaties waar je steeds loopt te pielen met je setup ga dan gewoon voor een pearl. Denk je veel complexe dingen te gaan doen, probeer dan alle tafels eens uit (al dan niet via de pc-varianten).

maar geef eens duidelijk aan wat je wil: hoeveel keer per jaar gebruiken, hoeveel dmx-lijnen, wat voor spul knoop je er aan, hoeveel programmeertijd per klus, hoe vaak onderverhuur aan derden die er mee overweg moeten kunnen en ga zo maar door.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-2-2013 22:48

bomdes schreef:

Chamsys en hog hebben veel overeenkomsten, de basis ervan komt dan ook van 2 HOG developers.
Om dat fabeltje moeten de Chamsys ontwikkelaars nog steeds een beetje lachen, maar zolang het positief bedoeld is zitten ze er niet zo mee..
Light Image
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-2-2013 22:51
Als ik er mis mee zit mag je me steeds eens de real deal pm'en, maar dat verhaal hoor ik nu al 4 jaar :)
LichtmannetjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2013
Laatste: 9-2-2013
Berichten: 6
7-2-2013 00:36

Bams schreef:

Licon is het nooit echt geworden. Pearl is nog steeds een van de tour/clubstandaarden. Als je over zulke budgetten praat moet je echt eens over je regio gaan kijken, die filosofie volgen zou hetzelfde zijn wanneer je een opel koopt omdat er alleen een opelgarage in je dorp zit.
Eigenlijk is voor elke tafel wel iets te zeggen, voor een kleine 5000 euro heb je (tweedehands) elk platform wel.
Hog 3 op IPC is echt wel tof speelgoed ben ik ondertussen achter, maar wel een heel andere filosofie dan van een pearl en zeker van een licon, die nog gebaseerd is op de oude scancommander filosofie.
Wil je voor een "flash n trash" show gaan en ben je iedere week op pad in kleine locaties waar je steeds loopt te pielen met je setup ga dan gewoon voor een pearl. Denk je veel complexe dingen te gaan doen, probeer dan alle tafels eens uit (al dan niet via de pc-varianten).

maar geef eens duidelijk aan wat je wil: hoeveel keer per jaar gebruiken, hoeveel dmx-lijnen, wat voor spul knoop je er aan, hoeveel programmeertijd per klus, hoe vaak onderverhuur aan derden die er mee overweg moeten kunnen en ga zo maar door.
wij zijn van plan om um ongeveer 100/150 keer per jaar de tafel te gaan gebruiken en er moet wel een dmx lijnte of 2 uitkomen, we gaan er voornamelijk parren led-parren en tot 12 movingheads aan hangen. ik wil eigenlijk ook een beetje contacten gaan maken in het theater segment van de branch want theater klussen lijken me ook wel leuk. maar aan de anderen kant erg moeilijk!
light
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
7-2-2013 11:06
Maar wat wil je er in de toekomst mee gaan doen?
Gezien de opkomst van LED neem ik aan dat dit de toekomst is?
In dat opzicht kan je zeker eens een kijkje nemen naar die Chamsys.

Ook is de Chamsys geschikt voor theater te schuiven, hier in België staan niet voor niets in elk modern cultureel centrum een Chamsys wing of tafel.
Volgens de Chamsys site is Leddux de importeur van de tafels, eventueel dat je in Oss een kijkje kan gaan nemen?
LichtmannetjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2013
Laatste: 9-2-2013
Berichten: 6
7-2-2013 15:08

DJ Bartje schreef:

Maar wat wil je er in de toekomst mee gaan doen?
Gezien de opkomst van LED neem ik aan dat dit de toekomst is?
In dat opzicht kan je zeker eens een kijkje nemen naar die Chamsys.

Ook is de Chamsys geschikt voor theater te schuiven, hier in België staan niet voor niets in elk modern cultureel centrum een Chamsys wing of tafel.
Volgens de Chamsys site is Leddux de importeur van de tafels, eventueel dat je in Oss een kijkje kan gaan nemen?
Bart ik ben al druk in overleg met chamsys en ga binnenkort even bij ze langs voor een demo.
light
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-2-2013 10:15

DJ Bartje schreef:

Ook is de Chamsys geschikt voor theater te schuiven, hier in België staan niet voor niets in elk modern cultureel centrum een Chamsys wing of tafel.
Dat betekent alleen dat de distributeur van Chamsys in Belgie z'n werk erg goed doet. In vrijwel elk huishouden stond een paar jaar geleden ineens een Senseo, en durf dat eens smakelijke koffie te noemen? 3/4e van de discotheken had/heeft een Avolites in huis, en om dat nou een fatsoenlijke lichttafel te noemen..

Kortom, dat vind ik helemaal geen maatstaf.
Light Image
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
14-2-2013 11:18
Luc doet zeker en vast zijn werk goed, ik ken geen enkele andere firma die ik altijd kan bereiken voor tech support. Ook in het weekend.
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
14-2-2013 13:55
dat zijn idd lastige keuzes... er is genoeg te krijgen in dat budget, zeker gebruikt.

wij hebben eind vorig jaar ook een nieuwe tafel moeten aanschaffen, maar voor ons was de keuze wat makkelijker.
we hebben voor de tiger touch gekozen, en redene zijn:
-iedereen bij ons kent de pearl en op de tiger touch ben je dan zo weg
-compact formaat
-kan prima met led overweg
-zeker bij ons in de regio makkelijk te verghuren
-betaalbaarder dan een MA

roadhog was ook een optie, maar die was te groot, niemand bij ons kent de tafel, dus kon ik hem niet direct in zetten....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-2-2013 13:38

bomdes schreef:

Luc doet zeker en vast zijn werk goed, ik ken geen enkele andere firma die ik altijd kan bereiken voor tech support. Ook in het weekend.
MA International Support Line? Telefoonnummer staat bij opstarten van de tafel voor je neus op het scherm. Kun je bij echte problemen 24/7 bereiken. Afgezien van de top-support die Rolight in NL al levert.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)